Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Tegenovergestelde

the_unit schreef: 30 mei 2023 16:00 Ik zat me zelf af te vragen aangezien ik bezig ben met een opdracht voor psychologie over capabel en incapabel.
Nu kwam ik er alleen op 1 woord niet uit. Weet iemand wat het tegenovergestelde is van Verwachtingen en Bevestiging ?
Het is een beetje ironisch dat je blijkbaar incapbel bent om het tegenovergestelde van een woord te kunnen vinden. :-) Maar niet getreurd, met behulp van Google Translate (Verwachtingen en Bevestiging is in het Engels Expectations and Confirmation) en een online Antoniemen-generator, die in het Engels beter werkt dan het Nederlands, zouden dit een paar mogelijkheden kunnen zijn:

Antoniem of tegenovergestelde bevestigen: weerlegging. tegenstrijdigheid. ontkenning. afwijzing.

Antoniem van verwachting: ongeloof, onmogelijkheid, misvatting

Veel succes met je psychologie opdracht.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
the_unit
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2023 15:57

Re: Tegenovergestelde

Dan heb ik toch echt mijn opdracht goed uitgevoerd. Want wat jij nu zegt komt regelrecht uit een generator. Net zoals het antwoord komt uit jouw denkwijze :)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Tegenovergestelde

the_unit schreef: 30 mei 2023 22:36 Dan heb ik toch echt mijn opdracht goed uitgevoerd. Want wat jij nu zegt komt regelrecht uit een generator. Net zoals het antwoord komt uit jouw denkwijze :)
Tja, gelukkig ligt er in mijn geval nog een denkwijze aan ten grondslag. Maar het duurt niet lang meer, dan hoef je niet eens meer lid te worden van een internet forum om een taalkundige vraag te stellen. Je geeft een door AI aangestuurd programma een opdracht om alle beschikbare antoniemen voor je op te zoeken. Gemak dient de mens, toch? Of is het toch een schrikbeeld wat ons te wachten staat?

Wat mij betreft is de op zijn tijd incapabele en feilbare mens me toch liever dan antwoorden die werkelijk rechtsreeks uit een generator komen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
the_unit
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2023 15:57

Re: Tegenovergestelde

Je denkwijze vind ik mooi. Erg filosofisch ingesteld :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Tegenovergestelde

the_unit schreef: 31 mei 2023 20:59 Je denkwijze vind ik mooi. Erg filosofisch ingesteld :)
Welkom The_Unit, is het werkelijk filosofisch? Gevaren van AI zijn er overduidelijk.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Psychologen en studenten”