Gebruikersavatar
Billiebal
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2018 19:22

ik kan niet alleen zitten

Hallo,

Mijn ouders zijn 10 dagen op reis en ik ben helemaal alleen thuis. Gisteren had ik een leuke date met mijn vriend en ik ben sinds deze middag terug thuis en meteen kreeg ik zo een slecht gevoel bij de gedachte dat ik de rest van de avond helemaal alleen ging zitten in dit huis. Ik belde mijn vriend of ik bij hem kon komen slapen, maar die weigerde want hij wou eens goed slapen omdat hij de dag nadien veel moest werken voor school. Ik nam hem dit erg kwalijk en de gedachte dat ik dus echt helemaal alleen ging zijn voor de rest van de avond maakte me gek. Ik kan echt niet alleen zitten en niets te doen hebben, ik word daar echt zwaar ongelukkig van, hoe komt dit? Ik heb dit altijd voor wanneer ik voor een aantal dagen alleen thuis zit, ik word gek bij de gedachte alleen al.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ik kan niet alleen zitten

Hallo Billiebal,

Hoe komt het dat jij er zo slecht tegen om alleen te zijn? Het ligt natuurlijk voor de hand om dat gevoel in verband te brengen met de zaken die je in je voorstel topic al hebt beschreven.
https://www.psycholoog.net/forum/viewto ... 84&t=22323

Je relatie met je vader is wat problematisch en verre van ideaal te noemen. Als je ouders een weekje weg zijn, ervaar jij het als onprettig om alleen in huis te zijn. Ik vermoed dat jij jet huis van je ouders met veel negatieve dingen associeert en misschien ook niet echt als jouw 'thuis' beschouwd. Ik doe een gok, wellicht dat je daardoor ook niet graag alleen wilt zijn in dat huis.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Billiebal
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2018 19:22

Re: ik kan niet alleen zitten

volhoudertje schreef: 16 aug 2018 10:28 Hallo Billiebal,

Hoe komt het dat jij er zo slecht tegen om alleen te zijn? Het ligt natuurlijk voor de hand om dat gevoel in verband te brengen met de zaken die je in je voorstel topic al hebt beschreven.
https://www.psycholoog.net/forum/viewto ... 84&t=22323

Je relatie met je vader is wat problematisch en verre van ideaal te noemen. Als je ouders een weekje weg zijn, ervaar jij het als onprettig om alleen in huis te zijn. Ik vermoed dat jij jet huis van je ouders met veel negatieve dingen associeert en misschien ook niet echt als jouw 'thuis' beschouwd. Ik doe een gok, wellicht dat je daardoor ook niet graag alleen wilt zijn in dat huis.
Bedankt voor je reactie. Ik denk niet dat ik dit huis met negatieve dingen associeer, want we wonen hier nog maar drie jaar. Ik ga er wel volledig mee akkoord dat ik me niet echt thuis voel. Ik heb me dan ook nooit echt ergens thuis gevoeld omdat we zo vaak verhuisden. Veel mensen zeggen wel eens tegen mij "ik zou mijn kamer meteen missen" of "ik zou echt niet kunnen verhuizen want ik woon er al 20 jaar" en dat gevoel heb ik nooit gehad. Het was gewoon part of the everyday life voor mij om te verhuizen na een paar jaar. En nu pas merk ik dat dit wat negatieve zaken met zich meebrengt.
Liefst zou ik elke dag iets inplannen om te doen, mijn dag goed vullen met allerhande activiteiten, maar dat gaat nu eenmaal niet altijd. En als ik dan daarenboven ook nog eens helemaal alleen ben, begin ik soms echt paniekerig te worden en begin ik heel hard te wenen en voel ik me gewoon ronduit ongelukkig. Ik heb dit al tegen mijn vriend verteld en hij stelde voor om samen met mij toch eens bij een psycholoog langs te gaan om te praten omdat dit geen normaal gedrag is. Maar dat wil ik niet, want dan krijg ik echt het gevoel dat er echt iets met me scheelt, begrijp je?..

