amnesys

2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Hallo

Ik heb de laatste 2 jaar doorgebracht met een wondermooi meisje, waarvan ik stapel liep, en nog steeds van stapel loop. Even erbij zeggen dat we in die 2 jaar wel een tijdje uit mekaar zijn gegaan, omdat het niet meer ging, dit ga ik nu uitleggen:

Ze zat nog met haar vorige vriendje in haar hoofd, soms kwam alles nog naar boven. Dat vorige vriendje had haar bedrogen, en aan seks aangezet terwijl zij lag te wenen, deed hij gewoon verder! Ik ben daarna een goede vriend geworden, en heb haar steeds laten merken dat ik haar nooit zoiets zou aandoen. Iets later zijn we dan een koppel geworden, alles liep nog wat stroef, het werd beter en beter, tot op een moment dat we opeens steeds in discussies vielen met mekaar. Ik geef toe dat ik hier wel veel de aanleiding van was, meer uit frustratie van 'waarom lukt het niet zoals het hoort te lukken'. Uiteindelijk zjn we uit mekaar gegroeid, maar bleek toch dat we niet zonder mekaar konden. Ik heb haar gezegd dat als zij zeker is om terug iets te beginnen, dat ik er zou zijn. Dit is dus gebeurd, ze heeft zelf die beslissing genomen, en alles ging zoals het hoorde. Buiten enkele kleine discussies (die iedereen wel eens heeft). Vroeger kon ze (door haar verleden met die andere) nooit zeggen: 'wij blijven voor altijd samen', omdat dat toen bij die vorige gelogen was, ondertussen kon ze dit zeggen, een maand geleden was ik alles nog voor haar, en was er niks mis met onze relatie. 2 weken voor wij uit mekaar waren zei ze nog dingen als: love you superhard, je bent onvervangbaar, de beste! En ja, 2 weken later maakte zij het gedaan. Ze zat zelf ervan in de put, te wenen, verward, niet meer weten wat doen. Ze zei dat ze mij enorm hard miste, mij niet zou loslaten als ze mij zou kunnen knuffelen, dat ze wel honderden keren haar mobiel vastnam om een sms te sturen naar mij, en ze stelde zelfs in vraag of ik haar nog wel terug wou. Enkele dagen later werd ze opeens harder naar mij toe, haar besluit stond vast, ze zag mij nog wel graag en ik zou altijd de beste blijven die ze had, maar haar besluit stond vast, we maakten volgens haar teveel ruzie (waar ik toch vragen bij heb). Ondertussen ben ik gisteren te weten gekomen dat ze al met iemand anders heeft afgesproken (dus enkele dagen nadat ze verward was, mij miste, etc...), ze heeft met deze persoon ook gekust.. Vroeger vond ze hem trouwens nooit iets speciaals van uiterlijk, plus hij woont 40min rijden van haar (en dat zonder de file bijgerekend op de autostrade). Ze heeft hierover dagen gelogen, terwijl ik meermaals had gevraagd of er meer achter zat, wat ze altijd ontkende, tot gisteren dan.
De jongen waar ze nu iets met zou beginnen, is iemand die ze al 4-5 jaar kent, maar nooit met had afgesproken, buiten enkele keren, maar zij zag hem niet zitten. Ze heeft toen ze mij leren kennen ook voor mij gekozen, toen we uiteen waren wou hij weer afspreken, maar dat had ze toen niet gedaan (hij had toen zelf een vriendin). Hij zou ook tegen haar toen gezegd hebben dat, omdat ze toen alleen was, dat ze wel eens konden afspreken voor seks. Toen zei zij zelf nog tegen mij dat ze zijn gedrag vies vond, en ze moest van zo'n soort mensen niets hebben. Uiteindelijk heeft ze er dus nooit met afgesproken, en zijn wij voor de 2de keer, uit haar eigen keuze een koppel geworden.
Nu zou ze dus met hem afgesproken hebben enkele dagen nadat ze haar zo slecht voelden dat we uit mekaar waren, en opeens voelt ze haar wél goed bij die jongen. Ze verdedigd hem, ze zegt dat ze haar inderdaad verliefd voelt (?).
Ze was zelf van mening dat zoiets niet kon, na zo'n lange relatie meteen in een nieuwe relatie stappen, nu doet ze het toch. Zo ken ik haar niet, en ik kan niet aanvaarden dat ze op 2 weken tijd zo hard is veranderd, 2 weken terug was ik alles nog voor haar, en nu laat ze mij links liggen voor iemand waar ze vroeger afschuw voor had. Dus 1x afgesproken, en ze hadden al gekust. Ik vermoed dus dat het inderdaad een moment van zwakte was, waarop die jongen heeft ingespeeld, en dat zij dat heeft aanvaard omdat het de pijn wegnam.
Vanaf ik dit wist heb ik toen alle contact verbroken (dit was gisteren avond). k heb deze ochtend gezien dat ze opeens netlog (...?) heeft aangemaakt, waar kindertjes op zitten, en daar haar burgerlijke staat heeft gewijzigd naar 'Verliefd'. Terwijl op facebook staan nog onze oude foto's van vroeger, en is ze gewoon vrijgezel.
Ik heb haar daarnet nog een sms gestuurd waarin staat: ik wil nog 1 poging wagen om er met jou in persoon over te praten, ik zie je nog veel te graag en je bent de enige op de wereld dat telt voor mij, mijn reactie gisteren was puur uit ongeloof.
Hier nog geen antwoord op gehad.

