Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Schaduw_1889_

Dag forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en ik stel mij even voor. Ik ben een volwassen man leeftijdscategorie 25-30. Ik ben een persoon die zeer gericht is op carrière/ontwikkeling/zoveel mogelijk ervaring op doen en het behalen van zowel korte als lange termijn doelen.

De reden dat ik mij op dit forum aangemeld heb is omdat ik al jarenlang veel met psychologie te maken heb gehad, veel menselijk gedrag bestudeer, en met heel veel vragen zit over de mensheid/het begrijpen van anderen. Deze forum leek mij hiervoor een zeer geschikte plek om ervaringen van anderen te horen, en de verschillende kijk die mensen hebben. Verder kan ik toevoegen dat ik jarenlang zeer veel problemen heb gehad en nog steeds in mindere mate in de omgang met mensen.

Om daar een duidelijk beeld voor jullie bij te maken, ik ben een zeer direct, duidelijk, assertief persoon, in de omgang met mensen ben ik heel zakelijk, ik heb totaal geen vertrouwen in de mensheid, mijn wantrouwen laat ik ook altijd direct blijken in het contact met anderen. Mijzelf openstellen doe ik absoluut niet, en geef ook altijd aan dat ik totaal geen vertrouwen heb in de andere persoon. Al sinds ik mij kan herinneren ben ik zeer wantrouwend geweest naar anderen. Mijn verleden is er een waar ik niet veel over kwijt wil. Mijn persoonlijkheid is er een die mensen maar moeilijk kunnen begrijpen en aan de andere kant begrijp ik andere mensen ook maar te moeilijk, en hierbij met grote nadruk op mensen die goedwillend zijn, andere mensen liefhebben, vertrouwend zijn.

Ik kan mij niet voorstellen hoe het is om van mensen te houden, om een oprechte emotionele band met iemand te hebben. Alle problemen waar ik vroeger tegen aan gelopen ben zijn allemaal ontstaan door mijn houding tegen anderen, wantrouwend, zeer assertief, veel met agressie en geweld te maken gehad. Nu heb ik een bepaald punt bereikt dat ik heb geaccepteerd dat het nou eenmaal zo is. Mijn leven is puur gebaseerd op carrière, doelen behalen, en in mijn vrije tijd wat hobbies. Het leven met vele contacten waarvan grootste gedeelte zakelijke zijn is geen probleem voor mij, vriendschappen uit mijn verleden zijn allemaal verwaterd, doordat we allemaal ons eigen pad op zijn gegaan, en zelf heb ik ook eigenlijk totaal geen behoefte er meer aan na alles wat er gebeurd is.

Vrienden zijn maar tijdelijk, en enige wat het oplevert is keer op keer de bevestiging geven van dat niemand te vertrouwen is. In verband met mijn baan heb ik zeer veel interacties met verschillende mensen meerdere dagen per week , ben veel in contact met mensen, op veel verschillende plekken, hoe meer mensen ik zie en hoe meer ik zie hoe de huidige maatschappij is waarin wij leven hoe meer ik mezelf terugtrek in mijn eigen leven, het vreemde hieraan is dat ik een vrij extravert persoon ben, mijn wantrouwen is de enige obstakel dat ik een leven leid die niet bij mij past van nature.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Welkom op het forum Schaduw_1889_
Verder kan ik toevoegen dat ik jarenlang zeer veel problemen heb gehad en nog steeds in mindere mate in de omgang met mensen.
Ik heb je verhaal gelezen, maar ik vind eerlijk gezegd niet dat je 'in mindere mate' problemen hebt in de omgang met mensen. Sterker nog, de manier waarop je met mensen omgaat is de kern van je probleem.

