Leeuwtjuh

Re: Vorig leven?

TheEmperor85 schreef: Algemene kennis heet dat Leeuwtje ;)
Harry toverstok en irritante dwerg vallen onder entertainment..voor sommige lieden..
De bijbel valt voor mij ook onder entertainment ;) Een boek wat 2000 jaar geleden geschreven is, door mensen die alleen maar wijn en bier dronken, en maar iets van horen zeggen hebben opgeschreven als sprookjesboek of richtlijnen voor een 'fijn' leven heeft voor mij exact dezelfde waarde als de fenikskern in Harry's toverstok en the elderly wand. En irritante dwergen noemen ze liliputters, en zij hebben ook rechten.
TheEmperor85

Re: Vorig leven?

Leeuwtjuh schreef:
TheEmperor85 schreef: Algemene kennis heet dat Leeuwtje ;)
Harry toverstok en irritante dwerg vallen onder entertainment..voor sommige lieden..
De bijbel valt voor mij ook onder entertainment ;) Een boek wat 2000 jaar geleden geschreven is, door mensen die alleen maar wijn en bier dronken, en maar iets van horen zeggen hebben opgeschreven als sprookjesboek of richtlijnen voor een 'fijn' leven heeft voor mij exact dezelfde waarde als de fenikskern in Harry's toverstok en the elderly wand. En irritante dwergen noemen ze liliputters, en zij hebben ook rechten.
Het onderwerp 'ziel' kwam in dit topic aan bod. Als ik het woord 'ziel' hoor dan denk ik aan hemel, hel, bijbel, dominee's etc. Als VH'tje dan iets zegt wat in de bijbel wordt 'verklaard', dan reageer ik daar ook als zodanig op. Dat valt onder mijn algemene kennis. Kan ik er wat aan doen dat dat 2000 jaar oude boek me 17 jaar lang door de strot geduwd is? :confused:

En irritante dwergen hebben niet het recht een 6 uur durende uitzending te maken over een compleet nutteloze tocht die ze hebben ondernomen,en mij dat dan via tv, reclameborden, radio, websitebanners,mail,sms en megafoon óók nog es de strot door te duwen. 1 sprookjesboek is genoeg..
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Vorig leven?

Ik geloof in een leven na de dood. Buiten bijna dood ervaringen zijn er ook gedeelde bijna dood ervaringen : dus ervaringen van mensen die in het nabijzijn waren van iemand die overging. Natuurlijk ben je dan ook niet in een "gewone staat", maar als verschillende mensen op één moment dezelfde ervaring delen, dezelfde dingen zien en voelen. Als mensen die bij die stervende persoon aanwezig zijn en bij het overgaan beelden zien van diens leven uit een periode waar ze die persoon nog niet kenden enz...
Allemaal uit het nieuwe boek van Raimond Moody, zelf een arts.
Voor mij is het essentiële dat ik eruit gehaald heb de troost dat ik mensen om wie ik geef en verloren ben, zal terug zien na dit leven.
Verder hoop ik dat reïncarnatie niet bestaat ; enkel zijn er ook wel al frappante zaken over geschreven. Maar ik heb geen zin om hier blijven terug te komen :-P
Wat voor mij wel onvoorstelbaar is, is het feit dat dieren geen ziel zouden hebben.
Zelf heb ik 2 katten en ééntje overleden 2 jaar geleden : ik snap niet waarom er een verschil zou moeten zijn tussen mens en dier, ik zou dat erg vinden.
Op een bepaalde manier staan dieren zover boven ons. Hun intuïtie is zoveel meer ontwikkeld dan bij de mens. Kan het ook niet plaatsen dat mensen een ziel hebben en een dier niet confused5
Leeuwtjuh

Re: Vorig leven?

TheEmperor85 schreef:En irritante dwergen hebben niet het recht een 6 uur durende uitzending te maken over een compleet nutteloze tocht die ze hebben ondernomen,en mij dat dan via tv, reclameborden, radio, websitebanners,mail,sms en megafoon óók nog es de strot door te duwen. 1 sprookjesboek is genoeg..
Dat heb ik nou met de bijbel ;)
TheEmperor85

Re: Vorig leven?