Zijn haar gevoelens echt? kan dit op 2 weken?
Even erbij zeggen dat ze altijd heeft gezegd dat ik het beste vriendje ooit was voor haar en haar behandelde zoals het moest, en die andere vond ze dus maar niks, en qua uiterlijk ook niet.
Haar moeder heeft bevestigd dat ze idd veel thuis zat te wenen en er van in de put zat...
Ik kan dus niet aanvaarden dat haar gevoelens voor mij weg zijn, en dat ze opeens een toekomst ziet met die andere jongen, want dat is wat ze wil, een toekomst, ze wil verder...

Komt het nog goed tussen ons? Dat is een vraag dat ik mij nu niet meteen stel, ik wil gewoon weten of het wel kan dat zij haar écht verliefd voelt op die jongen, ondanks ze hem nooit speciaal vond, en het op zo'n korte tijd is gekomen (door 1x af te spreken). Ik denk gewoon dat hij heeft ingespeeld op haar zwak moment, haar heeft doen lachen en dan zijn "move" heeft gemaakt, waardoor ze nu de pijn even vergeet. Denken jullie dat dit klopt? Ik wil enkel weten of ik wel wat heb betekend de voorbije 2 jaar, want dit komt heel pijnlijk over, ik voel mij leeg en stort dieper en dieper in mekaar...


Alvast bedankt,

Mvg,
Tim
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Zwaar verhaal wel, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar ik ga het proberen.

De enige die kan zeggen of haar gevoelens echt zijn, is zijzelf. Ze heeft het heus niet zomaar uitgemaakt, als ze zegt dat haar gevoelens voor jou weg zijn, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Zei ze twee weken geleden wat anders, dan was dat om zichzelf om te praten, want waarschijnlijk twijfelde ze toen al, maar wilde ze jou geen pijn doen door haar twijfels uit te spreken. Dat ze jou geen pijn wilde doen blijkt wel aan feit dat ze de afgelopen dagen tegen je loog, om je maar niet te hoeven vertellen dat ze met die ander heeft gezoend.

Het zou inderdaad een moment van zwakte kunnen zijn waar die jongen dan op heeft ingespeeld. Sommige mensen zoeken na een lange relatie meteen iemand anders, om maar even niet alleen te hoeven zijn, en om over die lange relatie heen te komen.
Het zou ook kunnen dat dit al veel langer speelt, aangezien ze hem al jaren kent, dat ze daarom toch een vertrouwder gevoel bij hem heeft dan bij iemand anders (daar bedoel ik jou niet mee).

