Marijke2803

lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Dag mensen.

ik ben 47, en op 4 maart jongstleden mijn partner overleden aan kanker. Hij was mijn maatje, mijn alles. Kort daarna ging het slecht, schuldsanering, en deed een zelfmoordpoging.

Een maand geleden sprak ik een man die ik van vroeger kende. We spraken af, en het klikte enorm. We hadden ook goede seks, wat ik al drie jaar had gemist!!!
Hij vertelde mij dat hij in de schuldsanering zit. Ik wilde indruk maken, vertelde over mijn rouwproces, we praten heel fijn samen. Ik heb verteld dat ik geld heb geërfd, en een auto heb, wat niet zo is. Hij is alleen nog maar bij mij geweest, hij heeft wel een auto.

wat moet ik nu doen, is dit een vlucht, verliefdheid.....weet het niet meer....heb ook geen vrienden om leuke dingen mee te doen, en met hem wel.....ben er zelf nog niet achter of ik hem mis, of iemand me heen.

Kan natuurlijk ook niet naar hem toe, heb geen auto!!!!!

Weet niet of ik het hem eerlijk moet vertellen, of niks vertellen en breken, maar ben zo bang dat ik altijd alleen zal blijven,

help alsjeblieft, ik moet een keuze maken, mis hem enorm!!!!

wanhoopje
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 16 jul 2017 10:12 Weet niet of ik het hem eerlijk moet vertellen, of niks vertellen en breken, maar ben zo bang dat ik altijd alleen zal blijven,
Eerlijk zijn is altijd het beste. Als je nieuwe vlam echt om je geeft zal hij begrijpen waarom jij je financiële situatie rooskleuriger wilde doen voorkomen dan hij is.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Je hebt eigenlijk een "valse" start gemaakt door er niet eerlijk over te zijn, maar eerlijkheid duurt het langst. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Memories schreef: 16 jul 2017 12:24 Je hebt eigenlijk een "valse" start gemaakt door er niet eerlijk over te zijn, maar eerlijkheid duurt het langst. :)'

ja idd heb een valse start gemaakt, moet ik het alsnog vertellen?, weet het echt niet meer
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 16 jul 2017 12:32
Memories schreef: 16 jul 2017 12:24 Je hebt eigenlijk een "valse" start gemaakt door er niet eerlijk over te zijn, maar eerlijkheid duurt het langst. :)'

ja idd heb een valse start gemaakt, moet ik het alsnog vertellen?, weet het echt niet meer
Of het nu wel of niet wat gaat worden, waarom zou je er niet eerlijk over zijn? Voelt het voor jezelf fijn dat je niet eerlijk bent geweest tegen iemand die je al erg lang kent en waarbij het contact prettig is? Ik begrijp wel dat het lastig is om hierin een beslissing te maken, maar waarom zou je een leugen als dit in stand houden? Voor wie of voor wat? Omdat je met een leugen aanzien hebt of dingen die je eigenlijk niet hebt? Schaamte is niet nodig, veel mensen hebben financiële problemen, en met leugens los je ze helaas niet op.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Ik zou ook de waarheid vertellen. Voor je het weet moet je nog meer leugens verzinnen om de waarheid te maskeren. Je snijd jezelf in je vingers.

En waar een wil is, is een weg. Je kan ook met fiets naar je vriend toe of met openbaar vervoer. Bus, trein etc.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
CarlPoppa
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jul 2017 21:50

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Lastige situatie, Marijke. Maar ook een begrijpelijke. Na zo'n kwetsbare en verdrietige tijd weer iemand in je leven. Dat veroorzaakt een hoop gevoelens, lijkt me. En het je soms net iets leuker, mooier en succesvoller voordoen is iets wat we allemaal wel eens doen.

Heb je enig idee hoe hij zou reageren als je dit 'gewoon' met hem deelt? Kun je daar een inschatting van maken?

Uiteindelijk vind ik het liegen over een auto nou ook weer niet zo'n big deal. Je zou dat op een luchtige manier kunnen 'opbiechten'. Het andere alternatief is jokken en zeggen dat je auto kapot is gegaan en nu is afgekeurd. Zou niet mijn manier van de situatie oplossen zijn, maar het is een optie.

Wat ik me wel afvroeg: jullie hebben nu een maand contact en de situatie lijkt al zo veel voor je betekenen. Heeft dat dan wel met hem te maken? Of is het ook een groot verlangen naar troost en dingen die al een tijd lang gemist hebt? Beiden zijn natuurlijk helemaal oke en ook weer begrijpelijk.

Succes! Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken!
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Wat een goed bericht. Hoe hij het zou oppakken, geen enkel idee, weet wel dat hij materialistisch is, en met mij en zijn kind naar Texel wilde, maar ge3n geld heeft daarvoor. Of ik dqt wilde betalen vroeg hij. Heb nee gezegd natuurlijk. En hij had een bekeuring voor te hard rijden op weg naar mij toe, of ik die wilde betalen. Ik snap er niks van, hij heeft 300 euro per week te besteden, waar gaat alles aan oo zou je dan denken. De vaste lasten worden voor hem betaald
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 16:56 En hij had een bekeuring voor te hard rijden op weg naar mij toe, of ik die wilde betalen.
Wat een rare kwast, natuurlijk moet je zijn boetes niet gaan betalen!
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
CarlPoppa
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jul 2017 21:50

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

volhoudertje schreef: 19 jul 2017 17:27
Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 16:56 En hij had een bekeuring voor te hard rijden op weg naar mij toe, of ik die wilde betalen.
Wat een rare kwast, natuurlijk moet je zijn boetes niet gaan betalen!
Mee eens. Grote, rode vlag! Forum58

Dat geld op die manier sowieso al zo'n gespreksonderwerp is na een date vind ik zelf vrij ongepast. Boete voor te hard rijden en een weekje Texel is wat anders dan dat iemand je ijsje (met extra slagroom natuurlijk) betaalt! ;)
Gebruikersavatar
CarlPoppa
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jul 2017 21:50

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke, ik vroeg me af: wat vind je leuk aan deze man?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Ik vind het wat apart dat hij je gelijk vraagt om iets voor je te betalen. Ook vraag ik mij af of je werkelijk verliefd op hem bent of dat het toch iets anders is... want je zit natuurlijk ook in een rouwproces, zoekende, dat was al voor de dood van je man...
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

CarlPoppa schreef: 19 jul 2017 17:33 Marijke, ik vroeg me af: wat vind je leuk aan deze man?