Leeuwtjuh schreef:
TheEmperor85 schreef:En irritante dwergen hebben niet het recht een 6 uur durende uitzending te maken over een compleet nutteloze tocht die ze hebben ondernomen,en mij dat dan via tv, reclameborden, radio, websitebanners,mail,sms en megafoon óók nog es de strot door te duwen. 1 sprookjesboek is genoeg..
Dat heb ik nou met de bijbel ;)
Eh..ja..ik ook. Dat bedoelde ik ook met '1 sprookjesboek is genoeg'.
Maar er is toch een klein verschilletje te ontdekken tussen een boek/film, of een opgedrongen levensovertuiging. S'morgens bidden bijbellezen, op school bidden, aan het eind van de dag nog een keer, savonds voor en na het avondeten+bijbel lezen, savond's voor je gaat slapen nog een keer bidden. 2, soms 3x op een zondag naar de kerk, en álles wat je doet in je leven in het teken staat van dat ene boek en de 'community' daar omheen.

Dat laat je niet zomaar los, hoe hard je je best ook doet. Dat is echt een wezenlijk verschil. (Overigens staan er in de bijbel ook gewoon historische feiten..heb ik in de boeken van Tolkien nog niet kunnen ontdekken..)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vorig leven?

Ja ik geloof in meerdere levens als in dat wij spirituele wezens zijn met een multidimensionale persoonlijkheid of Ziel, Hoger Zelf of hoe je het ook wilt noemen. Ik geloof in het principe van geboren worden, sterven, terugblik, volgend leven. Er is inmiddels genoeg materiaal wat bewijzen daarvoor levert. Het is geen kwestie om over te discussieren, dat werkt niet. Mensen die het niet willen aannemen zullen dat ook niet doen nadat ze van alles er over gehoord/gelezen hebben. Het is te ontastbaar daarvoor.
Je ervaart het, je gelooft het of je gelooft het niet. Mensen die een BDE hebben meegemaakt weten het.

Als het gaat om Bijna Dood Ervaringen en de rol van je bewustzijn daarin:







Eerder onderzoek is gedaan door Dr. Raymond Moody en Dr. E. Kubler Ross
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

Mystica schreef:Het is geen kwestie om over te discussiëren, dat werkt niet. Mensen die het niet willen aannemen zullen dat ook niet doen nadat ze van alles er over gehoord/ gelezen hebben.
Nou ja, dat is wel een heel makkelijke manier om een discussie of gedachtenwisseling te smoren. [027] Met de kanttekening "Er is inmiddels genoeg materiaal wat bewijzen daarvoor levert." trek je het naar mijn smaak ook iets teveel in de richting van geloofscriterium of onomstootbaar bewezen feit. Dat zou mijn keuze nooit kunnen zijn.

Een BDE is uiteraard een persoonlijke en authentieke ervaring die niet ter discussie kan staan. Waar ik wel twijfels bij zet zijn de conclusies van buitenstaanders, met name mensen die zelf nooit een BDE ervaring hebben gehad. Er bekruipt me zelfs enige irritatie als ik dat moet aanhoren.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Vorig leven?

volhoudertje schreef:Waar ik wel twijfels bij zet zijn de conclusies van buitenstaanders, met name mensen die zelf nooit een BDE ervaring hebben gehad. Er bekruipt me zelfs enige irritatie als ik dat moet aanhoren.


Ik heb al vele bijna-doodervaringen gehad. Probeer maar eens een grote mond op te zetten bij mn ouders vroeger, dan had je de definitie van bijna-dood-ervaring wel gevonden. Dat zet alles wel in perspectief, lijkt me. Zo zijn er nog tig vergelijkbare situaties geweest waarbij mijn leven en de meest absurde dingen door mn hoofd schoten uit totale paniek en machteloosheid. Ben alleen nooit uit mn lichaam getreden, als je dat soms bedoelt. I wish i did. Maar bewusteloosheid kwam eerst!
Bijna dood ervaringen zijn paranormale of bovennatuurlijke waarnemingen waarin een wit licht een centrale plaats inneemt. Ze doen zich voor bij mensen die zich op de rand van de dood bevinden.

