Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Wat kan dit betekenen?

Hallo beste mensen,

Ik heb hier al 's wat topic's over mijn negatieve zelfbeeld gehad. Maar ben nu achter iets gekomen waarvan ik me afvraag wat dit kan betekenen.
Ik ben met m'n lichaam/figuur bezig gegaan midden in m'n pubertijd gezien mijn gezicht e.d vol zat met flinke acne, ik m'n lichaam wel zou kunnen "veranderen" En wel door krachttraining. Maar nu herinner ik me iets wat ik als kind zijnde al deed. Dan ging ik naar zolder om voor de spiegel met ontbloot bovenlichaam m'n "spierballen" te trainen d.m.v een tas met een paar stenen daarin. Raar?? Geen idee waarom ik dat toen al deed? En wat zou kunnen betekenen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat kan dit betekenen?

Raar? Nee. Bij gebrek aan halters en gewichten pakte je een tas met stenen. Het lijkt me niet dat je naar een achterliggende betekenis moet zoeken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Wat kan dit betekenen?

volhoudertje schreef:Raar? Nee. Bij gebrek aan halters en gewichten pakte je een tas met stenen. Het lijkt me niet dat je naar een achterliggende betekenis moet zoeken.
Nou, ik bedoelde ermee dat ik daar al mee bezig was toen ik 10 o.i.d was.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat kan dit betekenen?

Het is normaal dat kinderen hun lichaam leren ontdekken. Dat kan door middel van observeren, aanraken, dingen uitproberen. Bij jongens die in het begin van de pre-pubertijd zitten lijkt het me een heel normaal verschijnsel om sterk en 'een grote jongen' te willen zijn.
* Liebe Macht Frei *
Esterre

Re: Wat kan dit betekenen?

Idd wat volhoudertje zegt, en ook als je kind bent, kopieer je gedrag van volwassen mensen. Het zou best kunnen zijn dat jij mensen hebt gezien die dat ook deden. Je probeert je eigen ik-je wat te ontwikkelen door naar anderen te kijken. Nee dus, is niet raar wat jij zegt.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Wat kan dit betekenen?

Nou, ik dacht omdat ik op m'n 17e bewust begon met krachttraining om m'n lichaam beter te vormen omdat m'n
gezicht er niet uitzag en daar ook niet veel aan kon doen. Compensatie gedrag dus. En die gedachte had ik letterlijk.
En gezien ik als kind schijnbaar al weinig zelfvertrouwen had, vind ik het opmerkelijk dat ik toen al zo dacht?
Maar ja,... misschien in het ook wel niks bijzonders.

Terug naar “Overige problemen”