pega88

rilatine 30 mg MR = 3 tabletten 10mg?

Beste allemaal,

ik neem sinds vandaag rilatine 30 mg MR - de capsules van novartis. Ik heb in de maand juni tabletten van 10mg voorgeschreven gekregen, voor de examens dus (op voorwaarde dat ik later naar een neuroloog zou gaan). Deze heeft de diagnose adhd gesteld en de huisarts heeft me nu dan ook de capsules van 30 mg MR (modified release) voorgeschreven. Nu weet ik enkel dat deze met een trage afgifte werkt. Mijn vraag is eigenlijk, bevind ik mij gedurende die 8-10 uren continu onder 30 mg (alsof ik elke 4 uur dus 3 tabletten 10mg zou slikken), of is het 30mg dat over die uren geleidelijk afgegeven wordt? (alsof ik op een hele dag dus 3 tabletten van 10 mg zou slikken).

Alvast bedankt
danja

Re: rilatine 30 mg MR = 3 tabletten 10mg?

Is het geen concerta wat je gebruikt? Dat gebruikt mijn zoon ook. Kost wel zo'n 50 euro per maand. Ritalin time released heb ik nog nooit van gehoord... Moet je dat ook zelf betalen?
Verder neem ik aan dat die 30 mg dus gewoon verdeeld is over de hele dag. Wel een lage dosering voo rrn volwassene.
pega88

Re: rilatine 30 mg MR = 3 tabletten 10mg?

neen, het is wel degelijk relatine 30 mg met gespreide afgifte... dat bestaat in NL niet dacht ik, of werd iig niet terugbetaald.. en ja, kostte idd 37 euro. het is maar dat ik nu voor herexamens bezig ben, en die pillen van 10mg leken beter te helpen dan een capsule van 30 nu.. dan maar ander voorschrift halen :) bedankt!

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”