Tam24

Werken met een depressie

Hoi allemaal,

Even een nieuw onderwerp namelijk over werken met een depressie...
Hoe doen jullie dat?!

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan op een kantoor.
Ten eerste is het heel ander werk als dat ik hiervoor deed (toen was ik bedrijfsleidster van een winkel maar mijn contract werd niet verlengt en ik moest dus weg...)
En ten tweede, ik kan me totaal niet concentreren en neem weinig informatie in me op.
Alles kost me zoveel moeite en als ik thuis kom ben ik doodmoe.

Ik probeer op mijn werk zo vrolijk mogelijk te doen en mezelf te bewijzen.
het wil alleen niet echt lukken. Ik ben het zat om me steeds zo anders voor te doen als dat ik me voel. En ik ga het ook niet gauw aan de grote klok hangen bij mijn collega's.
Het zijn namelijk vreselijke roddeltantes.....

Hoever moet je gaan? Ik heb uiteraard mijn inkomen hard nodig maar plezier aan mijn werk heb ik totaal niet en ik voel me niet op mijn plek en kijk elke dag als een berg tegen het werken op.

Mijn vraag is , in welke mate kunnen jullie nog "normaal: functioneren op het werk en hoe doen jullie dat?

Ik lees graag jullie reacties!
dusss

Re: Werken met een depressie

hey tam ,

ik heb precies het zelfde als jou , ik zie elke dag onwijs tegen me werk op maar aan de andere kant heb ik het geld ook weer nodig.
ik ben 18 en woon met mn moeder en broertje van 13 me moeder komt niet rond van haar loon dus spring ik vaak bij met geld.
ik heb een tijd gehad dat ik alleen met me moeder woonde en we 2 weken langs tosti`s aten als avond eten omdat er alleen brood en een stuk kaas was. ik zat toen nog op school en in de avonden had ik een bijbaantje als pizza bezorger waarmee ik me moeder zoveel als nodig was hielp. toen ik klaar was met school heb ik besloten om een bbl opleiding te gaan doen alleen voor het geld. nu werk ik in de bouw als leerling op me collega`s maak ik een beetje een aparte indruk omdat ik vaak met me gedachten met iets anders bezig ben , ik vergeet ook heel veel dingen misschien omdat het me totaal niet interesseert of omdat ik met hele andere dingen bezig ben in me hooft. ik word er ziek van om elke dag weer op te staan en me te bedenken dat ik weer 11 uur moet werken.. maar ik probeer me altijd met 1 ding te motiveren en dat is dat mijn kinderen later zonder zorgen hoeven op te groeien en al hun geld kunnen sparen voor hun eigen toekomst.

groeten!
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Werken met een depressie

Hey Tam,
Ik heb het niet zo erg zitten als jij, maar ik wil je toch wat troosten: je zegt dat het maar niet wil lukken, maar dat hoeft zo erg niet te zijn: als ik met een beginneling te maken heb, en die slaagt er weer eens niet in om iets gedaan te krijgen, heb ik als reactie "Tja, hoe was het als ik begon, ik heb ook stomme stoten uitgehaald :) ", ik wil maar zeggen, het is niet omdat jij vindt dat het helemaal niet gaat, dat het bij je collega's ook zo overkomt, dus daar hoef je je op het eerste zicht niet zo druk in te maken.
Het wordt natuurlijk ambetant als je constant vanalles vergeet, daarvan krijgen je collega's het na een tijdje wel op hun heupen, maar dat kan je ook simpelweg verhelpen: je zegt dat je werkt op een kantoor. Dus kan je gemakkelijk een schriftje aanleggen met dingen die je niet mag vergeten (het mijne staat op de PC en is ondertussen 210 pagina's lang :) ).
Ik weet het, het is geen grote levenswijsheid, maar ik hoop dat je er toch iets mee kan doen.

Veel geluk
vlam

Re: Werken met een depressie

Ik maak op mijn werk ook altijd een lijstje met steekwoorden.
Het werkt wel en dan doorkrassen als je iets gedaan hebt.
Ik ga best tevreden naar huis als ik het briefje de prullenbak in kan gooien

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”