Dat je totaal geen vertrouwen hebt in de mensheid kan ik begrijpen, we maken er als mensheid een behoorlijk zooitje van. Dat je er voor gekozen hebt om je direct, duidelijk, assertief en zakelijk op te stellen naar mensen is in principe niet verkeerd, maar het is heel duidelijk een verdedigingsmechanisme, want je durft je niet open te stellen en bent wantrouwig naar andere mensen. Ter compensatie van je eigen onzekerheid richt jij je op doelen die je in je carrière wilt bereiken, maar ik denk niet dat je erg ver komt als je altijd aangeeft dat je totaal geen vertrouwen hebt in de andere persoon. Door een dergelijke opstelling snij jij je toch in de vingers en gaat het verdedigingsmechanisme tegen je werken,

Wantrouwen is een spiegel, je bent kennelijk een kwetsbaar persoon die zich moet wapenen tegen 'de boze mensenwereld'. Maar of je het nou leuk vindt of niet, je bent zelf deel van die mensenwereld en niemand kan zonder andere mensen. Je kunt jezelf zoveel mogelijk proberen te beschermen en proberen te vermijden dat je gekwetst wordt, maar je loopt daardoor ook de kans mis om vriendschap, liefde en geluk te ervaren. Zoals je in de laatste regel van je bericht zegt, weet je ook wel dat dit niet de manier is om het leven te bewandelen. Het wringt, want zo ben je niet.

Maar de keuze is aan jou, als je iets wilt veranderen, dan zul je daar aan moeten werken en je verdedigingsmechanismes afbreken. Een mens is sterk als je ook zwakheden durft te tonen. Misschien moet je eens proberen dapper te zijn in plaats van je verbegen achter een façade van wantrouwen en angst.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Warm welkom op het forum Schaduw. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Welkom op het forum, Schaduw.
Klinkt alsof je jezelf in een ingewikkelde situatie bevindt. Het is lastig voor je om dichterbij anderen te komen, maar je wil het wel graag. Misschien levert het schrijven en lezen je hier wel wat op :)
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Lena C. schreef: 25 jul 2022 13:35 Welkom op het forum, Schaduw.
Klinkt alsof je jezelf in een ingewikkelde situatie bevindt. Het is lastig voor je om dichterbij anderen te komen, maar je wil het wel graag. Misschien levert het schrijven en lezen je hier wel wat op :)
Dankjewel, het is voor mij helemaal niet lastig om dichterbij anderen te komen, ik doe het bewust niet zoals eerder aangegeven, ik heb teveel slechte ervaringen met mensen en mensen dichtbij laten komen, jezelf openstellen is het laatste wat ik zou doen. Ik wil het ook niet graag beslist niet, ik zit alleen met veel vragen over waarom mensen niet te vertrouwen zijn, waarom mensen bewust ervoor kiezen om keer op keer hun vertrouwen te laten beschamen. En het lezen en schrijven op deze forum levert mij zeker wat op anders zou ik er ook niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

volhoudertje schreef: 25 jul 2022 10:58 Welkom op het forum Schaduw_1889_
Verder kan ik toevoegen dat ik jarenlang zeer veel problemen heb gehad en nog steeds in mindere mate in de omgang met mensen.
Ik heb je verhaa gelezen, maar ik vind eerlijk gezegd niet dat je 'in mindere mate' [roblemen hebt in de omgang met mensen. Sterker nog, de manier waarop je met mensen omgaat is de kern van je probleem.

Dat je totaal geen vertrouwen hebt in de mensheid kan ik begrijpen, we maken er als mensheid een behoorlijk zooitje van. Dat je er voor gekozen hebt om je direct, duidelijk, assertief en zakelijk op te stellen naar mensen is in principe niet verkeerd, maar het is heel duidelijk een verdedigingsmechanisme, want je durft je niet open te stellen en bent wantrouwig naar andere mensen. Ter compensatie van je eigen onzekerheid richt jij je op doelen die je in je carrière wilt bereiken. maar ik denk niet dat je erg ver komt als altijd aangeeft dat je totaal geen vertrouwen hebt in de andere persoon. Door een dergelijke opstelling snij jij je toch in de vingers en gaat het verdedigingsmechanisme tegen je werken,

Wantrouwen is een spiegel, je bent kennelijk een kwetsbaar persoon die zich moet wapenen tegen 'de boze mensenwereld'. Maar of je het nou leuk vindt of niet, je bent zelf deel van die mensenwereld en niemand kan zonder andere mensen. Je kunt jezelf zoveel mogelijk proberen te beschermen en proberen te vermijden dat je gekwetst wordt, maar je loopt daardoor ook de kans mis om vriendschap, liefde en geluk te ervaren. Zoals je in de laatste regel van je bericht zegt, weet je ook wel dat dit niet de manier is om het leven te bewandelen. Het wringt, want zo ben je niet.