Eigenlijk moet je sowieso nergens van uitgaan. Jullie zijn nu uit elkaar, en ik snap dat je graag blijft hopen, maar je moet even meer met jezelf bezig zijn en minder met haar. Als ze bij je terug wil komen, dan komt ze vanzelf en dan geeft ze dat vanzelf aan. Als je haar gaat zitten pushen, dan gaat dat niet gebeuren, maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan. Vergeet alleen niet dat er een reden is dat ze het uitgemaakt heeft.

Wat ik wel weet, is dat je beter niet kunt gaan facebooken, hyven, of weet ik veel wat allemaal. Je gaat achter ieder contact wat ze met een ander heeft, iets proberen te zoeken wat er niet is, en daar ga je uiteindelijk zelf aan onderdoor. Hetzelfde geldt voor dat doorvragen of er wat gebeurd is met die ander, ik bedoel, je weet nu dat ze met hem gezoend heeft, voel je je nu beter nu je dat weet? Heeft het gebaat?

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe de komende tijd.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
amnesys

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Bedankt voor dit uitgebreide antwoord, de waarheid kwetst, maar het geeft mij ook meer de kans om het te plaatsen. Ik wil weten waar ik sta, heb ik echt iets betekend, sleept haar verliefdheid met die andere jongen al langer aan, etc.
IK heb vandaag zelf nog eens een sms gestuurd en gevraagd waarom ze niet antwoordde, ik heb meteen ook gevraagd of haar gevoelens al van langer zijn dan dat ze in eerste instantie heeft gezegd, hoeveel keer ze hem al heeft gezien etc, maar hier krijg ik dus weer geen antwoord op. Ik denk dus inderdaad dat ze mij wat aan het lijntje heeft gehouden, niet echt wist wat ze moest doen, en uiteindelijk die keuze heeft gemaakt. Ik weet de waarheid, de volledige waarheid dan, niet, en zou het graag weten, maar ze geeft mij de kans niet.
Even erbij zeggen dat haar vorige vriendje net hetzelfde had gedaan, haar bedrogen, volledig laten vallen ookal zat zij moet honderden vragen, en ik heb haar uiteindelijk uit die put gehaald, en nu doet ze net hetzelfde met mij. Ik weet geen blijf meer met mezelf, ik voel niks meer, ik ben leeg, gevoelloos, ik kan echt niet meer, heb al 3 dagen niet meer gegeten en al meer dan 3 kg afgevallen (en ik weeg al niet erg veel...)
Ik wil een stop achter alles zetten, ik weet zoals mensen zeggen dat als ze dit echt willen doen, dat ze dit niet op het internet gaan zetten, en er met niemand over praten, ik heb er ook bang voor, ik wil alleen van de pijn vanaf, deze pijn kan ik niet dragen, het wordt steeds erger en erger, en ik zie geen uitweg meer...
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Die twee jaren zijn heus niet betekenisloos, anders was ze daar heus niet aan begonnen of had ze het na een paar weken al afgekapt.

Liefdesverdriet kan dat met je doen ja, het haalt je eetlust weg, je kan je niet concentreren, je kan alleen maar aan haar denken, en je wilt jezelf misschien van kant maken. Hoe meer je voor iemand voelde, des te meer. Ik kan je niet precies vertellen hoe je dat tegengaat, want dat is erg lastig. Probeer jezelf verplichten om iets te eten. Zoek afleiding, wat dan ook, sporten, games, concentreer je daarop, en probeer het een week vol te houden. Je zal zien dat de pijn misschien niet / nooit weggaat, maar wel minder wordt, draaglijker zeg maar, iets wat nu misschien niet zo lijkt. Er zijn nog eindeloze mogelijkheden voor de toekomst, vergeet dat niet.