Ik wil je al bedanken dat je de moeite deed om mijn verhaal te lezen en iets te reageren. Het doet me al deugd dat ik er eens met een 'buitenstaander' over kon spreken, echt bedankt.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: ik kan niet alleen zitten

Ik heb dit al tegen mijn vriend verteld en hij stelde voor om samen met mij toch eens bij een psycholoog langs te gaan om te praten omdat dit geen normaal gedrag is. Maar dat wil ik niet, want dan krijg ik echt het gevoel dat er echt iets met me scheelt, begrijp je?..
Je kan het tenminste proberen, toch? Er gaan heel veel mensen naar hulpverlening. De vraag is of je dit nog heel lang wil behouden, of dat je als je de stap neemt er hulp bij te nemen, er wellicht een beetje vanaf kan komen. Het kan geen kwaad het een kans te geven, dan is het later alsnog aan jou of je ermee doorgaat. Je bent echt niet vreemd, gek of apart als je met hulpverlening in gesprek gaat. Je hebt nogal veel achter de kiezen. Waaronder veel ellende rondom je vader en veel verhuizen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Billiebal
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2018 19:22

Re: ik kan niet alleen zitten

Memories schreef: 16 aug 2018 15:25
Ik heb dit al tegen mijn vriend verteld en hij stelde voor om samen met mij toch eens bij een psycholoog langs te gaan om te praten omdat dit geen normaal gedrag is. Maar dat wil ik niet, want dan krijg ik echt het gevoel dat er echt iets met me scheelt, begrijp je?..
Je kan het tenminste proberen, toch? Er gaan heel veel mensen naar hulpverlening. De vraag is of je dit nog heel lang wil behouden, of dat je als je de stap neemt er hulp bij te nemen, er wellicht een beetje vanaf kan komen. Het kan geen kwaad het een kans te geven, dan is het later alsnog aan jou of je ermee doorgaat. Je bent echt niet vreemd, gek of apart als je met hulpverlening in gesprek gaat. Je hebt nogal veel achter de kiezen. Waaronder veel ellende rondom je vader en veel verhuizen.
Ja ik kan het misschien wel eens proberen, maar ik wil niet dat mijn ouders het weten. En het probleem is dat ik nog studeer en dus niet zomaar zelf een psycholoog kan betalen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ik kan niet alleen zitten

Billiebal schreef: 16 aug 2018 16:49 Ja ik kan het misschien wel eens proberen, maar ik wil niet dat mijn ouders het weten. En het probleem is dat ik nog studeer en dus niet zomaar zelf een psycholoog kan betalen.
Het is heel eenvoudig om je ouders er buiten te houden, je bent meerderjarig en psychologen hebben een zwijgplicht, niemand zal te weten komen dat je krijgt. Verder zijn de tarieven voor studenten die tegen pyschysche problemen aanlopen tamelijk gunstig en betaalbaar. Zo lees ik op de site van het Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg Brussel
bijvoorbeeld het volgende:

Voor de (niet- medische) consultaties wordt een cliëntbijdrage gevraagd.
De tarieven werden opgelegd door de Vlaamse regering en gelden in alle 20 Nederlandstalige centra voor Geestelijke Gezondheidszorg in Vlaanderen en Brussel.Consultatie bij een therapeut (psycholoog of maatschappelijk werker):
Als student kan je aan een haalbaar tarief (van vier euro) beroep doen op professionele hulpverlening, gericht op jouw noden als student in deze belangrijkste fase van je leven.

Het eerste gesprek is gratis indien u verwezen bent door een andere hulpverlener of zorgverstrekker.


bron: http://www.cgg-brussel.be/studenten/
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Billiebal
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2018 19:22

Re: ik kan niet alleen zitten

volhoudertje schreef: 16 aug 2018 21:19
Billiebal schreef: 16 aug 2018 16:49 Ja ik kan het misschien wel eens proberen, maar ik wil niet dat mijn ouders het weten. En het probleem is dat ik nog studeer en dus niet zomaar zelf een psycholoog kan betalen.
Het is heel eenvoudig om je ouders er buiten te houden, je bent meerderjarig en psychologen hebben een zwijgplicht, niemand zal te weten komen dat je krijgt. Verder zijn de tarieven voor studenten die tegen pyschysche problemen aanlopen tamelijk gunstig en betaalbaar. Zo lees ik op de site van het Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg Brussel
bijvoorbeeld het volgende:

Voor de (niet- medische) consultaties wordt een cliëntbijdrage gevraagd.
De tarieven werden opgelegd door de Vlaamse regering en gelden in alle 20 Nederlandstalige centra voor Geestelijke Gezondheidszorg in Vlaanderen en Brussel.Consultatie bij een therapeut (psycholoog of maatschappelijk werker):
Als student kan je aan een haalbaar tarief (van vier euro) beroep doen op professionele hulpverlening, gericht op jouw noden als student in deze belangrijkste fase van je leven.

Het eerste gesprek is gratis indien u verwezen bent door een andere hulpverlener of zorgverstrekker.


bron: http://www.cgg-brussel.be/studenten/
oh bedankt, ik zal de site eens bekijken en wie weet maak ik wel een afspraak

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”