Maar de keuze is aan jou, als je iets wilt veranderen, dan zul je daar aan moeten werken en je verdedigingsmechanismes afbreken. Een mens is sterk als je ook zwakheden durft te tonen. Misschien moet je eens proberen dapper te zijn in plaats van je verbegen achter een facade van wantrouwn en angst.
“ Ter compensatie van je eigen onzekerheid richt jij je op doelen die je in je carrière wilt bereiken. maar ik denk niet dat je erg ver komt als altijd aangeeft dat je totaal geen vertrouwen hebt in de andere persoon”

Nee, ik begrijp niet waar onzekerheid hier iets mee te maken zou kunnen hebben, focussen op eigen carrière/leven geeft mij genoeg/meer voldoening, dan een sociaal leven met mensen waar ik niks aan heb. Vertrouwen is een kwestie wat je zelf in de hand hebt op zakelijk gebied.
Niet ver komen zonder vertrouwen in de ander, is op niks gebaseerd. Het verdedigingsmechanisme zal niet tegen mij werken, want dan had dat al jaren eerder moeten gebeuren.

Jij verwart realistisch zijn/niet naïef zijn, harde realiteit accepteren met kwetsbaarheid. Beschermen tegen gekwetst worden of niet, er zullen altijd mensen zijn die je proberen te kwetsen, vriendschap, geluk en liefde zijn alleen maar een illusie voor de zwakkere die de realiteit niet willen accepteren. Wat ik in mijn laatste zin gezegd heb is dat ik van nature een vrij extravert persoon ben en mensen bewust op afstand houden iets is dat niet van nature in mij zit, maar hoe meer mensenkennis je bezit, hoe meer ervaring, hoe meer ik velen bewust op afstand zet. En het wringt ook zeker niet, het is de waarheid. Een mens is dwaas als die zijn zwakheden toont, een sterk mens heeft geen zwakheden. Ik verberg mij niet achter een facade van wantrouwen en angst, aangezien ik totaal geen angst voel/ervaar, wantrouwen is zeer noodzakelijk voor een gezond persoon die zich in deze wereld staande wil houden. Ik weet niet wat jou definitie van dapper zijn is, maar voor mij komt het over als, vertrouw en heb lief, laat de wereld jou zwakte zien.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Nee, ik begrijp niet waar onzekerheid hier iets mee te maken zou kunnen hebben, focussen op eigen carrière/leven geeft mij genoeg/meer voldoening, dan een sociaal leven met mensen waar ik niks aan heb. Vertrouwen is een kwestie wat je zelf in de hand hebt op zakelijk gebied.
Ik geloof best dat het je voldoening geeft om je te focussen op je carrière, daar is ook niets mis mee, maar je zult er nog wel achter komen dat het geen zin heeft om 'Homo homini lupus' tot levensfilosofie te verheffen. De mens is een wolf voor zijn medemens? Met chronisch wantrouwen en misantropie zul je in je carrière en je persoonlijk leven helaas niet ver komen. Om verder te komen heb je namelijk een netwerk nodig van mensen die jou waarderen, aanbevelen en vertrouwen.
vriendschap, geluk en liefde zijn alleen maar een illusie voor de zwakkere die de realiteit niet willen accepteren.
Ach ach, hoe oud was je ook alweer? Oh ja, je bent een volwassen man in de leeftijdscategorie 25-30. Ok, fysiek ben je dan wel een volwassen man, maar van binnen ben je een gekwetst en angstig klein jongetje. "Een mens is dwaas als die zijn zwakheden toont, een sterk mens heeft geen zwakheden. Ik verberg mij niet achter een facade van wantrouwen en angst, aangezien ik totaal geen angst voel/ervaar, wantrouwen is zeer noodzakelijk voor een gezond persoon die zich in deze wereld staande wil houden." Dat zijn jouw woorden, ik kan smakelijk om lachen dat soort 'levenswijsheden', maar eigenlijk is het diep triest en ook zielig, Je spreekt jezelf ook tegen, want je hebt je zwakheden en angsten al lang getoond. hoor.