Sommige studies hebben echter aangetoond dat deze ervaringen niets met het bovennatuurlijke te maken hebben. Zo laten bijvoorbeeld de oogirissen van stervenden heel veel licht door, of verwarren patiënten wellicht een witte lamp boven de operatietafel maar al te vaak met het mysterieuze witte licht van een bijna dood ervaring. Tevens zijn heel wat getuigenissen ongetwijfeld gefantaseerd.

Ondertussen weet dan weer iedereen dat studies elkaar dikwijls tegenspreken, en dat niet iedereen met een bijna dood ervaring een fantast kan zijn.

Feit is dat de hersenen vlak voor de dood een verhoogde elektrische activiteit vertonen. Alsof de cellen met een laatste krachtinspanning een elektromagnetisch signaal geven. En welke de oorzaak daarvan ook moge zijn: elektromagnetisme komt alweer om de hoek kijken. Alweer, want ook in verhalen over UFO's, maanlichten en zelfs in deze over de piramiden lijkt het een sleutelrol te spelen.

http://www.evawaseerst.be/ervaring.htm
Zo dan maar? Zodra ik bij de tunnel/spiraal van licht kom, spring ik er in.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

Leeuwtjuh schreef:Zo dan maar? Zodra ik bij de tunnel/spiraal van licht kom, spring ik er in.
Ik vind het prima hoor. Als het zo ver is dan zien we wel wat waar en niet waar is.
'Non localiteit' en 'bewustzijn dat zich buiten de hersenen zou kunnen afspelen', zoals in het laatste filmpje Eindeloos bewustzijn 3/3 als hypothese naar voren wordt gebracht accepteer ik pas als ik er zelf eventueel mee geconfronteerd zou worden. Tot die tijd wacht ik gewoon af en neem ik niets van een ander aan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

Om te openen (mijn reactie kon immers niet ontbreken); Nee, ik geloof niet in vorige levens, volgende levens, hogere machten of andere pseudo-psychologische/wetenschappelijke theorieen.

Mijn doel is niet om wat andere mensen geloven als onzin af te schepen, een ieder moet natuurlijk aanhangen waar diegene zich prettig bij voelt.

Over het algemeen is een dergelijke overtuiging zeer nauw verwant met opvoeding, en vorming van paradigma door tv, verhalen, (vermeende) wetenschappelijke feiten, en de eigen bevestigings(De neiging om oordelen te vellen gebaseerd op attitudes en gevoelens, in plaats van op basis van een rationele analyse van het bewijsmateriaal.)/verwachtings(De neiging om informatie die niet bij je opvattingen aansluit te negeren of te bekritiseren en om informatie te zoeken waar je het wel mee eens bent)-bias.
Zoals volhoudertje ook aangaf (met wiens posts ik het heimelijk eens ben) moeten televisie-programma's sowieso met een korrel zou genomen worden. Hier spelen commerciële doeleinden een te grote (succesvolle) rol. Je kunt niet weten in hoeverre iets in scene gezet of gedramatiseerd is. Overigens hebben mensen die in dit soort programma's hun boekje open doen al behoorlijk wat affiniteit met dergelijke overtuigingen wat de toon voor het gehele programma zet.

Ik ben me er van bewust dat de wetenschap (nog) niet overal een antwoord op heeft. Dat wil nog niet zeggen dat het gelijk toegeschreven dient te worden aan een hogere macht/kracht of een hoger ordelijk systeem. De vragen die ik mezelf uiteraard stel is hoe, wat, en waarom? Wat is een ziel, waar bestaat het uit, waarom is er een systeem dat rekening houdt met onze wensen en onze definitie van positief/negatief?

Er zijn een hoop fabeltjes in omloop wat betreft BDE. Sommigen bevatten 'waarheid', sommigen zijn in het leven geroepen om vanuit egoistisch perspectief dingen mogelijk te maken of te bereiken. (Commercie) Feit is dat veel verhalen een eigen leven gaan leiden zonder dat ze daadwerkelijk te controleren zijn. Mensen schetsen vaak dingen als wetenschappelijke waarheid zonder dat dit echt te controleren valt. Er zijn veel wetenschappelijke benaderingen en veel spirituele benaderingen. Niemand kan met zekerheid zeggen wat 'waarheid' is. Ook waarheid is immers een menselijk begrip.

