Johnson

confronteren vs negeren

ik maakte al enkele malen mee dat ik bv afsprak met een vriend die ik al lang ken en dan van de ene dag op de andere neemt die geen telefoon meer op, beantwoordt die geen mails of sms'en meer. Zelfs wanneer je vraagt: als er iets scheelt, kunnen we het dan uitpraten? of indien je geen contact meer wilt, mij goed, maar zeg dan tenminste waarom....

Is het een normale menselijke reactie dat wanneer je bv. ontdekt dat een persoon als vriend niet bij je past, je probeert het te laten doodbloeien zonder te zeggen waarom?

Meestal ging het om echt kleine banale dingen, maar ik heb bij sommige mensen al gemerkt dat ze er een gewoonte van maken. Ze mijden je wanneer hen iets niet aanstaat. Wanneer je hen dan te pakken krijgt, kan je het eruit sleuren, maar het gebeurt opnieuw.

Is dit normaal gedrag? Ik heb het dan over mensen die je al even kent.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15136
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: confronteren vs negeren

Johnson schreef:Is het een normale menselijke reactie dat wanneer je bv. ontdekt dat een persoon als vriend niet bij je past, je probeert het te laten doodbloeien zonder te zeggen waarom?
Het antwoord is: ja.
* Liebe Macht Frei *
Johnson

Re: confronteren vs negeren

Jammer dat mensen niet meer zeggen wat hen aan iemand stoort, dan kan je nog beetje aan jezelf werken.

Heb zo'n mensen: gedurende een tijd was je God voor hen, ze nodigden je uit voor elk feestje, wilden constant met je afspreken en ineens was dat gedaan.
Nodig je hen uit voor een feestje, hebben ze altijd iets beters te doen. Houden ze zelf een feestje, dan word je niet uitgenodigd.
Kom je hen ergens toevallig tegen en je zegt: we horen elkaar zo weinig, zeggen ze: ja, heb het momenteel druk.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: confronteren vs negeren

Tja Johnson, dat is inderdaad wat er kan geb euren, dat mensen het laten doodbloeden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: confronteren vs negeren

Weinig mensen vinden het leuk om negatieve dingen tegen de ander te zeggen zoals iets in gedrag wat de ander niet bevalt en al helemaal niet vriendschappen verbreken. Kan verschillende oorzaken hebben bang om te ander te kwetsen, het nut er niet van inzien, hij doet er toch niets mee, het levert alleen maar gezeur op en misschien heb ik hem nog eens nodig, of misschien wordt die ander wel enorm boos, dus deels eigen belang, deels lafheid, deels weinig emphatie.

Aande andere kant stel je voor dat iedereen jou even te pas en te onpas ging vertellen, Johnson ik nodig je niet meer uit voor dit
want....
en ....
verder vind ik je een ......

Zou geen fijne wereld zijn he? Een beetje diplomatie kan echt geen kwaad.

Wil je jezelf graag verbeteren. Probeer vaker goed naar jezelf kijken en kijk goed naar de reacties van mensen op wat je zegt. En vraag ene paar goede vrienden wat je zwakke punten zijn die kennen je beter dan je jezelf vaak kent ;-)

Als je echt wilt kun je daar heel veel uit afleiden en aan jezelf verbeteren soms pijnlijk om geconfronteerd te worden met je fouten maar je wint er uiteindelijk veel mee als je erin slaagt door te zetten.

Succes cheerqd5
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”