Wat wil je? Bij hoog en bij laag beweren dat je geen vriendschap, geluk en liefde in het leven nodig hebt? Kom me niet aan zetten met dat soort flauwekul.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

volhoudertje schreef: 26 jul 2022 11:22
Nee, ik begrijp niet waar onzekerheid hier iets mee te maken zou kunnen hebben, focussen op eigen carrière/leven geeft mij genoeg/meer voldoening, dan een sociaal leven met mensen waar ik niks aan heb. Vertrouwen is een kwestie wat je zelf in de hand hebt op zakelijk gebied.
Ik geloof best dat het je voldoening geeft om je te focussen op je carrière,dar is ook niets mis mee, maar je zult er nog wel achter komen dat het geen zin heeft om 'Homo homini lupus' tot levensfilosofie te verheffen. De mens is een wolf voor zijn medemens? Met chronisch wantrouwen en misantropie zul je in je carrière en je persoonlijk helaas niet ver komen. Om verder te komen heb je namelijk een netwerk nodig van mensen die jou waarderen, aanbevelen en vertrouwen.
vriendschap, geluk en liefde zijn alleen maar een illusie voor de zwakkere die de realiteit niet willen accepteren.
Ach ach, hoe oud was je ook alweer? Oh ja, je bent een volwassen man in de leeftijdscategorie 25-30. Ok, fysiek ben je dan wel een volwassen man, maar van binnen ben je een gekwetst en angstig klein jongetje. "Een mens is dwaas als die zijn zwakheden toont, een sterk mens heeft geen zwakheden. Ik verberg mij niet achter een facade van wantrouwen en angst, aangezien ik totaal geen angst voel/ervaar, wantrouwen is zeer noodzakelijk voor een gezond persoon die zich in deze wereld staande wil houden." Dat zijn jouw woorden, ik kan er smakelijk om lachen, maar eigenlijk is het diep triest en ook zielig, Je spreekt jezelf ook tegen, want je hebt je zwakheden en angsten al lang getoond. hoor.

Wat wil je? Bij hoog en bij laag beweren dat je geen vriendschap, geluk en liefde in het leven nodig hebt? Kom me niet aan zetten met dat soort flauwekul.
Geweldig dit, u bent een zeer naïef en zwak persoon, net zoals vele andere. Kunt u mij uitleggen als ik werkelijk een “angstig jongetje” ben van binnen hoe het kan dat ik tegenslag na tegenslag in mijn eentje verwerkt hebt, op vroege leeftijd al op me eigen poten heb gestaan, ik heb alles in mijn eentje moeten doen en nog steeds. Mensen hebben elkaar enkel en alleen nodig om tijdelijk gebruik van elkaar te maken, op zakelijk gebied speelt enkel geld een rol wil je iets gedaan krijgen. Connecties zijn makkelijk te krijgen op zakelijk gebied met inzet tonen en vertrouwen winnen van de tegenpartij. Waarom zouden mensen elkaar nodig moeten hebben op privé gebied, waarom zou je jezelf afhankelijk van andere moeten opstellen ? Wat wil je daarmee bereiken ? Mensen kunnen zonder andere mensen ? Leg mij eens wat andere mensen in je leven kunnen betekenen behalve dan je keer op keer te bewijzen dat ze je vertrouwen niet waard zijn, gebruik van je te maken en je laten vallen, Hoe ben ik gekwetst als ik ondanks alles door ben gegaan, op eigen kracht. U kent mij niet en basseert puur op enkele van mijn denkbeelden dat ik een “gekwetst angstig” jongetje ben. En ja ik heb inderdaad geen liefde en vriendschap nodig, voor een realist is dat niet nodig enkel voor de zwakkere die graag in een illusie willen blijven leven. Maar goed we zijn het er beide over eens dat wij het niet eens worden met elkaar, misschien wordt het tijd voor u om eerst mensenkennis op te doen en daarna uitspraken over hoe andere in elkaar zitten. Fijne dag nog
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

En ja ik heb inderdaad geen liefde en vriendschap nodig, voor een realist is dat niet nodig enkel voor de zwakkere die graag in een illusie willen blijven leven.
Je noemt jezelf een realist die niemand nodig heeft, maar waarom kom je dan wel naar dit forum? Oh ja, omdat je niemand nodig hebt natuurlijk!

