Gebruikersavatar
mallo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2018 23:39

contact angst

Hallo,


Ik ben een Jongen van 19 jaar en ben dit jaar begonnen met studeren aan de universiteit.
Ik zit met een aantal dingen. Het meeste waar ik mee zit is dat ik in 19 jaar nog nooit een vriendin en nog nooit sex heb gehad. Dit terwijl ik toch wel altijd bij de populairdere mensen hoorde van mijn klas. Kansen heb ik in het verleden genoeg gekregen alleen wist ik daar nooit mee om te gaan. Daar heb ik wel spijt van. Nu ik ben gaan studeren heb ik het gevoel dat ik in een klein gat ben gevallen. Mijn vrienden vrienden van voorgaande jaren maken allemaal nieuwe extra vrienden. En minder goede vrienden verlies ik het contact mee. Zelf heb ik altijd het gevoel gehad dat het vanzelf wel goed kwam, maar nu na een jaar begin ik aan me zelf te twijfelen. Sociaal ben ik heel zwak, ik stotter en slis en kan niet makkelijk praten waardoor ik me zelf liever op de achtergrond hou. Ik heb het gevoel dat dit steeds erger wordt. Ook durf ik mede hierdoor geen nooit een leuk meisje aan te spreken ookal is ze met me aan het flirten en kijkt ze naar me om. Daarnaast ken ik weinig mensen van mn studie en hoor ik daar eigenlijk nergens bij.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Herkend iemand dit?
En hoe kan ik mijzelf socialer maken?

Groet
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: contact angst

Heb je wel eens overwogen om lid te worden van een studenten-studie- of faculteitsvereniging?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
अर्जुन
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2018 16:59

Re: contact angst

Ik herken wel het een en ander in je verhaal.
Pas op dat je niet in je sombere ideeen over jezelf blijft hangen. Hoe meer dit door je hoofd spookt hoe meer het jou werkelijkheid wordt en meer angstig en geïsoleerd raakt. Met de herhaaldelijke gedachten dat je sociaal zwak zou zijn krijgt dit steeds meer de overhand.

Het niet goed om kunnen gaan met seksuele gevoelens herken ik me ook wel. Daarin kun je eerst ook stappen zetten voordat je het probeert om een leuk meisje aan te spreken. Dat is erg moeilijk als de seksuele spanning heel erg hoog zit.


Je vraagt hoe je jezelf "socialer"kunt maken. Kun je hier meer over vertellen in welk opzicht jij jezelf niet sociaal vind ?
Ik denk eigenlijk dat je alleen een negatief zelfbeeld en spanningen in de weg staan en zeker geen sociale onkunde.
Je sociale vaardigheden ophalen zou dan energieverspilling zijn. Dat gaat vanzelf goedkomen als de spanning afneemt en je zelfbeeld verbeterd

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”