Gebruikersavatar
Evarist
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023 20:14

Grote energie.

Ik ben 72. Sinds een paar jaar heb ik rugproblemen die na iedere behandeling toenamen. Ik belande uiteindelijk in een rolstoel. Tot ik in december door een neurochirurg geopereerd werd met spitstechnologie.
Na 1 maand nam ik geen morfine meer, en kon ik weer fatsoenlijk wandelen. Na 2 maand wandelde ik zelfs 8km zonder pijn.

Toen nam mijn energie erg toe, ik begon hard te werken. Ik was heel blij. Ik vroeg me soms af waar ik de energie vandaan haalde. Ik weet het aan euforie door genezen te zijn, maar het blijft duren. Wat veroorzaakt dit gedrag? Ik ben er blij mee, maar vraag het me toch af.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Grote energie.

Evarist schreef: 31 mei 2023 20:40 Wat veroorzaakt dit gedrag? Ik ben er blij mee, maar vraag het me toch af.
Ik denk dat het gedrag, zoals je zelf al schetste, hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door opluchting en blijdschap dat je eindelijk verlost bent van de pijn en ongemakken. De kwaliteit van je leven is aanzienlijk verbeterd. Geniet er met volle teugen van, mooier kun je het toch niet krijgen?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Evarist
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023 20:14

Re: Grote energie.

Die euforie is normaal, maar dat mindert toch na een tijdje?
Nu blijft het duren.
Mijn verwaarloosde tuin mag zo in een magazine nu.
Kleine herstellingen van jaren geleden zijn opgelost.
Merkwaardig, maar ik ben wel blij.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Grote energie.

Welkom Evarist op het forum. :)

Wat fijn dat je minder pijn ervaart! Ik denk dat de blijdschap er vooral is doordat je zolang zoveel pijn hebt gehad, en ik zou mij niet meteen zorgen maken over het euforische gevoel wat je hebt. Waarschijnlijk anders, maar ik weet wat (chronisch) pijn hebben inhoud en kan alleen maar blij voor je zijn dat het nu zo met je gaat. Weet in ieder geval dat je daar niet alleen in staat en dat je hier gedachten, gevoelens en ervaringen mag delen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”