Het is heel knap dat jij tegenslagen in je leven hebt overwonnen en je eigen boontjes hebt leren doppen, maar voor de rest kraam je baarlijke nonsens uit.
Geweldig dit, u bent een zeer naïef en zwak persoon, net zoals vele andere.
Goed hè? Dat vond ik zelf ook. Boze 'Schaduw_1889_' wanneer kom je eens uit je schaduw en stap je in het licht?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

volhoudertje schreef: 26 jul 2022 12:02
En ja ik heb inderdaad geen liefde en vriendschap nodig, voor een realist is dat niet nodig enkel voor de zwakkere die graag in een illusie willen blijven leven.
Je noemt jezelf een realist die niemand nodig heeft, maar waarom kom je dan wel naar dit forum? Oh ja, omdat je niemand nodig hebt natuurlijk!

Het is heel knap dat jij tegenslagen in je leven hebt overwonnen en je eigen boontjes hebt leren doppen, maar voor de rest kraam je baarlijke nonsens uit.
Geweldig dit, u bent een zeer naïef en zwak persoon, net zoals vele andere.
Goed hè? Dat vond ik zelf ook. Boze 'Schaduw_1889_' wanneer kom je eens uit je schaduw en stap je in het licht?
Misschien wordt het tijd voor u om alles woord bij woord te lezen, en mijn tekst eerst volledig te begrijpen voor u reageert. Ik heb in mijn eerste post vermeld dat ik geïnteresseerd ben in hoe andere mensen tegen bepaalde dingen aankijken, wat hun ervaringen zijn en wat hun mening is, misschien dat er daar nog wat nieuws van te leren valt. Ik kraam baarlijke nonsens uit ? Hiermee bewijst u dat de gedachtegang van een klein kind heeft, alleen omdat u het niet met mij eens bent, dit suggereren zonder duidelijk onderbouwend aangeven waarom mijn uitspraken baarlijke nonsens zijn.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Ik kraam baarlijke nonsens uit ? Hiermee bewijst u dat de gedachtegang van een klein kind heeft, alleen omdat u het niet met mij eens bent, dit suggereren zonder duidelijk onderbouwend aangeven waarom mijn uitspraken baarlijke nonsens zijn.
En ja ik heb inderdaad geen liefde en vriendschap nodig, voor een realist is dat niet nodig enkel voor de zwakkere die graag in een illusie willen blijven leven. Tja, je mag dat soort onzin gerust geloven van mij, maar het is natuurlijk zo doorzichtg als de pest. Je bent gewoon bang om gekwetst te worden, daarom kruip je in je schulp en begin je te raaskallen dat liefde en vriendschap een illusie zijn. Je zult wel erg eenzaam zijn in het leven. Ga gerust je gang als je daar tevreden mee bent, maar gezond is het niet. Iedereen heeft liefde en vriendschap nodig en jij dus ook. Wil je als eenzame en ongelukkige mensenhater door het leven gaan? Vast niet. Maar hou dan ook op met grootspraak waar niemand een woord van gelooft.

Stap eens uit de schaduw, stap in het licht en laat zien wie je werkelijk bent.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

volhoudertje schreef: 26 jul 2022 13:33
Ik kraam baarlijke nonsens uit ? Hiermee bewijst u dat de gedachtegang van een klein kind heeft, alleen omdat u het niet met mij eens bent, dit suggereren zonder duidelijk onderbouwend aangeven waarom mijn uitspraken baarlijke nonsens zijn.
En ja ik heb inderdaad geen liefde en vriendschap nodig, voor een realist is dat niet nodig enkel voor de zwakkere die graag in een illusie willen blijven leven. Tja, je mag dat soort onzin gerust geloven van mij, maar het is natuurlijk zo doorzichtg als de pest. Je bent gewoon bang om gekwetst te worden, daarom kruip je in je schulp en begin je te raaskallen dat liefde en vriendschap een illusie zijn. Je zult wel erg eenzaam zijn in het leven. Ga gerust je gang als je daar tevreden mee bent, maar gezond is het niet. Iedereen heeft liefde en vriendschap nodig en jij dus ook. Wil je als eenzame en ongelukkige mensenhater door het leven gaan? Vast niet. Maar hou dan ook op met grootspraak waar niemand een woord van gelooft.

