Leeuwtjuh

vraagje over laatste bezoek in het profiel

hoiii, ik had een vraagje

Ik heb op een ander forum gezien dat ze bij iemands profiel ook tijden neerzetten, hoe lang het geleden is dat de gebruiker online is.
Het komt vaak voor dat mensen die een bepaald topic hebben geopend geen antwoord meer geeft, en niet reageert op pbtjes.
Misschien dat dit zo opgelost kan worden?

Even ter illustratie:

Afbeelding


En jah, ik snap dat bepaalde leden de privacy hoog in het vaandel hebben, vandaar dat er bij het profiel een extra optie komt om deze status verborgen te zetten.

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
PR

Is idd een handige mod. En idd handig als je een reactie oid verwacht...
Voorje het gevoel heb dat je "genegeert' wordt oid :)
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hoi,

Vind het idee op zich prima en zal eens kijken of het lukt om deze informatie er extra bij te zetten.
Groetjes, Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hallo,

Op dit moment is in elk profiel te zien wanneer het laatste bezoek was. Er is nog geen optie om dit te verbergen.

Met de groeten van Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
Leeuwtjuh

Frank Ruiters schreef:Hallo,

Op dit moment is in elk profiel te zien wanneer het laatste bezoek was. Er is nog geen optie om dit te verbergen.

Met de groeten van Frank.

Heeeej vet gaaf :D
bedankt!
Wolf

Foto's van leden

Hallo,

Is het misschien een goed idee om het onderwerp "Foto's van leden" i.v.m. de privacy over te plaatsen naar het subforum "Onder ons"?

Groetjes,
Wolf
PR

Dat vind ik een heel goed plan! :)
Annn

zeer goed idee!
14mirjam

Ja... toppie eigenlijk :)
FFr

Goed idee, want die gasten kunnen namelijk vele dingen ermee doen.
Mier

Ik heb hem verplaatst! :)
Jasmine

Suggestie van Jasmine

Hai allemaal,

Heb een ideetje, misschien hoort het bij dat andere rubriek over indeling van de site of iets dergelijks. Maar wederom vond ik het hier weer een beetje meer opvallen...

Suggestie van mij is:

Ik begrijp dat psycholoog.net bedoeld is om de 'problemen' in de geest te bekijken, bespreken etc.

Maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een soort 'herstel' of ' positieve' rubriek te maken is, zodat degenen die ' beter aan het worden zijn', of 'beter willen worden' of graag positiviteit willen ervaren om zich beter te voelen....hoe je het ook wil noemen...een plekje kunnen krijgen? En zich nog meer gesterkt voelen.

Ik weet het leven zit vol moodswings, tegenslagen, mooie dagen, alles door elkaar....

Mijn mening is hoe harder je de positiviteit aantrekt, hoe beter het blijft 'plakken' als je begrijpt wat ik bedoel...veel wat ik nu zeg lijkt ook een beetje op zeg maar 'The Secret' ....maar dat is niet direct wat ik perse bedoel...al vind ik dat ook een hele goeie...

Gewoon een plekje waar je gewoon even blij mag zijn...of je vorderingen kunt opschrijven ...nou het is maar een suggestie...maar rubriek van alles en nog wat...wordt vrij lang zeg maar...Vroeg me gewoon af een rubriek vol met de positieve kant...wat vinden jullie? Voelen jullie wat daarvoor?

Want zoals positiviteit , positiviteit aantrekt, zal andersom negativiteit ook negativiteit aantrekken...
Onderwerpen kunnen zijn:

Mijn vorderingen (van alle leden dus)
Een mooi moment/ fantastische ervaring
Leuke hobbies
Dit is verwerkt
Dit zijn mijn krachten
Hier heb ik van geleerd
Een mooi compliment gehad...
(Goede eigenschappen, iets leuks over jezelf stonden er al...)

etc. etc. ik zeg maar wat.... jullie hebben vast nog meer ideeen!

Hoor het graag.

Groetjes,
Jasmine
amy lee

Bedoel je een soort van zelfreflectie en ontwikkeling?

Volgens mij kun je in dit forum vanalles kwijt over blijdschap en dergelijke, of is dat niet wat je bedoeld?
Mier

Ik geloof dat ze bedoeld dat onderwerpen hier nu vrijsnel wegzakken en tussen allerlei andere dingen komen te staan.
Opzich is je intentie en idee goed, maar ik denk dat bij Van alles en nog wat ook wel voldoende is. Je topics die je daar opent vind ik wel heel erg positief en je ziet ook meteen dat er leuke reacties uit voort komen.
Jasmine

Reactie terug

Hoi beiden,

Bedankt voor jullie reakties.
Wat ik bedoelde was dat mensen die zich graag 'nog sterker' of ' meer en meer wilden verbeteren' / 'beter worden' , gelijk ergens naartoe konden. En ik vond (doordat ik vaak beperkt de tijd heb) dat ik soms door een jungle van informatie heenging zeg maar...Vooral rubriek vanalles en nog wat is vrij lang... Op dagen dat ik iets verwerk of klaag of verdrietig ben etc. weet ik gelijk waarnaartoe te mailen.

