SanneTY

Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

Hoi allemaal,

Ik heb een sportleraar die ik al ken sinds dat ik een jaar of elf ben. Ik ben met deze sportclub opgegroeid en ken de meeste leden en dus ook deze leraar al jaren.
Wat mij nu de laatste tijd heel erg dwars zit is de manier waarop hij tegen sommige leerlingen praat. Hij is altijd al van de ongepaste grapjes geweest, maar nu zit mij dat wel erg dwars. Dit besef is eigenlijk gekomen nadat hij een soort grapje maakte over een 14jarig lid. Hij liet haar iets voordoen, omdat ze de heupbeweging die daarbij hoorde goed uitvoerde. Nou prima, maar vervolgens zei hij “ja het is wel een beetje ongemakkelijk want iedereen zit nu naar haar kont te staren” ofzo iets. Ik voelde me daar al heel apart bij, maar ik heb toen niks gezegd waar ik nog altijd intens spijt van heb. Het ging namelijk zo snel dat ik me nauwelijks echt realiseerde wat er nu eigenlijk gezegd werd. De andere leden zeiden er uiteindelijk ook niks van en dus gebeurde er niks. Nu kan ik mij ook een voorval herinneren van een meisje dat een jaar of 16 was toen ze begon bij de sportclub en ik was toen iets van 13 ofzo. Hij was altijd helemaal fan van haar en hij zei dingen als “ja je bent echt het totaal plaatje” en ze ging dan op een wedstrijd op zijn schoot zitten enzo. Als 13jarige denk je daar nog niet zo over na, maar nu ik eraan terug denk was dat toch wel heel vreemd. En het laatste voorval wat ik erbij wil halen heeft te maken met mijn zus. Het onderwerp van ons gesprek ging namelijk over vriendjes en volgens mij vroeg hij aan mijn zus (18 jaar) of ze een vriend had en zij zei nee en toen zei hij “als ik jouw leeftijd was geweest had ik het wel geweten.”
Kortom; ik weet nu niet of ik overdrijf of of dit echt heel vreemd is. Zo ja, wat moet ik er mee doen? Hij is namelijk de eigenaar van de club dus ik kan niet hogerop gaan en ik krijg waarschijnlijk niet veel bijval omdat alles daar draait om discipline en respect hebben voor de leraar. Wat nu? Ik heb echt geen flauw idee wat te doen. Bedankt voor jullie hulp alvast.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24416
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

maar vervolgens zei hij “ja het is wel een beetje ongemakkelijk want iedereen zit nu naar haar kont te staren” ofzo iets.
Je komt dus niet met iets concreets. Je zegt volgens mij zei hij dat. Daar ben je dus niet duidelijk in.
En het laatste voorval wat ik erbij wil halen heeft te maken met mijn zus. Het onderwerp van ons gesprek ging namelijk over vriendjes en volgens mij vroeg hij aan mijn zus (18 jaar) of ze een vriend had en zij zei nee en toen zei hij “als ik jouw leeftijd was geweest had ik het wel geweten.”
Ook bij dit voorval lijk je niet overtuigd.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
SanneTY

Re: Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

Nee, dat klopt. Dat is omdat ik niet woord voor woord heb onthouden wat hij precies heeft gezegd. De strekking van wat hij zei was in ieder geval dit. Ik vond het een beetje hoogmoedig als ik ga beweren dat ik alles letterlijk uit mijn hoofd kan nazeggen, dus vandaar.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24416
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

SanneTY schreef: 17 sep 2021 11:03 Nee, dat klopt. Dat is omdat ik niet woord voor woord heb onthouden wat hij precies heeft gezegd. De strekking van wat hij zei was in ieder geval dit. Ik vond het een beetje hoogmoedig als ik ga beweren dat ik alles letterlijk uit mijn hoofd kan nazeggen, dus vandaar.
Eerlijk gezegd, maar dat is persoonlijk, kan ik weinig met de tekst zoals de tekst er nu staat. Maar wellicht kunnen andere leden er meer mee. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 1993
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

Als je het vermoeden hebt dat hij zich grensoverschrijdend gedraagt dan zou ik dat onopvallend in de gaten blijven houden en als je iets opmerkt voorzichtig een praatje maken met de slachtoffers om te kijken of het klopt. En bij andere mensen die je kunt vertrouwen navragen of hun het ook opvalt. Zijn er bepaalde personen binnen de vereniging bij wie je terecht zou kunnen voor een discreet gesprek? Eventueel kunnen jullie dan een groep vormen en het gedrag van de voorzitter samen aankaarten. Je kunt ook naar een meldpunt voor grensoverschrijdend gedrag gaan, dat zal er vast wel zijn.

Hier zou dat kunnen:
https://centrumveiligesport.nl/contact
SanneTY

Re: Is dit vreemd gedrag van mijn leraar?

Dankjewel voor de tips! Ik heb er veel aan! Echt super bedankt voor de reactie!

Terug naar “Overige problemen en vragen”