Sterkte man! :knuffel:
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
amnesys

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Betekenisloos voelt het althans wel aan, ze negeert mij nu constant, ondanks ik aanhaal hoe zij haar voelde na haar vorige vriendje, negeert ze mij nog! Ik was een maand terug nog alles voor haar... En de pijn dat nooit weg gaat? Dat is niet echt aanmoedigend, ik wil dat het weggaat, dat ik aan deze periode nooit meer hoef terug te denken, dat ik dit gewoon kan schrappen uit mijn gedachten! Eten kan ik gewoonweg niet, heb vandaag 3 boterhammen gegeten (ben 10 uur gaan werken), eerste boterham 's ochtends kwam er gewoon terug uit toen ik op de parking van mijn werk uitstapte, kotsmisselijk was ik! Dit was voor mij echt alles, zij was mijn leven, en dat is op zo'n korte tijd opeens weg, bijkomend de gevoelens van niets te betekenen omdat ze mij zomaar laat vallen. Ik heb hulp nodig, anders haal ik het niet.
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Correctie, met 'nooit' bedoelde ik eigenlijk niet de pijn, maar de gedachte aan haar zeg maar. De pijn gaat altijd wel weg, vooral als andere (positievere) zaken gaan straks weer overheersen.

Dat ze je negeert kan ik me voorstellen, je stelt niet bepaald de makkelijkste vragen, en ze hoeft zich niet meer te verantwoorden nu. Zodra ze wel reageert, ga jij ook weer meteen reageren, en dat is ook niet makkelijk. Ik weet zeker dat het voor haar ook niet makkelijk is om met jou contact te hebben nu, op wat voor manier dan ook.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
amnesys

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Ze heeft net laten weten dat ze zelf aan het werken is en bibbert van de smsen en dat ze er zelf ook mee inzt en doen wat ze kan om me beter te laten voelen. Echter op mijn vraag, dat ik meermaals heb gesteld, over dat ze al seks heeft gehad met die nieuwe, antwoordt ze niet... Dus dat zal dan ook wel zo zijn gebeurd, terwijl dit bij ons niet altijd even gemakkelijk lag door haar vorige relatie. Als ze nu dus op zo'n korte tijd al seks heeft met die andere, ga ik er echt aan! Ze heeft wel gezegd dat er niets tijdens onze relatie is gebeurd, dat alles van daarna is gekomen, daar mocht ik zeker van zijn om het met haar woorden te zeggen...
Dus nu wacht ik af wat ze gaat zeggen, maar goed nieuws zal het niet zijn, mijn zelfzekerheid staat nu ook op 0,00, en als dat van die seks waar is gaat het onder 0,00 om het zo te zeggen! Waar was ik dan wel goed voor he...
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

amnesys schreef:Dus dat zal dan ook wel zo zijn gebeurd
vul dat nou niet zelf in. geef haar die kans om dat te vertellen als het zo is en breng het geduld daarvoor op. ze is je geen verantwoording meer schuldig, dus ze hoeft dit niet te vertellen.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
amnesys

Re: 2 jaar samen, en ze heeft iemand anders

Ze negeerde mijn vragen over of ze ermee had gekust ook eerst, was dus achteraf ook waar... En klopt dat ze geen verantwoording hoeft af te leggen, maar dit was iets dat bij ons regelmatig wat stroef liep, dat we steeds op zoek moesten naar nieuwigheden, vooral door haar verleden met haar vorige vriendje dan. Zou me verbazen dat ze dit nu zomaar kon, net nadat ze uit een relatie komt. Als ze het heeft gedaan, weet ik wel dat ze haar verstand niet gebruikt heeft, zo goed ken ik haar wel.
Anyway, ik denk dat k het best nog wat laat rusten, en in de loop der dagen wel zie wat er gebeuren zal, jullie mogen nog steeds hier posten en jullie meningen delen, ze waren tot nu wel behulpzaam, waarvoor mijn dank!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”