Gebruikersavatar
Rickym
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2015 14:18

Ligt het aan mij ???

Ik ben nu reeds een 15 tal jaar lang samen met mijn vriendin,
Die heeft reeds 2 depressies gehad waar ik ze telkens in gesteund heb,

Nu de laatste jaren lijkt het beter te lopen, alsook omdat ze maar halftime werkt en de rest van haar dag vrij kan inplannen.
Op haar vraag heb ik dan vorig jaar een deel van ons huis zitten verbouwen voor haar nieuwe zaak, waar ze ook de uren vrij kan kiezen, en is ze als part-time zelfstandige begonnen.

De laatste paar weken ga ik telkens naar de winkel als er iets moet gehaald worden omdat het iets drukker is in haar zaak,
ik werk van 8 uur smorgen tot 18 uur savonds en na mijn werk spring ik dan bij de chinees binnen voor eten, ga ik achter een slaatje en ga ik boodschappen doen.
Ik leg niets van druk op haar ivm het eten of met het huishouden, en laat haar alles in haar eigen tempo doen.
De laatste 2 dagen vraag ik haar van 2 maal per dag onze hond te verzorgen (5-10 minuutjes max) (ik doe dit smorgens en 2 maal 's avonds), en het enige dat ik te horen krijg is dat ze geen tijd heeft. en dat ze het toch niet gaat doen.

Allé ja ik begin te vermoeden dat het hier aan mij ligt en dat ik toch op 1 of andere manier toch nog teveel druk op haar leg...

Zelf heb ik geen psychische problemen van enige aard, maar begin mij nu toch een beetje op te winden ivm haar gedrag...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ligt het aan mij ???

Rickym schreef:Allé ja ik begin te vermoeden dat het hier aan mij ligt en dat ik toch op 1 of andere manier toch nog teveel druk op haar leg ...
Het lijkt me niet dat je teveel druk op je vriendin legt, want je neemt haar al behoorlijk veel werk uit handen. Ik kan me voorstellen dat de maat nu toch een beetje vol is.
Praat er eens over met haar, leg uit hoe je de taakverdeling in jullie huishouden en werk ziet en wat je van haar terug verwacht. Zo'n gesprek kan heel verhelderend zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Ligt het aan mij ???

Je houdt meer dan voldoende rekening met haar en probeert open te communiceren over de problemen.

ik ben het eens met bovenstaande, je kan niet alles alleen blijven doen . En het spijt me ten zeerste maar voor de hond zorgen is geen 'werk' , hij/zij is een onderdeel van je gezin waar je van houdt en die je met alle plezier aandacht geeft .Als je daar neen tegen zegt, zou er voor mij al geheel geen discussiepunten meer zijn.

Maar dat is mijn mening.

Voor wat het waard is, zoals jij het uitlegt vind ik dat het niet aan jou ligt.

grtz
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”