Gebruikersavatar
Fris78
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019 16:24

Omgaan met relatiebeeindiging

Hallo,

Vorig jaar maart hebben Ik en mijn toenmalig partner samen een huis gekocht. Nadat we 12,5 jaar met zijn 5en in een klein starterswoning hebben gewoond. Vorig jaar begin oktober kom ik op een dag thuis en vertelde ze doodleuk dat ze niet meer met mij verder wou. De grond zakte onder mijn voeten vandaan, kwam achter dat ik al jarenlang overspannen was en dit was de laatste zetje. Ik trok het niet meer. Mijn leven was verwoest. Had ook al jaren haar signalen altijd negeerd om minder te gaan werken. Bijv 4 dagen in de week. Nee, werken was belangrijk. Heb ongeveer 3 weken nog doorgewerkt maar trok het niet meer. Ik stond huilend op en ging huilend naar bed.

Situatie thuis werd steeds meer ondraaglijker. Ging van kwaad naar erger omdat ik een reden zocht waarom de relatie verbroken was. Ik dacht dat ze een ander had. Maar ze vertelde mij dat ze hoopte dat de spanning minder werd omdat we groter gingen wonen. Maar de spanning bleef en mijn overspannen gedrag ook waardoor ze het niet meer trok. Momenteel vindt ze het prima zo omdat ze nu uit kan gaan.en lekker kan genieten van haar zogenaamd vrijgezelle leven.

Ben toen 2 weken bij een maat van mij gaan inwonen waarna ik 3 maand in een vakantiewoning zat. Momenteel huur ik een appartement. En zitten we nog steeds met de koopwoning. Momenteel ruilen we om het weekend van woning zodat ik de kinderen heb omdat het appartement maar 1 slaapkamer heeft. Ik kan moeilijk met deze situatie omgaan. Ik mis mijn gezin en kan haar moeilijk met rust laten. Zij wordt soms helemaal gek van mijn controle gedrag. Ik voel me zeer eenzaam als ik alleen daar ben in het appartement of als zij terug komt en ik moet terug naar mijn appartement ben ik kapot van verdriet. Hoe kan ik hier mee omgaan. Huis verkopen willen we ook niet hoewel het de ene keer is dat zij iets anders wil kopen maar dan weer niet.
Zij zegt dat ze momenteel wel klaar is met alles. Maar dat heeft ze vaker gezegd. Wie kan mij handvaten aanreiken.. ?
Laatst gewijzigd door Memories op 11 mar 2019 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alinea's en interpunctie toegevoegd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Hallo en welkom op het forum. :)

Wat vervelend dat je dit moet meemaken. Toch vind ik het heel goed van haar dat ze nu aangeeft dat ze het niet meer aan kan en er klaar mee is. Maar ik begrijp dat jij je er heel rot door voelt. Ook omdat jullie samen kinderen hebben en de woning nog niet is verkocht. Ik zie een aantal dingen wat mij wat zorgen baart en daar wil ik je toch graag op wijzen. Ik begrijp dat je het heel rot vind om niet meer bij haar te zijn en haar en de kinderen te moeten missen. Het is goed van haar dat ze contact blijft houden om de kinderen. Jij blijft de vader en zij de moeder. En als het op een goede manier kan dan is contact tussen vader en kinderen en moeder en kinderen heel belangrijk. Het is ook belangrijk dat dit op een rustige, ontspannende manier gebeurd. De kinderen voelen emoties van beide ouders goed aan. Ze hebben het echt wel door als er te veel spanning is en het heel onrustig is. Zij mogen niet de dupe worden van de situatie.

Ze heeft je vaker gewaarschuwd om wat minder te gaan werken. Daar heb je geen gehoor aangegeven. Waarom heb je daar geen gehoor aan gegeven? Als iemand overwerkt raakt is dat heel lastig, ook al heb je het zelf nu pas in de gaten dat je overspannen bent je (ex)partner en de kinderen hebben dat dus al langer door en daar ook wel last van lijkt mij. Waarom was werk voor jou toen belangrijker? Waarom ging gezondheid niet voor?
En wat ze inderdaad ook aangeeft ze hoopte dat de spanning minder werd voor haar en ook voor de kinderen. Wat dat betreft kan ik dus goed begrijpen dat ze het nu prima vind en rust zoekt voor haar maar ook voor de kinderen. Spanning in het gezin is niet goed en zorgt voor veel narigheid.