Maar op dagen dat je je weer goed voelt...moet je het 'ertussen' proppen. En misschien kan het dan wegzakken of niet meer opvallen. Ik dacht dat het misschien ook wel een fijne oefening zou zijn voor sommigen ofzo. Inclusief mezelf , want ik ben alsnog van mening dat het elkaar aantrekt. (pos, pos, neg, neg)
Maar het was maar een suggestie. Als jullie het goed vinden zo, ook prima natuurlijk.

Groetjes,
Jasmine
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Ja ik ben het wel eens met Jasmine. Een rubriek voor positieve verhalen. Ik vind bijv. de Klaagmuur daar extreem het negatief van.

Als er zoiets bestaat als de kracht van positief denken...en die bestaat echt. Dan is er ook de kracht van negatief denken. Nou die van negatief denken lees ik hier meer als voldoende....Elkaar de put in praten is niet zo moeilijk.

En Jasmine heeft gelijk dat je de positieve verhalen (zoals die van Marcus bij Depressiviteit) veel minder leest. Terwijl dat nou juist de dingen zijn die aangeven dat het ook anders kan, hoe het anders kan en die hoop geven aan mensen die er midden in zitten.

Een rubriek over positieve ervaringen, tips, hulpmiddelen is zeker een goed idee.
Inzicht als Uitweg..
*vlinder*

ik ben het er idd mee eens!
want negativiteit trekt negativiteit aan, maar ik heb bijvoorbeeld ook kei gave dingen te vertellen, mijn angsten overwonnen ofzo. dat plaats je al minder snel in ''what's your mood'' omdat iedereen zich daar kut voelt.

ps. pak mij niet op mijn woorden, ik zet nu ff 1 uitersten tegenover elkaar om duidelijkheid te scheppen.


xxxx *vlinder*
Mier

Ik heb nog eens nagedacht over je voorstel en eigenlijk is het nog eens zo gek niet om daar een subforum voor te openen.
Zelf ben ik ook wel van mening dat een positieve kijk op dingen een hoop kan doen met mensen, jezelf ontdekken en vooruitgang boeken zou erg mooi zijn als we als forum daar aan mee kunnen werken.

Heb je een goeie titel voor het sub-forum?
inactieve gebruiker

Zouden oude topics daar ook naar verhuist kunnen worden? Zoals 'opwaartse spiraal' ? (subforum depressie)? :)
Mier

Tuurlijk worden die daar dan heen verplaatst.
Ik zal dit idee even in de groep gooien bij de moderators.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Titel..uhhh..Postieve verhalen en tips ?
Inzicht als Uitweg..
Eleandra

Of Lichtpuntjes.
*vlinder*

Flowerchild schreef:Of Lichtpuntjes.
i like it =D>
FFr

Colums

Colums

Sorry eerst voor deze bericht. Maar ik moet het ff vragen. Anders blijf ik erover twijfelen. En misschien is het wel leuk voor dit forum.

" Laatst kreeg ik een bericht binnen op msn, die mij vroeg of ik op me eigen forum een colum wil maken, tot die tijd wist ik totaal amper wat het was, maar toen ik een forum bekeek die dat heb, dacht ik, wil ik ook. Nog niet aangemaakt maar voorruit "

Een column is een board voor een lid, waar hij al zijn verhalen, gedichten, topics enzovoorts kwijt kan, als een soort van Megantische dagboek.

Ik heb zelf phpbb gehad en weet dat het mogelijk is als admin om de topics naar een bepaald board te plaatsen. Zelf ben ik nog nooit mod geweest op een phpbb forum dus daar weet ik niks van.

Dit zal ten eerste, zeer veel ruimte besparen en het hele verhaaltje mooi recht krijgen. Ten tweede is dat een beter idee dan me " FF ordenen " verhaal. En ten derde, anderen kunnen er ook toch een krijgen, dus zo word dit een soort van forum, waar men ervaringen kun opdoen door ander mans problemen te lezen. Ook kunt men elkaar veel beter helpen. En hoef men niet in de stress te zitten van dat men toch niet lees voordat het alweer over is.

Het is maar een suggestie, een van me vele, die ik wil delen, ik zit altijd barstendsvol met ideeen,. helaas zijn de meeste slecht, maar goed proberen kan geen kwaad.

Dus, iemand die het met dit idee eens is?
Mier

Ik snap niet helemaal precies wat je bedoeld, maar als je bedoeld dat onder dat topic Column een soort van verzamel topic komt te staan voor ieder lid dan denk ik niet dat dat een toevoeging is, aangezien dat momenteel Onder Ons al goed gaat. Mocht je wat anders bedoelen dan hoor ik het graag.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”