Anneke1957

praatje over het weekend

Mijn naam is Anneke en ik ben werkbegeleider op een postkamer.
Een van de medewerkers heeft een stoornis in ASS , zij wil altijd vertellen over wat ze in het weekend gedaan heeft tot in de kleinste details. Het is een dwangmatig iets geworden en maakt andere gesprekken steeds moeilijk. Misschien heeft iemand een tip voor mij hoe ik er anders mee om zou kunnen gaan.
TheEmperor85

Re: praatje over het weekend

Anneke1957 schreef:Mijn naam is Anneke en ik ben werkbegeleider op een postkamer.
Een van de medewerkers heeft een stoornis in ASS , zij wil altijd vertellen over wat ze in het weekend gedaan heeft tot in de kleinste details. Het is een dwangmatig iets geworden en maakt andere gesprekken steeds moeilijk. Misschien heeft iemand een tip voor mij hoe ik er anders mee om zou kunnen gaan.
Hallo Anneke, welkom op het forum.
Is het een idee om ergens gedurende de dag een kwartiertje in te lossen waarin mevrouw met ASS haar verhaal mag doen? Er zijn, over het algemeen, prima afspraken te maken met mensen met ASS, als maar duidelijk is wanneer men iets mag (vertellen).
TomE

Re: praatje over het weekend

Waarom spreek je haar niet aan op haar gedrag. En als dat niet werkt zou het kenbaar maken bij de leiding. Het is immers een stoornis en jij hebt er last van. Daarbij vraag mij af of dit direct te linken moet zijn naar deze stoornis, ik ken namelijk zelf ook mensen die tot in de lengte van dagen over dingen kunnen vertellen over wat hun bezighoud op harde toon waarbij je alleen als jaknikker kunt fungeren. Dit is gewoon een karaktereigneschap maar niet perse een stoornis.
TheEmperor85

Re: praatje over het weekend

Als het een dwangmatig iets is, heeft het zeer zeker wel met de stoornis te maken en 'van de harde lijn zijn' gaat dan bijzonder weinig effect hebben. Sommige mensen met ASS hebben gewoon duidelijke afspraken nodig, en als die gemaakt worden is er over het algemeen niets aan de hand.
Tineke

Re: praatje over het weekend

Ik ben het met TheEmperor85 eens en zou die tip opvolgen. Is beter voor de persoon met ASS dan dan wat TomE.
zegt. En het ligt wel degelijk aan de stoornis.

Ik vertel ook vaak dingen tot in de kleinste details vooral per email naar mijn begeleidster.
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: praatje over het weekend

Ik zou het in eerste instantie met haar proberen te bespreken. Vertel haar hoe het voor jou is en hoe jullie het wellicht wat anders zouden kunnen doen. Dan kan je voorleggen om, zoals gezegd is, bijvoorbeeld een kwartiertje ervoor in te lassen elke keer.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Overige problemen en vragen”