CarlPoppa, eh ja, hij laat me vrouw voelen, maar wil mij ook afschermen van mijn buurvrouwen, waar ik zo leuk contact mee heb. En als hij bij mij was moesten alle gordijnen dicht. Verder ziet hij er stoer uit, een zalig lichaam en mooie tatoeages, dat is het zo ongeveer
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 17:45
CarlPoppa schreef: 19 jul 2017 17:33 Marijke, ik vroeg me af: wat vind je leuk aan deze man?

CarlPoppa, eh ja, hij laat me vrouw voelen, maar wil mij ook afschermen van mijn buurvrouwen, waar ik zo leuk contact mee heb. En als hij bij mij was moesten alle gordijnen dicht. Verder ziet hij er stoer uit, een zalig lichaam en mooie tatoeages, dat is het zo ongeveer
Wat is dat voor vreemd gedrag? Afschermen van mensen waar je goed en leuk contact mee hebt, daarvoor gordijnen dicht, hij wil je meenemen naar Texel maar heeft geen geld, vraagt je het te betalen, vraagt je zijn boete te betalen, hij weet bepaalde dingen van je en weet dat je dingen gemist hebt, hij weet dat je in een rouwproces zit... en hij pakt je in... en ik vind het gevaarlijk.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Ik denk dat je gelijk hebt,CarlPoppa, ben ook erg labiel, en hij voelt dat. Ik moet de knop omdraaien zegt hij, mag niet huilen, en moet alleen maar leuke dingen doen
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 18:24 Ik denk dat je gelijk hebt,CarlPoppa, ben ook erg labiel, en hij voelt dat. Ik moet de knop omdraaien zegt hij, mag niet huilen, en moet alleen maar leuke dingen doen
Ik denk dat je mij bedoelt Marijke, stoppen met die man....
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Memories schreef: 19 jul 2017 18:26
Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 18:24 Ik denk dat je gelijk hebt,CarlPoppa, ben ook erg labiel, en hij voelt dat. Ik moet de knop omdraaien zegt hij, mag niet huilen, en moet alleen maar leuke dingen doen
Ik denk dat je mij bedoelt Marijke, stoppen met die man....

Oh ja zie het nu pas, ben nog niet zo lang op deze site, vandaar, dank je wel Memories
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 18:31
Memories schreef: 19 jul 2017 18:26
Marijke2803 schreef: 19 jul 2017 18:24 Ik denk dat je gelijk hebt,CarlPoppa, ben ook erg labiel, en hij voelt dat. Ik moet de knop omdraaien zegt hij, mag niet huilen, en moet alleen maar leuke dingen doen
Ik denk dat je mij bedoelt Marijke, stoppen met die man....

Oh ja zie het nu pas, ben nog niet zo lang op deze site, vandaar, dank je wel Memories
Het maakt niet uit wie het zegt, de uitkomst zal denk ik hetzelfde zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

My lord.. run, forrest, run! :roll:
Dit klinkt echt niet goed. Voor jezelf kiezen nu, hoe lief hij misschien soms ook is 001_huh
Je geeft zelf al aan dat je labiel bent. Eerst maar even zorgen dat je jezelf op de rails hebt lijkt me?
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Jane-doe schreef: 19 jul 2017 18:48 My lord.. run, forrest, run! :roll:
Dit klinkt echt niet goed. Voor jezelf kiezen nu, hoe lief hij misschien soms ook is 001_huh
Je geeft zelf al aan dat je labiel bent. Eerst maar even zorgen dat je jezelf op de rails hebt lijkt me?
Dat ja... hij zet haar volledig in isolatie...
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
BibiB.
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 apr 2017 20:12
Locatie: Nederland

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Heb even meegelezen hier en ik vind het ook niet goed hoe die man met je omgaat. Hij kan er dan wel aantrekkelijk en stoer uitzien, maar kijk ook eens naar zijn binnenkant en wat je werkelijk voor hem voelt. En de manier waarop hij met je omgaat en je volgens mij niet echt in je waarde laat...
Gebruikersavatar
CarlPoppa
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 jul 2017 21:50

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Is er nog nieuws, Marijke?
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Het nieuws is dat ik hem gisteren gebeld heb, en niet toe ben aan een relatie, hij vond het prima, dus eerlijk gezegd ben ik ook helemaal niet toe aan relatie, wil vrij zijn, voorlopig, maar je mist toch wat......
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Hij vond het prima? Nou fijn.. in dat geval heb je nu de jackpot gewonnen, oftewel jezelf.
Dapper van je :)
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Marijke2803

Re: lastige keuze, verliefd.......en hoe verder???

Jane-doe schreef: 20 jul 2017 17:49 Hij vond het prima? Nou fijn.. in dat geval heb je nu de jackpot gewonnen, oftewel jezelf.
Dapper van je :)
Wat lief dank je wel, ja ga nu verder met mijn leven weer op de rit te krijgen. Mijn tijd komt wel weer, dat ik happy wordt

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”