inactieve gebruiker

geloof in kracht

Ik geloof ondanks alles in de kracht die een mens bezit .

Een kracht je door het leven leidt. De verborgen kwaliteiten, de weg die naar je toekomt, die je de juiste dingen zullen wijzen(inzicht-ingevingen) :)
Jasmine

Aan Hortensia

Ben het met je eens, Hortensia,

Een soort 'survival-instinct', een soort krachtige stem, drive en vechtlust die je door alles heensleept...Je er niet bij neerleggen...krachtiger en waardevoller dan je denkt.

Jasmine
inactieve gebruiker

:) Jasmijn, zeker weten, altijd als het slecht gaat, gebeurt er toch weer iets , zomaar een ingeef, een mens op je pad (inzicht) :)
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Ik ben het levende bewijs! :lol: Zonder gekheid. Ik heb mijn hele leven al vervelende dingen mee moeten maken, maar kom er altijd sterker uit. En dat heb ik allemaal zelf moeten doen! :D
inactieve gebruiker

Raafje , :)

De kracht die jou door het leven leidt ;)
*vlinder*

Raafje schreef:Ik ben het levende bewijs! :lol: Zonder gekheid. Ik heb mijn hele leven al vervelende dingen mee moeten maken, maar kom er altijd sterker uit. En dat heb ik allemaal zelf moeten doen! :D
me 2 raafje... de kracht zit alleen in jezelf...
inactieve gebruiker

Juist :)
Wolfje

*vlinder* schreef:
Raafje schreef:Ik ben het levende bewijs! :lol: Zonder gekheid. Ik heb mijn hele leven al vervelende dingen mee moeten maken, maar kom er altijd sterker uit. En dat heb ik allemaal zelf moeten doen! :D
me 2 raafje... de kracht zit alleen in jezelf...
Bewijsstuk nr: 3.

Het zit in jezelf, je moet het ontdekken en dan kun je het na je eigen hand zetten.
w8jij17

Erg fijn om weer eens iets positiefs te lezen van de mensen boven mij. We zitten op veel vlakken allemaal in hetzelfde schuitje als het gaat om de ups- en downs in het leven. De rest van de mensen op het forum die nog veel tegenspoed ervaren zullen dit in de toekomst gegarandeerd ook zo gaan ontvangen.

Ik geloof in het verlangen naar gelukkig worden / zijn dat in ieder (?) mens zit.

Ik denk dat je alleen gelukkig kunt worden als je bepaalde schakels in je persoonlijkheid rechtzet. Je kan in mijn ogen alleen een natuurlijke vorm geluk nastreven als je met jezelf in balans bent. De pyramide van Maslow geeft de perfecte verbeelding van mijn visie op dit onderwerp.

Afbeelding
-Judith-

Ja, waarbij je eerst bij de basis van de piramide een afdoend evenwicht moet gevonden hebben vooraleer je echt met succes aan de hogere trappen kunt beginnen. Althans, dat is mijn ervaring. Je bent altijd wel op alle trappen tegelijk bezig, maar toch...als die basis te wensen overlaat, wordt het moeilijk... voor mezelf dan toch. Dan moet je er altijd terug naartoe om eraan te werken...

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jij van Maslow vindt Klaas, als belezen man.
inactieve gebruiker

Ben altijd een groot bewonderaar geweest van 's mans psychologische inzichten en opvattingen. Het viel me nu alleen op wat een belangrijke (onmisbare en basale) plek hij aan seks toekent, in het fundament en bij de behoefte aan affectie.
Als je naar andere (zoog-)dieren kijkt kunnen ze daar heel goed buiten, en ik denk de mens ook wel eigenlijk :?
Wat dat betreft is Maslow misschien toch wel erg zestiger jaren :P
-Judith-

Ik denk dat hij seks als drift bedoelt (want seksuele intimiteit staat veel hoger), en driften horen bij het basale zelf. Maar je hebt gelijk, voor mij zou dat daar op die plaats ook wegmogen, maar dat komt ongetwijfeld doordat we beiden een andere ('hogere') beleving van dat gegeven hebben, lijkt me. In ons behoeftenpatroon dan hé.
Er zijn een hoop mensen die dat daar op die plaats wel nodig hebben :D

Maar ik ga volledig off-topic nu...sorry mensen...

Terug naar “Positieve verhalen en tips”