Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

verliefd?.?

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in een beetje een lastige situatie.. en ik weet zelf niet zo goed wat ik het beste zou kunnen doen.

Ik ben een meisje van 20 jaar (bijna 21 nu) en denk dat ik een meisje leuk begin te vinden. (geen verrassing ik ben al vanaf mijn 17e uit d kast als lesbisch zijnde haha) dus dat is niet het probleem.
Het probleem is als volgt:

Een paar maanden terug heb ik een soort van relatieachtig iets (ingewikkeld) gehad met een meisje. Alleen omdat ik eigenlijk vanaf het begin al het idee had dat zij er niet volledig voor wilde gaan, had ik me de hele tijd er al op voorbereid dat het over zou gaan. en inderdaad niet veel later kreeg ik van haar te horen dat hetniet werkte. Hier was ik toen al vrij snel overheen omdat ik het eigenlijk al die tijd al aan zag komen.

Nu denk ik dat ik een meisje, wat ik al wel even ken, maar sinds kort pas wat beter ben gaan leren kennen, leuk begin te vinden. echter hebben we niet lang geleden nog onze verhalen gedeeld over eerdere crushes (waaronder van mij dus dit boven genoemde verhaal) en zij ook.. Dat doet mij geloven dat zij mij helemala niet leuk kan vinden.. omdat ze met haar hoofd nog bij iemand anders zit.

Ik ben niet heel zeker van mijzelf, wat betekend dat ik er eigenlijk altijd vanuit ga dat anderen mij toch niet willen. zo ook nu.
ze woont niet zo dichtbij dus het is niet dat ik haar elke dag zie. Ik ben ook niet tot over mijn oren verliefd op haar, maar begin haar wel steeds leuker te vinden, en steeds meer aan haar te denken.

We appen elke dag, over de meest random dingen, ook taggen we elkaar enorm vaak in facebook berichtjes. de vorige keer dat we elkaar zagen, waren er vrienden van ons die vroegen of we wat hadden.

We geven elkaar nooit een knuffel, ondanks het feit dat we onze vrienden wel knuffels geven als begroeting.

zij is 17 dus ik verwacht niet dat zij als zij mij leuk zou vinden, het zelf zou zeggen, echter ben ik behoorlijk bang om onze vriendschap te verpesten, dus wil ik het zelf ook niet zeggen eigenlijk.

en het advies van "gewoon zeggen" is niet echt het juiste advies, want dat durf ik dus echtniet! haha
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verliefd?.?

bloemster schreef: 31 aug 2017 22:03 Zij is 17 dus ik verwacht niet dat zij als zij mij leuk zou vinden, het zelf zou zeggen, echter ben ik behoorlijk bang om onze vriendschap te verpesten, dus wil ik het zelf ook niet zeggen eigenlijk.
Tja, als geen van beiden iets doet, dan gebeurt er ook niets, hè? [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: verliefd?.?

Ja ik weet het, haha. Maar ik ben gewoon heel bang dat ze me niet op die niet leuk vind, en het haar afschrikt.. zelf heb ik niet het idee dat ze me leuk vind ofzo.. dus..
En onze vriendschap is mij behoorlijk wat waard zeg maar.. ben een beetje bang dat als ik het zeg, de vriendschap zal veranderen..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verliefd?.?

bloemster schreef: 05 sep 2017 07:11 .. ben een beetje bang dat als ik het zeg, de vriendschap zal veranderen..
Het is het aloude dilemma: "Zeg ik het wel, of zeg ik het niet."
Er zijn een aantal opties mogelijk, variërend van "je moet risico's durven nemen," tot het stellen van de vraag of er werkelijk iets zal veranderen als je opbiecht meer dan vriendschap voor iemand te voelen. Het is een cirkel waar je nooit uit komt.
Als ik naar de woordwaarde en de toon van je bericht kijk, lees ik dat je 'een beetje bang' bent.
Als je alleen maar 'een beetje bang' bent, valt het kennelijk wel mee. Van 'een beetje bang' zijn vergaat de wereld niet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: verliefd?.?

naja om het beter te beschrijven (wat mijn psycholoog laatst ook al ondervond) is het bij mij een ding geworden dat ik oprecht geloof dat mensen mij niet "willen" en dan helemaal op relatie niveau..
dus ook in dit geval ben ik er eigenlijk van overtuigd dat ze mij niet leuk vind..
en zou ik mij echt behoorlijk stom, dom etc voelen als ik het zeg en ze vind me niet leuk..

maar ondertussen wordt ik wel jaloers als ze het over anderen heeft, op welke manier dan ook basicly.. dus ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen.
Ik wil het wel zeggen, maar stel dat ze mij niet leuk vind en het raar vind?
en echt in mijn hoofd weet ikw el dat ze het wss niet zo raar vind als ik het zeg, en in mijn hoofd weet ik ook echt wel dat ik ergens wel een leuke meid ben en het allemaal wel mee valt. Het is niet het einde van de wereld, daar ben ik mij van bewust.
Alleen is iets weten en voelen bij mij totaal iets anders.

Er blijft een "stemmetje" in mijn hoofd zeggen dat ik het niet zou moeten vertellen, wat als ze me wel raar gaat vinden, wat als ze me echt niet leuk vind op die manier, wat als onze vriendschap daarmee op het spel gezet wordt. en dan de vraag vind ik dat het allemaal waard?. ach ik wort er lichtelijk gek van onderhand XD
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verliefd?.?

bloemster schreef: 05 sep 2017 22:51 Ik wil het wel zeggen, maar stel dat ze mij niet leuk vind en het raar vind?
Dat is een hersenspinsel wat men ook wel de 'selffulfilling prophecy' noemt. Je bent op zoek naar de bevestiging dat mensen je niet leuk zouden kunnen vinden, maar dat is een foute gedachte die helemaal nergens op gebaseerd is. Het lijkt me zinvol om met je psycholoog te praten over je angst dat mensen je niet leuk of aantrekkelijk zouden kunnen vinden. Door vast te houden aan die foute gedachte ontneem je jezelf veel mogelijkheden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: verliefd?.?

Ik begin weer morgen mee met mijn psycholoog. Het laat allemaal lichtelijk op zich wachten, omdat ik heel goed weet hoe ik mij hoor te voelen, en wat ik hoor te denken..

Denk dat ik wat betreft 'verliefdheid' nog even afwacht...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verliefd?.?

bloemster schreef: 06 sep 2017 13:41 Ik begin weer morgen mee met mijn psycholoog. Het laat allemaal lichtelijk op zich wachten, omdat ik heel goed weet hoe ik mij hoor te voelen, en wat ik hoor te denken..
Zowel het cognitieve- als het gedragsmatige aspect zijn belangrijk om te kunnen veranderen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: verliefd?.?

Sooo.... Ik heb het gezegd, en als verwacht vind ze mij niet leuk op die manier....
Ze zegt wel dat we gewoon vrienden blijven, dus ben benieuwd...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verliefd?.?

bloemster schreef: 08 sep 2017 09:32 Ze zegt wel dat we gewoon vrienden blijven, dus ben benieuwd...
Dat moet toch een hele opluchting zijn? Wat goed van je dat die stap uiteindelijk toch hebt durven zetten! [045]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: verliefd?.?

Ja siert van opluchting, het ding is.. ik vertrouw het week als zij het zegt, ik heb alleen te vaak mee gemaakt dat mensen dat zeggen maar niet doen...

Terug naar “Sex & liefde”