Trouwens, de zinsnede dat dieren geen ziel zouden hebben berust net als veel uitspraken op het centraal zetten en superieur stellen van het menselijk denken. De mens zet zichzelf naar mijn mening véél te centraal. Een argument voor het zielenverhaal (er zijn meer mensen dan vroeger, waar komen die nieuwe zielen vandaan? *Ik ben hier tevens op mijn 14e in geinteresseerd geraakt en heb verschillende theorieen onderzocht*) was dat de ziel eerst in een plant of dier zou huizen en na een door ons gedefinieerd 'goed' leven naar een mens zou overschakelen. Ik begrijp niet hoe de mens niet in kan zien dat WIJ degene zijn die het waardeoordeel toekennen aan het betreffende plantje of diertje. Wij vinden onszelf blijkbaar meer waard dan een dier, en een dier meer waard dan een plant. Hoe zit het dan met dieren? Met planten? Bacteriën? Hebben die ook zielen? Zij handhaven niet onze wetten wat betreft positief en negatief. Hoe zit dat? Het centraal zetten van de menselijke gedachtegang geeft aan dat dit allemaal puur creaties zijn van onze o zo verklaringsgevoelige hersenen.

In mijn wereld is bewustzijn een naadloze samenwerking tussen hersencellen die het bewustzijn zodoende bewerkstelligt. Het bewustzijn is dus een product van de hersenen en kan hier (naar mijn mening) niet los van gezien worden. Wanneer de correlatie tussen de hersencellen verbroken wordt bij het intreden van de dood (met alle gevolgen voor het bewustzijn en de manier van interpreteren en ervaren van dien) eindigt het bewustzijn. Een ziel vind ik eerder een veredeld woord voor bewustzijn, en heeft voor mij geen enkele waarde. Volgens posts hierboven zien sommige mensen de 'ziel' als een tastbaar en fysieke entiteit. Ik vraag me af dat áls een ziel zou bestaan waarom het überhaupt iets zou zijn dat wij ons voor zouden kunnen stellen? Hoe wordt overigens een ziel geselecteerd om terug te keren naar een ander lichaam? Is er een controlerende factor/een plan? Toch een hogere macht? Waarom zouden zielen terug moeten komen, wat is daar het doel van? Er zijn honderden vragen op te stellen die mazen blootleggen in verschillende theorieen. Een argument als 'zoiets voel je aan' wat ik veelal hoor zou uiteraard al mijn argumenten van tafel vegen gezien gevoel niet te ondermijnen blijkt met wetenschap. Een mens in zijn overtuiging is niet te verzetten.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ook kansberekening niet onderschat dient te worden. De kans dat een aantal noemenswaardige dingen op een gelijk moment gebeuren is relatief groot. Het misleidende is dat er op specifieke uitzonderlijke gevallen nadruk wordt gelegd en deze verhalen zodoende een eigen leven gaan leiden en aangenomen gaan worden als (pseudo)wetenschappelijke waarheid.

Op dit moment schiet me even niets te binnen dat ik nog kan zeggen, al zijn er vast nog een hoop dingen. Misschien kom ik daar vanzelf op.

Overigens vond ik nog een stukje uit mijn oude post waar ik nog steeds achter sta:

Het feit dat een bewustzijn zou kunnen functioneren zonder hersenen is niet onderbouwd om als waarheid aan te nemen. Integendeel. De wetenschap stelt dat het bewustzijn een product is van de hersenen. Concreet voorbeeld: Als remedie tegen epilepsie wordt wel eens de corpus callosum (*de band van zenuwcellen die de twee hersenhelften met elkaar verbindt) doorgesneden om de storende pulsen te voorkomen. Onderzoek wijst uit dat na het scheiden van deze twee delen er een dualistisch bewustzijn ontstaat, wat tot op zekere hoogte afzonderlijk functioneert. Dit is voor mij redelijk doorslaggevend bewijs dat bewustzijn een product is van de hersenen, en niet andersom, of een andere reden.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

Matrix schreef:Het feit dat een bewustzijn zou kunnen functioneren zonder hersenen is niet onderbouwd om als waarheid aan te nemen.
Ik ben het met je eens dat het een zwak element is uit het betoog van Van Lommel.
Het gaat me ook iets te ver om er zelfs kwantum fysica en andere dimensies bij te halen.
Voor de rest vind ik het best interessant om te horen wat mensen tijdens een BDE hebben ervaren en welke veranderingen dat daarna in hun leven teweeg heeft gehad.
* Liebe Macht Frei *
essaid

Re: Vorig leven?