Ik begrijp heel goed dat jij je gezin mist. Maar ik begrijp haar ook heel erg goed dat ze gek van je word als jij haar niet met rust laat en niet alleen voor het hoognodige (oa de kinderen) contact met haar opneemt. Ze is namelijk niet voor niets bij je weg. Zoveel controle uitoefenen is dwangmatig.
En zo komen jullie beide ook niet tot jullie zelf n dat lijkt mij wel nodig. Jullie willen het huis (nog?) niet verkopen. Zij is er duidelijk nog niet over uit wat ze echt wil en laat het even zo met een omgang ook voor jou met de kinderen.

Ik kan niet in de toekomst kijken. Ik kan je ook niet zeggen wat het uiteindelijk gaat worden met jullie en dus ook het huis. Maar ik vind wel dat het belangrijk is om aan jezelf te gaan werken. Dit werkt allemaal niet zo. Zij wil logischerwijs rust en het is van belang dat jij aan je overspannenheid gaat werken. Dat jij gaat werken aan meer rust in je hoofd en om je heen. Dat jij op onderzoek uit gaat rondom jezelf en jezelf echt weer op de rit krijgt. En dat is niet alleen maar goed voor jou, ook goed voor de kinderen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Fris78
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019 16:24

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het dwangmatig is van mij. Maar hoe stop ik het. Iedere keer als zij zegt van, we hebben niks meer, je doet net of we nog iets hebben doet me zoveel pijn. Het is nu 5 maand geleden maar ik kom er maar niet overheen lijkt het. Ik ben 4 maand gestopt met werken nadat zij de relatie verbrak. Ben nu op therapie aan het werk. Werk nu weer 3 dagen. Opbouwend naar volle periode weer. Omdat de arbo het beter voor me vond. Wat meer afleiding. Had de arts ook wel gelijk in. Als ik thuis zit, zit ik bijna de hele dag met de telefoon in de hand om te kijken welke nieuwe vrienden zij heeft op instagram en nieuwe profielfoto op Facebook waar ik beide van geblokkeerd ben. Dus heb fake accounts aangemaakt. Ja ik weet het, ben ver heen. Gewoon de controle niet te willen missen. En om te raden voor wie ze een nieuwe profielfoto maakt misschien. En waarom ik niet geluisterd heb toendertijd. Ja, een goede vraag. Ik moest het alleen verdienen omdat zij nog studeerde. En dat is toen altijd zo bij gebleven. Ik was bang dat we t niet redden terwijl ze nu ook een vaste baan heeft. Mocht haar ook niet meer appen over onbelangrijke zaken, dus ik deed dat niet. Gaat zij in één keer mij appen over dingen wat de kinderen allemaal uitvraten en dat ze er niet meer tegen kon. Dus wat moet ik daarmee. Als zij t wel in één keer dat doet dan...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Fris78 schreef: 11 mar 2019 20:34 Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het dwangmatig is van mij. Maar hoe stop ik het. Iedere keer als zij zegt van, we hebben niks meer, je doet net of we nog iets hebben doet me zoveel pijn. Het is nu 5 maand geleden maar ik kom er maar niet overheen lijkt het. Ik ben 4 maand gestopt met werken nadat zij de relatie verbrak. Ben nu op therapie aan het werk. Werk nu weer 3 dagen. Opbouwend naar volle periode weer. Omdat de arbo het beter voor me vond. Wat meer afleiding. Had de arts ook wel gelijk in. Als ik thuis zit, zit ik bijna de hele dag met de telefoon in de hand om te kijken welke nieuwe vrienden zij heeft op instagram en nieuwe profielfoto op Facebook waar ik beide van geblokkeerd ben. Dus heb fake accounts aangemaakt. Ja ik weet het, ben ver heen. Gewoon de controle niet te willen missen. En om te raden voor wie ze een nieuwe profielfoto maakt misschien. En waarom ik niet geluisterd heb toendertijd. Ja, een goede vraag. Ik moest het alleen verdienen omdat zij nog studeerde. En dat is toen altijd zo bij gebleven. Ik was bang dat we t niet redden terwijl ze nu ook een vaste baan heeft. Mocht haar ook niet meer appen over onbelangrijke zaken, dus ik deed dat niet. Gaat zij in één keer mij appen over dingen wat de kinderen allemaal uitvraten en dat ze er niet meer tegen kon. Dus wat moet ik daarmee. Als zij t wel in één keer dat doet dan...
Dat het je pijn doet kan ik begrijpen. Dat het nu vijf maanden geleden is, is ook nog maar kort. Het heeft allemaal wat tijd nodig. Wat goed dat je met jezelf aan het werk bent. Het is inderdaad belangrijk om afleiding te zoeken, want als je de hele dag met je telefoon in de hand zit, dat werkt ook niet mee. Dat is voor jou niet fijn, maar het is ook niet fijn voor haar en ook niet iets gezonds. Het is dat je het zelf zegt maar dat je fake accounts aanmaakt om haar in de gaten te houden gaat echt te ver. Je bent wat dat dan betreft een ongezonde controlfreak. Ze heeft je gezegd dat de relatie stop is gezet. Dan kan je alle controle wel willen behouden, maar dat werkt niet en de controle heb je sowieso niet meer. Want... jullie relatie is voorbij.