Stap eens uit de schaduw, stap in het licht en laat zien wie je werkelijk bent.
“ Je bent gewoon bang om gekwetst te worden, daarom kruip je in je schulp en begin je te raaskallen dat liefde en vriendschap een illusie zijn”. Dat is wat jij denkt, hoe moet ik bang zijn om gekwetst te worden, als niks mij kan beledigen ? Waar baseer jij op dat ik eenzaam door het leven ga en ongelukkig ben ?

“Laat zien wie je werkelijk bent” Als u dat nog niet gezien heeft na al mijn reacties en post, heb ik niks meer toe te voegen.

Dit gaat werkelijk een oneindige discussie worden, u heeft een andere kijk hierop en ik accepteer/respecteer dit.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Schaduw_1889_ schreef: 26 jul 2022 13:55 hoe moet ik bang zijn om gekwetst te worden, als niks mij kan beledigen ?
Daar is niet heel veel voor nodig hoor, je hoeft alleen maar te zeggen dat je onzin uitkraamt en je vliegt al meteen de kast op.

Maar goed, vertel eens waarom je denkt dat je geen vriendschap en liefde in het leven nodig hebt en vooral waarom je denkt dat andere mensen die daar wel in geloven zwak zouden zijn en zich bezig houden met een illusie.

N.B. Dit topic wordt verplaatst naar het subform Eenzaamheid, relaties & seksualiteit. Het topic zal voortaan de naam van de topic starter dragen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Schaduw_1889_

Iedereen heeft vriendschap en vormen van liefde nodig. :) Overigens staat er dat niets je kan beledigen, maar er staan reacties tussen waarbij ik daaraan twijfel. Dat is overigens niet erg, dat is menselijk.

Als je helemaal geen vormen daarvan nodig zou hebben, hoe je het ook voor jezelf wil invullen, dan had je je ook niet aangemeld op het forum namelijk.
Aanmelden op een forum, is namelijk ook zoeken naar een vorm van uiting, luisterend oor, medemenselijkheid. Dat is normaal.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Schaduw_1889_

Memories schreef: 26 jul 2022 15:18 Iedereen heeft vriendschap en vormen van liefde nodig. :) Overigens staat er dat niets je kan beledigen, maar er staan reacties tussen waarbij ik daaraan twijfel. Dat is overigens niet erg, dat is menselijk.

Als je helemaal geen vormen daarvan nodig zou hebben, hoe je het ook voor jezelf wil invullen, dan had je je ook niet aangemeld op het forum namelijk.
Aanmelden op een forum, is namelijk ook zoeken naar een vorm van uiting, luisterend oor, medemenselijkheid. Dat is normaal.
Uit welke reacties heeft u de conclusie getrokken dat ik wel te beledigen ben ? Ik reageer in het echte leven zeer assertief op disrespect en belediging, maar dat heeft enkel te maken met dat ik mensen nooit het gevoel wil geven dat er over mij heen gelopen kan worden. Ik heb mij aangemeld op dit forum om te kijken wat voor ervaringen andere mensen hebben, wat hun denkbeelden tegenover de wereld en mensen in het algemeen is, misschien dat ik eventueel nog wat nieuws daarvan kan leren. Als u antwoord wil geven mag ik u vragen, wat voor beroep u heeft en wat u kijk naar de mensheid en de wereld in het algemeen is ?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Schaduw_1889_