@Emp join the club dude. Ik heb ook zo'n awfull childhood gehad wat betreft religie. Van mijn zesde tot mijn achttiende moest ik ieder weekend en elke woensdagmiddag/avond doorbrengen in de moskee. In vakanties was ik er vaak dagelijks te vinden. Thats a bit too much religion for one person don't you think? How much God/Allah can one "soul" handle? Later kreeg ik er een haat-liefde verhouding mee, een knipperlichtrelatie zeg maar en nu zijn ik en de Islam gescheiden. Over de alimentatie wordt nog onderhandeld alsook de zorg voor de kinders. Wie krijgt de Koran? Wat doen we met Ramadan? En ohja lets not forget about Mekka.
Neemt niet weg dat ik best spiritueel ingesteld ben. Ik weet momenteel niet precies wat ik gevoel, alleen het gaat er bij mij nog steeds niet in, dat het hele heelal er is en verder niets. De kracht die leven heet is zo speciaal ongrijpbaar en niet uit te leggen. Men noemt het ziel, geest, zelf. Maar dat denkt de lading toch niet helemaal vind ik. Of ik geloof in leven na de dood? Ik neem aan dat dat er is, maar niet echt in religieuze zin, dat er hemel en hel is en de hele poespas en poeha die daar volgens Christendom/Islam/Jodendom bij hoort. Een echt almachtige alwetende, liefhebbende Schepper zou dat allemaal niet nodig hebben. Ik vind dat typisch mensenverhaaltjes om te proberen te begrijpen wat ze niet kunnen vatten.
Ik heb vroeger (ik was een jaar of 10-12 schat ik) een tijd lang last gehad van en heel vreemd fenomeen. Ik vond het ook eng en heb er met niemand over gesproken. Het gebeurde als ik sliep, of preciezer op het moment dat ik in slaap viel of wakker wilde worden. Ik kon me dan niet bewegen en het leek alsof ik (mijn ziel, geest) gevangen zat in mn lichaam. Ik was wakker ik kon om me heen kijken maar kon mn lichaam niet bewegen. Echt frightening was dat de eerste keren dat dat gebeurde. Gaande weg kon ik mijn ziel zo controleren (ik weet geen ander woord) dat ik buiten mijn lichaam kon treden en zelfs de trap op kon naar boven bijvoorbeeld. Ik hoop dat jullie het kunnen volgn, maar het deed mij inzien, dat er veel meer is dan alleen het materiele en rationele in dit leven en deze wereld.
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

Dat heet trouwens slaapverlamming essaid. Een heel bekend verschijnsel waar sommige mensen aan lijden en er bestaat tevens een hele duidelijke wetenschappelijke verklaring voor in het kader van miscommunicaties tussen transmitters in de hersenen. (Ik heb er zelf een tijd last van gehad.)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

Het gaat een beetje OT, maar slaapverlamming is een interessant fenomeen. Veel mensen die beweren te maken te hebben gehad met 'alien abduction' blijken dit ervaren te hebben tijdens een slaapverlamming. Vroeger geloofden mensen in demonen, duivels en geesten. Onder invloed van de secularisatie en science fiction films hebben buitenaardse wezens die plaats blijkbaar in het onderbewuste ingenomen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

Ik wil ter verduidelijking toch graag deze link er even bij plaatsen. Het is een zeer interessant onderwerp essaid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

(Dit mag eventueel ook bij mijn post hierboven gevoegd worden.)
TheEmperor85

Re: Vorig leven?