Ga voor jezelf eens na of het reëel is wat jij momenteel denkt. Ze heeft je gezegd dat er geen ander is maar dat ze rust en ruimte wilt. Ik denk dat dat toch echt de hoofdreden is van de breuk. Ze heeft je gezegd dat er geen ander is.
De kinderen is een onderwerp van jullie allebei. De kinderen hebben ook een knauw gekregen. Dat vind ik geen onzinnig onderwerp.
Aangezien jullie er beiden voor zorgen is het van belang dat er in beide huizen en situaties rust komt en rust heerst.
Wat verstaat zij onder onbelangrijke zaken waarvan ze liever niet heeft dat jij appt? Ging dat ook over de kinderen?

De onrust zit hem misschien ook wel in het punt dat het huis nog niet is verkocht. Dat is iets wat ook nog speelt en er nog tussenin staat.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Fris78
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019 16:24

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Wederom bedankt voor de snelle reactie...

Nee, het appen ging dan over randzaken en niet over de kimderen. Maar als ik me daar aanhield, dat ik wat meer afstand hield. Appte ze mij weer over van alles en nog wat... dat maakt het zo weer vreemd.

Dat het huis nog een stuk gedeelte is van de onŕust dat klopt. Zij vindt bijv dat, als zij een ander woonruimte zou hebben dat ik daar moet komen oppassen. Ook als zij een slaapdienst zou hebben. Ik vind dat niet gepast omdat het haar privé is dan. Ik weet dat het ook mijn kinderen zijn en dat wordt me dan ook tegen me gebruikt maar het is mijn huis niet dan. Dus wat heb ik daar dan te zoeken. Of zie ik dat verkeerd? Nu doe ik het nog wel, omdat dit huis nog op ons beide namen staat.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Fris78 schreef: 11 mar 2019 23:07 Wederom bedankt voor de snelle reactie...

Nee, het appen ging dan over randzaken en niet over de kimderen. Maar als ik me daar aanhield, dat ik wat meer afstand hield. Appte ze mij weer over van alles en nog wat... dat maakt het zo weer vreemd.

Dat het huis nog een stuk gedeelte is van de onŕust dat klopt. Zij vindt bijv dat, als zij een ander woonruimte zou hebben dat ik daar moet komen oppassen. Ook als zij een slaapdienst zou hebben. Ik vind dat niet gepast omdat het haar privé is dan. Ik weet dat het ook mijn kinderen zijn en dat wordt me dan ook tegen me gebruikt maar het is mijn huis niet dan. Dus wat heb ik daar dan te zoeken. Of zie ik dat verkeerd? Nu doe ik het nog wel, omdat dit huis nog op ons beide namen staat.
Ik vind dat als zij een eigen woning heeft en zij moet werken, dat ze niet van je kan eisen dat jij daar altijd moet komen oppassen. Hebben jullie het niet gehad over hoe, wanneer en wie de kinderen heeft? (Denk aan weekenden, of middagen en dergelijke.) Dat lijkt mij toch op z'n minst van belang. Sterker nog dat lijkt mij ook van belang als er wel een scheiding uitrolt. Het doen van duidelijke afspraken.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Fris78
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2019 16:24

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Ja dat hebben we ook. Om het weekend heb ik de kinderen en zit zij in mijn appartementje. Maar omdat zij onregelmatige diensten heeft verwacht ze dat van mij. Dat het een keer zo uitkomt dan, als het zo ver is. Prima, heb ik geen moeite mee. Maar zij heeft toch de keuze gemaakt om uitelkaar te gaan ? Moet zij het ook gaan regelen vind ik.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Omgaan met relatiebeeindiging

Fris78 schreef: 11 mar 2019 23:37 Ja dat hebben we ook. Om het weekend heb ik de kinderen en zit zij in mijn appartementje. Maar omdat zij onregelmatige diensten heeft verwacht ze dat van mij. Dat het een keer zo uitkomt dan, als het zo ver is. Prima, heb ik geen moeite mee. Maar zij heeft toch de keuze gemaakt om uitelkaar te gaan ? Moet zij het ook gaan regelen vind ik.
Nee, niet jij moet het regelen of zij moet het regelen. Samen regelen. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”