Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Stress/angst klachten

Het ging de laatste tijd erg goed met me, maar nu sinds vorige week, zoveel last van stress en angst. Dat begon met wakker worden met hoofdpijn. En met vlagen misselijk. En vermoeid. Daardoor krijg ik ook meer angst en begin ik van alles in mijn hoofd te halen. Bang voor mijn eigen gedachten.

Van het weekend ben ik gewoon in huilen uitgebarsten omdat het teveel werd. Gelukkig met mijn vriend erover kunnen praten en hij begreep het. We waren onderweg, ergens na toe, maar halve wege, wou ik na huis omdst ik mij misselijk voelde. Later ging het wel weer.

Ik zit nog steeds thuis zonder werk, en solliciteer mij suf, maar alleen maar afwijzingen. Hoe langer ik thuis zit, hoe slechter ik mij ga voelen. Ik ben iemand die zich moeilijk kan ontspannen en altijd maar aan het rennen en vliegen is. Daardoor heb ik weinig momenten rust voor mezelf, omdat ik graag een ander na het zin wil maken.

Nu dus bloed laten prikken omdat ik moe ben en steeds af val. Maar dat was goed. Was wel een opluchting voor mij. ik heb wel een prikkelbare darm en daar heb ik nu gewoon meer last van.

Ik voel mij gewoon gespannen rond mijn maag, waardoor ik bijna elke ochtend wakker word met misselijkheid en raar gevoel in maag. Later gaat dat wel weer. Mijn ik merk gewoon dat het mij energie kost. Ben gewoon moe en nergens zin in. Mijn gedachten gaan de hele dag op de loop met mij.

Het ging een hele tijd goed. Maar nu.. lukt het mjj moeilijker om te ontspannen. Ik heb inmiddels wel weer een afspraak gemaakt met mijn psycholoog.

Heeft iemand nog tips om gewoon goed té kunnen ontspannen? Mijn gedachten even verzetten?
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Stress/angst klachten

Wat naar dat je je zo voelt, lichamelijk en geestelijk. Je klinkt vrij rusteloos nu je een zee van tijd hebt.. heb je al eens aan sporten gedacht? Uit je hoofd, energie en frustraties kwijtraken... of dagelijks wandelingen maken.
Ook Kun je overwegen om tot die tijd vrijwilligerswerk te gaan doen als je daar open voor staat en de energie ervoor hebt, dan heb je voor je eigen gevoel een zinvol en nuttige tijdsbesteding en waar je andere mensen weer blij mee maakt.

Ik weet niet of het jou helpt, maar soms maak ik een lijstje met dingen die ik nog moest doen of graag wil doen die dag en die werk ik af.
Doe vooral de dingen waarvan jij denkt die goed zijn voor jezelf, niet voor een ander. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om aan jezelf te denken nu.. veel sterkte! :)
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: Stress/angst klachten

Het gaat echt met vlagen. Soms heb ik een periode dat het goed gaat en ik mij dan ook super goed voel. En dan opeens heb ik weer een week dat ik me echt anders voel en echt gespannen voel.
Zoals nu ook deze week en waar het vandaan komt weet ik niet. Inmiddels heb ik hier en daar wat werk sinds 2 weken. Deze week nog een extra baantje er bij gekregen en per 1 oktober weer iets erbij. Maar heb de laatste weken het ook wel druk gehad, hier heen en daar heen. Wat dingen ondertekenen en regelen. En ik weet gewoon van mezelf dat ik daar niet tegen kan zoveel drukte in 1 keer, maar ik hou mezelf voor. Nog even doorzetten dan heb ik wat stabiliteit qua werk en vaste dagen. Maar ik heb wel vaak als er iets nieuws op mijn pad komt of iets onverwachts kan ik daar van slag raken en heb ik tijd nodig om het te verwerken.

Maar deze week heb ik een beetje het gevoel dat het echt niet lukt. Ik heb chronische hyperventilatie en als ik drukke tijden ken of spannende tijden, vergeet ik soms wel eens te ademhalen en voel ik me gespannen. Ik voel me dan wat vermoeider en slaap wat slechter waardoor ik sochtends vroeg wakker ben. Heb dan gespannen spieren en vooral in mijn schouders, daarbij heb ik soms steken in mijn linkerborst wat mij dan weer beangstigd en weer ga doemdenken. En dan heb ik gewoon het gevoel dat mij deze week niks lukt. Maar ik vind het nog steeds moeilijk om tijd voor mezelf vrij te maken of even te ontspannen. Ik heb daar geen geduld voor om eventueel iets te gaan lezen of ontspanningsoefeningen te doen.

Ik loop wel bij een psycholoog voor mijn stressklachten, en dan gaat het soms wel een tijd goed en opeens kan ik behoorlijk van slag raken als er iets nieuws op mijn pad komt.
Soms vraag mij af kom ik hier wel helemaal van af of zal ik dit mijn hele leven blijven houden? Vindt het soms best wel vervelend en voel mij dan totaal anders waardoor ik vaak geïrriteerder ben en de hele dag zo gespannen gevoel in mijn lichaam

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”