Uit welke reacties heeft u de conclusie getrokken dat ik wel te beledigen ben ?
Ieder mens, zelfs mensen als de Dalai Lama namelijk, zijn weleens te beledigen. Ook jij.
Ik reageer in het echte leven zeer assertief op disrespect en belediging, maar dat heeft enkel te maken met dat ik mensen nooit het gevoel wil geven dat er over mij heen gelopen kan worden.
Het feit dat je zo bezig bent met anderen, en ervoor zorgen dat ze niet over je heen lopen maakt dat je niet zeker genoeg van jezelf bent om dat niet te hoeven doen. Want anders was het niet nodig geweest om daar zó mee bezig te zijn.
Ik heb mij aangemeld op dit forum om te kijken wat voor ervaringen andere mensen hebben, wat hun denkbeelden tegenover de wereld en mensen in het algemeen is, misschien dat ik eventueel nog wat nieuws daarvan kan leren.
Over het algemeen leren mensen altijd bij. Dus welkom. :)
Als u antwoord wil geven mag ik u vragen, wat voor beroep u heeft en wat u kijk naar de mensheid en de wereld in het algemeen is ?
Wat mijn kijk naar de mensheid en de wereld in het algemeen is, kun je vast vinden in de topics die er te vinden zijn op het forum. Maar ook ik verander logischerwijs regelmatig en leer elke dag.
Ik heb geen beroep. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan door omstandigheden. Inmiddels/momenteel door omstandigheden thuis.
Mijn opleidingsverleden ligt op secretarieel gebied, en Sociaal Agogisch Werk gebied. Ik heb vrijwilligers gedaan richting asielzoekers/vluchtelingen/nieuwkomers. Denk aan Nederlandse taalles geven aan de doelgroep. En daar kwam vanzelfsprekend een psychologisch stukje bij. Want je hoort voldoende en merkt voldoende. Daarnaast heb ik genoeg ervaring door mijn eigen verleden, genoeg meegemaakt en nog. En dus kan ik mij best op vlakken ervaringsdeskundige noemen. Heb ook genoeg ervaring in de medische wereld.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Schaduw_1889_

Memories schreef: 26 jul 2022 17:58
Uit welke reacties heeft u de conclusie getrokken dat ik wel te beledigen ben ?
Ieder mens, zelfs mensen als de Dalai Lama namelijk, zijn weleens te beledigen. Ook jij.
Ik reageer in het echte leven zeer assertief op disrespect en belediging, maar dat heeft enkel te maken met dat ik mensen nooit het gevoel wil geven dat er over mij heen gelopen kan worden.
Het feit dat je zo bezig bent met anderen, en ervoor zorgen dat ze niet over je heen lopen maakt dat je niet zeker genoeg van jezelf bent om dat niet te hoeven doen. Want anders was het niet nodig geweest om daar zó mee bezig te zijn.
Ik heb mij aangemeld op dit forum om te kijken wat voor ervaringen andere mensen hebben, wat hun denkbeelden tegenover de wereld en mensen in het algemeen is, misschien dat ik eventueel nog wat nieuws daarvan kan leren.
Over het algemeen leren mensen altijd bij. Dus welkom. :)
Als u antwoord wil geven mag ik u vragen, wat voor beroep u heeft en wat u kijk naar de mensheid en de wereld in het algemeen is ?
Wat mijn kijk naar de mensheid en de wereld in het algemeen is, kun je vast vinden in de topics die er te vinden zijn op het forum. Maar ook ik verander logischerwijs regelmatig en leer elke dag.
Ik heb geen beroep. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan door omstandigheden. Inmiddels/momenteel door omstandigheden thuis.
Mijn opleidingsverleden ligt op secretarieel gebied, en Sociaal Agogisch Werk gebied. Ik heb vrijwilligers gedaan richting asielzoekers/vluchtelingen/nieuwkomers. Denk aan Nederlandse taalles geven aan de doelgroep. En daar kwam vanzelfsprekend een psychologisch stukje bij. Want je hoort voldoende en merkt voldoende. Daarnaast heb ik genoeg ervaring door mijn eigen verleden, genoeg meegemaakt en nog. En dus kan ik mij best op vlakken ervaringsdeskundige noemen. Heb ook genoeg ervaring in de medische wereld.
“Ieder mens, zelfs mensen als de Dalai Lama namelijk, zijn weleens te beledigen”

Ik ben een uitzondering, geloof mij als ik zeg dat ik elke belediging die er is al gehoord heb. En voor alles al ben uitgemaakt.

“Het feit dat je zo bezig bent met anderen, en ervoor zorgen dat ze niet over je heen lopen maakt dat je niet zeker genoeg van jezelf bent om dat niet te hoeven doen. Want anders was het niet nodig geweest om daar zó mee bezig te zijn.”

