Gebruikersavatar
RozeRegenBoogOlifant
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2022 23:19

Ervaring met brain blocks, heel positief

Brain blocks relativeert mij om te bedenken wat daartussen in zit, tussen een soepel en flexibele brein en een brein van iemand met autisme.

Het is ook een stukje geestwerk heb ik het idee omdat ik mijn gevoelens kan weerleggen om zo doende te reflecteren bij de begeleider die mij de cursus geeft!

Eerst was het onderzoeken om te weten hoe een autisme brein en een gewoon brein werkt. Daarna volgende er meer cursussen om te begrijpen hoe de gedachtewerelden elkaar kruisen.

Een dik jaar later ben ik weer begonnen met Brain blocks, dit keer om de oorzaken van mijn onzekerheid en angsten te weerleggen.

Door introspectie met mijzelf kan ik mijn diepe angsten, obsessies, prikkelbaarheid weerleggen naar de begeleider. De begeleider zelf vraag dan een aantal dingen ''hoe en waarom?'' en de oorzaak is al snel gevonden :)

Vaak zijn er oorzaken te vinden waarom ik mijzelf zo diep heb laten zinken in een zee van angstige en paranoïde gedachten.

Aan het einde van de cursus leer ik veel over mijn negatieve gedachten die juist veroorzaakt worden door mijn autisme.

Heel vaak zijn er aanleidingen te vinden waarom ik mij zo voel.

Brain blocks in een fantastisch cursus om met verschillende vormpjes en kleurtjes van blokken te bouwen in een getekend hoofd. Zo kan de patiënt inzien hoe zijn brein werkt en dat van een gewoon persoon. Daaruit volgt dat de autisme belevingswereld weerlegt kan worden aan de begeleider. Uiteindelijk is een bouwwerk gemaakt van gedachtes, gevoelens die weerleggen waar de last vandaan komt!

Deze cursus werkt voor mij heel er goed. Ik heb hier veel meer aan dan praten met een psycholoog.
Wanhoop is maakbaar.
Maakbaarheid is wanhoop.

Als alles maakbaarheid was dan kon de ruimte niet versierd worden.
Maak van maakbaarheid een slagroomtaart.
Wanhoop maar, alles is zelf maakbaar
Gebruikersavatar
RozeRegenBoogOlifant
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2022 23:19

Re: Ervaring met brain blocks, heel positief

Ik ben er achter gekomen dat bepaalde kwaliteiten die mij, mij maken kruisen met het leven van de ander.

Zo kom ik er snel achter, als ik op dat moment geen inspiratie heb de oorzaak al snel gevonden wordt in de tegensalgen. Als er minder inspiratie is dan voel ik mij slechter en vervelender omdat ik niet weet wat ik verder kan doen in mijn leven. De gevolg daaruit is dat ik mijzelf hellemaal ga afzonderen met meer verveling en nare gevoelens doe ik op dat moment onderga.

Het lijkt en vicieuze cirkel.

De oorzaak is vaak een spannende moment in mijn leven op dat moment, en daar kan ik heel geestmank van worden.

En juist de oorzaak en de mooie noodzaak 'inspiratie' komt vaak vanuit het mensenleven. Als ik mij goed voel en de wereld aan kan op dat moment komt alles los en weet ik mijn verbeeldingswereld vorm te geven. Als ik een woede aanval heb kan ik mijzelf oppeppen om in die verbeeldingswereld te kruipen om nog meer inspiratie uit te putten.

Als er een slecht moment is dan komt de verveling met soms een verassende twist: De verbeelding. Maar verveling kan ook een oorzaak zijn van eenzaamheid en het uitstellen van zaken in mijn leven, weer geheel veroorzaakt door frustratie in mijzelf omdat ik geen plek weet te vinden in de mensenwereld.

Het is vaak dubbel en lastig te overzien.

Maar er is afwisseling nodig van sociale contacten en weer hellemaal happy voelen in mijzelf.

En daar is de sleutel al snel. Mijn onzekerheid over mijn gelaat of lichamelijkheid die mij weer tot een half stuk mens maakt.

De oorzaak daarvan is vaak een moment in mijn leven die heel spannend is, die weer op zijn buurt veroorzaakt wordt door het kille autisme.

Er zijn zat van andere ervaringen waardoor bepaalde kwaliteiten zoals inspiratie mij de hemel in prijzen: Dat is het zelf. En dat zelf kan soms heel poreus en kwetsbaar zijn, vooral door de oorzaak dat ik kan falen in het mensen leven.

Vaak speelt eenzaamheid een hele grote rol in mijn leven. Daardoor moet ik wel de kunstwereld betreden, want zonder dan bloed ik dood!

Even een kwaliteit weg en mijn leven is een kille lege plek. Happy voelen in mijzelf zijn is echt prachtig en werkt het allerbeste maar de hunker naar een ander maakt mijn leven tot een hel.
Wanhoop is maakbaar.
Maakbaarheid is wanhoop.

Als alles maakbaarheid was dan kon de ruimte niet versierd worden.
Maak van maakbaarheid een slagroomtaart.
Wanhoop maar, alles is zelf maakbaar

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”