esje1973

gestresst van mensen die achter me rijden

Als ik op mn fiets rij, en vroeger als k met de auto reed ook trouwens, word ik zwaar gestresst en geirriteerd als ze dan kort achter me blijven rijden, het zogeheten plakken ,weet dat het niet ongevaarlijk is maar ik word er altijd zo gestresst van dat ik al mn concentratie kwijt raak...Met alle gevolgen van dien... Iemand hier bekend mee?
Leeuwtjuh

Re: gestresst van mensen die achter me rijden

Harder fietsen Esje :D!

(grapje!!)

Das inderdaad irritant.
Faker

Re: gestresst van mensen die achter me rijden

Eventjes je rem aanrraken dan gaat je remlicht branden, wedden dat zij schrikken en inhouden? :lol: :lol: :lol: :lol:
Zal ze te denken geven...
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: gestresst van mensen die achter me rijden

Ja zeker, klinkt heel bekend...!

Mensen die langdurig achter mij blijven, die vertrouw ik niet. (Te vaak in de rug aangevallen.)

(Uitzondering: gezellig achter mij pratende vriendinnen op de fiets. Vooral bij tegenwind is het heerlijk om in iemands slipstream te fietsen - maar o wee, als het geen goede bekenden zijn!!)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: gestresst van mensen die achter me rijden

Dat heb ik ook altijd. Het is heel vervelend als mensen net iets te lang in je persoonlijke ruimte zitten. Als ik op de fiets zit en er zit iemand net iets te lang achter me laat ik hem of haar voorbij, ik vind dat irritant als iemand in je wiel gaat hangen.
In de auto moet ik dat al helemaal niet hebben. Dan geef ik zelf wel even een dotje gas.

Als ik door de stad loop hou ik er ook niet van als iemand net iets te lang toevallig dezelfde kant op moet als ik. Als ik zelf degene ben die achter iemand loopt ga ik altijd een beetje slingeren, dan weer een beetje naar links, dan weer naar rechts, om afstand te scheppen.
De ander zou maar eens denken dat ik met opzet er achter blijf lopen.
Ha ha, lekker neurotisch gedoe. :D
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”