Ik heb nooit gezegd dat ik met anderen bezig ben, tegendeel zelfs. Ik snap niet met wat niet over je heen laten lopen door mensen te maken heeft met onzekerheid, dat is totaal niet aan elkaar verwant. Mensen lopen over je heen als je ze daar de kans voor geeft, als je niet zelfverzekerd bent en niet sterk in je schoenen staat, mensen lief heb en goedwillend is dat een uitnodiging om door een wild beest (mensen) verslind te worden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Schaduw_1889_

“Ieder mens, zelfs mensen als de Dalai Lama namelijk, zijn weleens te beledigen”

Ik ben een uitzondering, geloof mij als ik zeg dat ik elke belediging die er is al gehoord heb. En voor alles al ben uitgemaakt.
Dat heeft er weinig mee te maken. Daarmee blijft het punt staan dat mensen weleens te beledigen zijn en ook jij.
Ik heb nooit gezegd dat ik met anderen bezig ben, tegendeel zelfs. Ik snap niet met wat niet over je heen laten lopen door mensen te maken heeft met onzekerheid, dat is totaal niet aan elkaar verwant. Mensen lopen over je heen als je ze daar de kans voor geeft, als je niet zelfverzekerd bent en niet sterk in je schoenen staat, mensen lief heb en goedwillend is dat een uitnodiging om door een wild beest (mensen) verslind te worden.
Je bent je hele topic al met anderen bezig. Dat is het grappige aan deze conversatie.
Ik heb mensen enorm lief en ben goedwillend, mensen ook naar mij. Daarmee laat ik niet over mij heen lopen.

Als je werkelijk zo zeker bent, heb/had je de woorden die je gebruikte naar forumlid Volhoudertje niet nodig. Dan had je daar iets anders voor gebruikt.

Ik heb deels dezelfde dingen meegemaakt Schaduw, maar ik sta er toch duidelijk anders in. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schaduw_1889_

Schaduw_1889_ schreef: 26 jul 2022 15:58Ik heb mij aangemeld op dit forum om te kijken wat voor ervaringen andere mensen hebben, wat hun denkbeelden tegenover de wereld en mensen in het algemeen is, misschien dat ik eventueel nog wat nieuws daarvan kan leren.
Ik geloof niet dat je hier ooit iets nieuws zult kunnen leren, de basisvoorwaarde is namelijk dat je ook een beetje open staat voor anderen en flexibel genoeg bent om dingen van uit een ander perspectief te bekijken.

Maar vertel eens, kort samengevat ben jij dus, naar eigen zeggen, zelfverzekerd, je staat sterk in je schoenen, je hebt mensen niet lief en je bent evenmin goedwillend omdat dat een uitnodiging is om door mensen verslonden te worden. Je gaat er prat op geen liefde en vriendschap nodig te hebben omdat dat enkel voor de zwakkere is die graag in illusies gelooft. (sic)

Nou nou, het moet toch verschrikkelijk naar voor je zijn om in een wereld te leven waar het wemelt van de zwakke mensen. Als ik je op je woord zou geloven, zou ik bijna medelijden met je krijgen. Maar ik geloof helemaal geen snars van wat je hier allemaal beweert. Je bent veel te bang om je masker te laten vallen. Wees eens dapper en toon wie je werkelijk bent.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1297
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Schaduw_1889_

"Mensen lopen over je heen als je ze daar de kans voor geeft, als je niet zelfverzekerd bent en niet sterk in je schoenen staat, mensen lief heb en goedwillend is dat een uitnodiging om door een wild beest (mensen) verslind te worden."
Als je lief hebt en goedwillend bent kun je tegelijkertijd onzeker zijn en niet zo sterk in je schoenen staan, en dan nog zijn er heel veel mensen die niet over je heen lopen maar juist naast je staan.

Jij kiest wie je om je heen wil hebben, er zijn echt meer dan genoeg mensen die wel te vertrouwen zijn.
Gebruikersavatar
Schaduw_1889_
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jul 2022 00:50

Re: Nieuw op dit forum, voorstellen

Memories schreef: 25 jul 2022 12:39 Warm welkom op het forum Schaduw. :)
Dank u wel

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”