Matrix schreef:Ik wil ter verduidelijking toch graag deze link er even bij plaatsen. Het is een zeer interessant onderwerp essaid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

(Dit mag eventueel ook bij mijn post hierboven gevoegd worden.)
Fijn, nu weet ik eindelijk hoe het heet wat ik heb. Lijkt alsof je complete zenuwstelsel wordt afgebroken. Kan me ook na het wakker worden nog een poosje niet bewegen. Doet f*.. veel pijn. (Heb al eens lopen zoeken dokter punt nl maar kon niets vinden)

Wel typerend dat Essaid dit ook als bijverschijnsel van 'a bit toomuch religion' ziet. Dacht daar tot voorkort exact hetzelfde over.
Zo zie je maar weer..christendom,islam...at the end of the day 1 pot nat.
essaid

Re: Vorig leven?

Ja nu weet ik dat wel inmiddels. Maar toen ik jong was en het me overkwam niet. IK ging me allerlei dingen in e hoofd halen en oorzaken en verklaringen zoeken op de gekste plekken. Maar opeens was het weg had ik er geen last meer van en hoefde ik er geen oplossing voor te vinden.
Om alles zo wetenschappelijk te beredeneren is heel goed en te begrijpen maar het is toch wat beperkt naar mijn gevoel. Mensen zijn meer dan alleen hu grijze cellen. Mensen dromen fantaseren, kunnen dingen verzinnen die onmogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

Klopt. Dat doen ze mét hun grijze cellen. :lol:

Ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt essaid. Het staat je vrij om te denken dat de wetenschap beperkt is, ik deel die mening absoluut niet. Ik vind stellen dat wetenschap beperkt is een gebrek aan wetenschap. ;)
essaid

Re: Vorig leven?

Jij doet dus precies wat gelovigen doen met God. Zij vinden Hem oppermachtig. Jij vind dat de hersenen de oplossing zijn voor alles en alles kunnen verklaren. Denk daar maar eens over na met je grijze cellen... ;-) ;-)
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

God is een fictief wezen waarvan over het bestaan enkel gespeculeerd kan worden. Hersenen hebben we overduidelijk (zelfs dat is bewezen, voor mensen die er misschien toch over twijfelden), en de eigenschappen en mogelijkheden van de hersenen zijn volledig onderbouwd. ;) Je vergelijkt appels met peren, dat maakt je argument uiterst zwak.
Opa Black

Re: Vorig leven?

Het blijft raden naar hoe of wat.
Maar spannend is het wel.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

Spannend vind ik het eigenlijk helemaal niet. Want stel nou dat ik uiteindelijk ongelijk moet bekennen en dat reïncarnatie en een leven na de dood toch blijkt te bestaat? Dan zou ik me dus behoorlijk genaaid voelen, omdat de hele boel tegen mijn zin door blijft gaan terwijl ik daar geen zin in heb. Heb je dan helemaal geen vrije keuze? Ik zou het een gore rotstreek vinden. Het eeuwige leven is de hel en absoluut geen beloning of iets om naar uit te kijken.

Als ik onverhoopt toch in de hemel terecht mocht komen huur ik gewoon Bram Moszkowicz, of anders zijn vader Max in om een proces tegen God te beginnen. Dat lijkt me pas spannend! [027]
* Liebe Macht Frei *
TheEmperor85

Re: Vorig leven?

volhoudertje schreef: Als ik onverhoopt toch in de hemel terecht mocht komen huur ik gewoon Bram Moszkowicz, of anders zijn vader Max in om een proces tegen God te beginnen. [027]
No way dat díe in de hemel komen...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vorig leven?

TheEmperor85 schreef:No way dat díe in de hemel komen...
Ach, waar maak ik me zorgen om, ik ook niet, daar ben ik toch immers een veel te grote rotzak voor! 011
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Vorig leven?

TheEmperor85 schreef:
volhoudertje schreef: Als ik onverhoopt toch in de hemel terecht mocht komen huur ik gewoon Bram Moszkowicz, of anders zijn vader Max in om een proces tegen God te beginnen. [027]
No way dat díe in de hemel komen...
Maar hij zal ongetwijfeld winnen. 8)

Terug naar “Spiritualiteit”