Gebruikersavatar
Onzekermeisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2021 14:47

Emo-eten

Dag allemaal,

Al geheel mijn leven is het op mentaal vlak wat moeilijker (vader narcist, ex vriend was niet veel beter). Toen mijn vader vroeger moeilijk deed wou ons moeder mij en mijn zus vaak wat 'troosten' of 'verwennen' door iets leuks te doen, of meestal iets lekker te eten.
Nu is mijn gewicht ook al een hele lange tijd een probleem, en kan ik bij mentale prikkels enorm gaan emo-eten.

Ik was vorig jaar twintig kg vermagerd, en dan heb ik mijn manipulerende ex aan de deur gezet, waardoor ik terug op mijn oude gewicht zit, oa door te gaan emo-eten. Enorm jammer... maar ik wil er graag terug tegenaan gaan.

Heeft er nog iemand last gehad van emo-eten? Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ga momenteel reeds enkele maanden bij een coach die hierbij zou helpen (doorverwijzing diëtiste), maar ik heb het gevoel dat haar pscyhologische kennis wat te weinig is. Ik ga ook bij een psycholoog die ontzettend goed is in traumaverwerking, maar zal toch nog een hele tijd therapie vragen om alles wat meer geplaatst te hebben. Momenteel ben ik terug wat gelukkiger, maar moet nog bepaalde zaken 'aanleren'.

Zijn er tips om het emo-eten in te perken? Zou toch graag al terug wat beter in mijn vel zitten, nu het mentaal ook beter begint te gaan.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Emo-eten

Hallo Onzeker meisje,
Al geheel mijn leven is het op mentaal vlak wat moeilijker (vader narcist, ex vriend was niet veel beter). Toen mijn vader vroeger moeilijk deed wou ons moeder mij en mijn zus vaak wat 'troosten' of 'verwennen' door iets leuks te doen, of meestal iets lekker te eten.
Nu is mijn gewicht ook al een hele lange tijd een probleem, en kan ik bij mentale prikkels enorm gaan emo-eten.
Uit mogelijke eigen ervaring met narcistisch gedrag, kan ik zeggen dat het behoorlijk wat impact kan hebben.
-En helaas, verandering zal er mogelijk niet inzitten. Dus dan kan je kijken wat je zelf kan veranderen aan je situatie. Dat je moeder jullie wilde troosten met leuke dingen en lekker voedsel, dat kan ik goed begrijpen. Maar het is zonde dat je nu problemen hebt met je gewicht en dat al een tijdje zo is. Wat overigens geen verwijt is maar een constatering wat je zelf ook al maakte. En zeg nu zelf, als je verdriet hebt kan afleiding en lekker eten helpen. Maar doorslaan, is wél een probleem.
Ik was vorig jaar twintig kg vermagerd, en dan heb ik mijn manipulerende ex aan de deur gezet, waardoor ik terug op mijn oude gewicht zit, oa door te gaan emo-eten. Enorm jammer... maar ik wil er graag terug tegenaan gaan.
Goed dat je je ex die niet goed voor je is geweest, aan de kant hebt gezet.
Het is van belang om balans te vinden. Dus: Niet doorslaan aan beide kanten. Wat ook niet moet gebeuren: TE mager.
En het is ook niet de bedoeling dat je enorm ontevreden bent over mogelijk overgewicht.
Gezonde balans is key.
Heeft er nog iemand last gehad van emo-eten? Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ga momenteel reeds enkele maanden bij een coach die hierbij zou helpen (doorverwijzing diëtiste), maar ik heb het gevoel dat haar pscyhologische kennis wat te weinig is. Ik ga ook bij een psycholoog die ontzettend goed is in traumaverwerking, maar zal toch nog een hele tijd therapie vragen om alles wat meer geplaatst te hebben. Momenteel ben ik terug wat gelukkiger, maar moet nog bepaalde zaken 'aanleren'.

Zijn er tips om het emo-eten in te perken? Zou toch graag al terug wat beter in mijn vel zitten, nu het mentaal ook beter begint te gaan.
Als je trek hebt: Kijk of je voor iets gezonds kan gaan. Wissel gezond en minder gezond af. Een portie frambozen of een appel, kan dan uiteindeijk net zo lekker zijn dan chocolade of drop. (Als voorbeeldje). Pak een 'gezonde' kwarkversie van Optimel, of ga voor mueslirepen. Het hoeft niet allemaal gezonder te zijn, maar doordat je gezondere opties probeert, raak je meer voldaan.
(Ik ken het emo-eten best wel een beetje, maar probeer voor afwisseling te gaan.)

Wat fijn dat je in ieder geval al gelukkiger bent! En wat goed, dat je probeert begeleiding te zoeken.
-En ook geldend voor hier, praat erover.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Emo-eten

ik ben echt een emo eten maar komt ook door de pillen en de suiker van me
pfff ik baal me enorm, ik giet er kilos en liters voedsel en drinken naar binnen
maar ik weeg nog net geen 120kg gelukkig
maar toch nog wel veels te veel
hier een 2 liter cola zero fles naast me

Terug naar “Eetproblemen”