Gebruikersavatar
JanD87
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2023 19:41

Hulp nodig met verliefdheid

Hallo allemaal.

Ik (man) ben al heel lang samen met mijn vrouw en we zijn dolgelukkig. Nu is er een probleem gekomen. Ik heb al jarenlang een beste vriendin en sinds een paar maanden ben ik verliefd op haar geworden. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Ik hoopte namelijk dat de verliefdheid weer zou weggaan maar dat gebeurt niet.

Ik wil voorop stellen dat ik niets aan mijn situatie wil veranderen. Ik wil bij mijn vrouw blijven maar ik wil wel iets met dit gevoel. Ik twijfel of ik aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik verliefd op haar ben ik de hoop dat ze me uitlacht of iets dergelijks en dat daardoor mijn gevoel wel weg trekt.

Ik denk er ook aan om het contact te verbreken. Verre van ideaal maar op deze manier schiet het ook niet op.

Wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hulp nodig met verliefdheid

Het belangrijkste is dat je hebt besloten dat je bij je vrouw wilt blijven. Heb je nooit overwogen om je worstelingen met de verliefde gevoelens voor je beste vriendin met met je vrouw te bespreken? Is dat niet ook een optie? In ieder geval is zonder opgaaf van redenen het contact met je beste vriendin verbreken geen goed idee, dat is ook niet eerlijk ten op zichte van haar. Dit is nog iets om over na te denken: als je beste vriendin je uit zou lachen als jij je verliefde gevoelens voor haar zou opbiechten, is ze dan eigenlijk wel een beste vriendin?

Het is niet erg om verliefde gevoelens voor iemand te koesteren, wat je daarbij wel moet bedenken is dat verliefde mensen de realiteit uit het oog hebben verloren en heel graag willen zien wat ze willen zien. Verliefde mensen zijn vaak verliefd op het beeld dat ze van iemand hebben. Doe bij jezelf eens een 'reality check' om na te gaan of het wel verliefdheid is, of dat je het misschien verwarrend vindt dat je, naast de liefde voor je vrouw, ook gevoelens van affectie voor een andere vrouw kunt hebben.

Je zou dit vraagstuk ook met een van je andere vrienden kunnen bespreken. Relaties en huwelijken kennen hun ups en downs, de bekendste is de 'Seven Year Itch'. Misschien zijn er mensen in je vrienden- of kennisenkring die hetzelfde hebben meegemaakt als jij.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Hulp nodig met verliefdheid

Helemaal eens met volhoudertje. Probeer eerlijk maar niet te streng naar jezelf fe zijn en naar anderen toe open te zijn over je gevoel en hoe je erin staat. Mensen zullen in eerste instantie misschien bezorgd zijn maar als je elkaar kunt begrijpen kan het je ook weer dichter tot elkaar brengen.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”