Gebruikersavatar
Foxlady5
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2023 13:27

Ongelukkig na verhuis

Een 2 tal jaar geleden zijn we gestart met een grote renovatie om ons droomhuis te realiseren. Deze renovatie heeft ons meer gekost dan verwacht omwille van de hoge prijzen na COVID19. Daarom heeft mijn vriend ook veel van zijn weekends opgeofferd om zelf te klussen en zo wat kosten te besparen. Sinds februari 2023 zijn we er ingetrokken en waren we klaar om de volgende stappen in ons leven te nemen.

Echter bleek al na enkele dagen dat de nabijgelegen autostrade veel meer geluidsoverlast veroorzaakt dan oorspronkelijk gedacht. Toen we het huis de eerste keren bezochten kwam de wind uit een andere richting en was dit aanvaardbaar. We zijn nu 6 maand verder en ik focus me er nog meer op dan in het begin. Ik werk van thuis uit dus wordt hier van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat mee geconfronteerd. Ik lijd er zowel mentaal als fysiek onder. Meerdere keren per dag struin ik immo sites af op zoek naar andere woningen.

Mijn vriend heeft er niet zo’n last maar wordt er ook ongelukkig van dat elke conversatie hier om draait. Hij ziet het niet zitten om ons pas gerenoveerde huis alweer te verkopen. We zouden inderdaad >50.000 euro verliezen bij directe verkoop. Een eventuele optie zou zijn om ooit het huis van mijn grootouders te kopen maar dit is nu nog niet aan de orde aangezien ze het huis nog bewonen.

We zijn dus aanbeland in een situatie waarin we beiden geen oplossing weten: verkopen en veel geld verliezen en verhuizen naar een huis dat minder waard is OF voorlopig blijven tot het huis van mijn grootouders te koop komt (wat nog jaren kan duren) met de reële kans om binnen enkele maanden een depressie te hebben.

Elke advies is welkom want wij weten het niet meer.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ongelukkig na verhuis

Welkom Foxlady,

Soms gebeuren er in het leven dingen die je minder had voorzien of niet had voorzien. Als blijkt dat jullie er zo ongelukkig van worden (ook al geldt dat minder voor je vriend dan voor jou), dat je daardoor het idee hebt snel in een depressie te belanden, dan is in mijn optiek 50.000 euro verliezen heel veel geld, maar je gezondheid verliezen kost waarschijnlijk uiteindelijk nog meer centen. Geld verliezen en uiteindelijk weer een fijn en prettig leven opbouwen waarin je ook weer het sparen van geld op kan pakken, heeft denk ik dan meer prioriteit.

Het is een lastige beslissing en een gok die je neemt. Daarom zal ik niet specifiek zeggen welke richting je op zou moeten. Dat is een beslissing die jullie samen moeten maken. Alleen is het zo dat een depressie er ook voor kan zorgen dat je je baan die je eventueel hebt, minder goed zou kunnen uitvoeren en ook relaties komen erdoor in de problemen.

Overweeg op een praktische, realistische en gezonde manier de keuzes en evalueer met elkaar wat het beste is voor ieder voor zich, maar ook met elkaar. En weet dat je hier altijd mag schrijven. Laat jij binnenkort weer weten hoe het met je gaat?

Tot schrijfs :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”