intens

Autistische stoornis en vele intieme partners?

Ik ben er bijna van overtuigd autistisch te zijn, maar dan het aspergesyndroom te hebben.
Een afspraak met de huisarts staat dan ook op de planning.
Ipv een hele lijst van wat waarschijnlijk mijn symptomen zijn te geven, heb ik een vraag over één specifiek 'symptoom'.
Ik heb ergens op internet iets gelezen dat vele intieme relaties ( oftewel veel sex partners) een link kunnen hebben met een autistische stoornis, ik weet niet precies hoe ik dit op moet vatten.
Ik heb momenteel een vriend, hiervoor 4 jaar met mijn ex gehad, maar in het anderhalf jaar dat ik vrijgezel ben geweest aardig wat sekspartners, 22 om precies te zijn, gehad. Ik beschouw mezelf altijd als een erg vrij persoon, wou genieten van mn vrijgezellen tijd, en het feit dat ik nog jong ben (ben nu 21jaar). Ik heb nooit moeilijk over sex gedaan, en uiteraard zullen er velen zijn die vinden dat ik 'makkelijk' ben, maar dit vind ik zelf kortzichtig. Wat ik dan altijd zei was; ik hou van sex en variatie hierin en aangezien ik momenteel vrijgezel ben geniet ik hier volop van!!
Mijn vraag is dus; kan dit een symptoom zijn? En in welk opzicht dan?

Vond het lastig om mijn vraag en uitleg zo uit te typen, hoop dat jullie mijn punt begrijpen mij hier evt. voor kunnen toelichten.
Sander1986

Re: Autistische stoornis en vele intieme partners?

Dit specifieke kenmerk heb ik nooit in de welbekende rijtjes van symptomen zien staan. Het is me wel opgevallen dat veel mensen met ASS (welke vorm dan ook) behoorlijk ruimdenkend zijn als het om seks gaat, maar dat kunnen ook net die mensen zijn die ik heb leren kennen ;). Wat jij schrijft zul je waarschijnlijk ook niet zo vaak horen, omdat de meeste mensen met ASS de sociale capaciteiten gewoon niet hebben om in zo'n korte tijd met zoveel mensen in bed te belanden. Vooral mannen met ASS schijnen onvrijwillig nogal lang maagd te blijven. In anderhalf jaar tijd met 22 vrouwen naar bed gaan, zit er, hoe graag ze dat ook willen, voor velen van hen gewoon niet in.

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”