betsie 23

boerderij verlaten

13 jun 2019 14:42

Hallo
De zoon heeft aangegeven dat hij graag op de boerderij wil komen wonen. Hij zit al in maatschap dus ik begrijp het volkomen. Maar het heeft bij mij wel wat getriggerd. Ik ben helemaal in de stress geschoten hierdoor. Het houd in dat we dus naar het dorp gaan wonen. Mijn man gaat dan naar de boerderij werken, voor hem veranderd er niet veel. Maar voor mij... Ik zie het al voor me. In het dorp niet weten hoe je in godsnaam de dag door moet komen. Vreemd dat ik er nu al tegenop zie terwijl het nog niet zover is,

volhoudertje
Moderator

Re: boerderij verlaten

13 jun 2019 15:10

Je kunt er beter te vroeg dan te laat achter komen dat je tegen bepaalde zaken op ziet. Het lijkt mij verstandig om dit met je man en zoon te bespreken, want dit is iets waar jullie samen een oplossing voor moeten zoeken.
* Liebe Macht Frei *

betsie 23

13 jun 2019 15:18

Hoi volhoudertje
Ja dat moeten we ook samen bespreken. heb je helemaal gelijk in.
Maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier tegen aan lopen.

Memories
Moderator

13 jun 2019 16:22

Welkom op het forum, Betsie :)

Uiteindelijk is het van belang dat iedereen achter bepaalde besluiten staat. Ik ben het eens met wat Volhoudertje aangeeft; bespreken met je man en zoon. Als je dat niet doet en het gaat op een gegeven moment mis op jullie nieuwe plekje, dan zou dat heel jammer zijn. Daarom is het heel belangrijk om niet te lang te wachten met openheid van zaken geven. Dingen veranderen in het leven, dat is soms niet anders. Maar het is wel belangrijk dat je het niet allemaal binnen gaat houden maar het uitspreekt.

Ik weet niet of anderen dit herkennen op dit moment, dat merk je denk ik gauw genoeg op het forum, maar een nieuwe stap kan altijd lastig zijn, ook als de stap toch noodzakelijk is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

betsie 23

13 jun 2019 16:56

Memories schreef:
13 jun 2019 16:22
Welkom op het forum, Betsie :)

Uiteindelijk is het van belang dat iedereen achter bepaalde besluiten staat. Ik ben het eens met wat Volhoudertje aangeeft; bespreken met je man en zoon. Als je dat niet doet en het gaat op een gegeven moment mis op jullie nieuwe plekje, dan zou dat heel jammer zijn. Daarom is het heel belangrijk om niet te lang te wachten met openheid van zaken geven. Dingen veranderen in het leven, dat is soms niet anders. Maar het is wel belangrijk dat je het niet allemaal binnen gaat houden maar het uitspreekt.

Ik weet niet of anderen dit herkennen op dit moment, dat merk je denk ik gauw genoeg op het forum, maar een nieuwe stap kan altijd lastig zijn, ook als de stap toch noodzakelijk is.
dank je, ja ik weet dat ik het bespreekbaar moet maken en dat doe ik ook wel. maar graag zou ik eens met mensen willen praten die hetzelfde meemaken.

Memories
Moderator

13 jun 2019 17:27

Ik hoop oprecht voor je dat je dat hier kan vinden, maar of je het specifiek kan vinden weet je natuurlijk nooit. Dan zou je het moeten doen met andere vormen van verhalen waar je misschien iets in herkent en iets mee kan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Voorstellen”