Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Verschil man en vrouw?! Daten

Sinds een week geleden heb ik contact met een vrouw. Ik kwam haar via Badoo (dating) tegen (daar haar niet gesproken) en heb haar vervolgens een vriendenverzoek via facebook gestuurd. Deze heeft ze geaccepteerd en vervolgens kwamen we aan de praat.

De eerste keer was vorige week maandag. We hebben toen ongeveer 20 minuten via facebook messenger gechat
De twee keer was twee dagen later (woensdag). We hebben toen iets van 1.5 uur via messenger gechat.
De derde keer was de volgende dag, omdat ik haar per ongeluk opbelde omdat ik op een foute knop drukte...oeps. We hebben toen toch nog een kwartier gesproken ondanks dat het na 12 uur was.

Bij alle drie de keren heb ik het initiatief genomen. En bij alle keren was ons gesprek leuk en gebruikte zij net als ik regelmatig een smiley. Ons laatste contact is nu 4 a 5 dagen geleden.

Nou zit ik eigenlijk te wachten tot zij het initiatief neemt voor het volgende contact, met de gedachten dat het van beide kanten moet komen. Maar misschien doe ik dit helemaal verkeerd, want hoe krom het voor mij ook klinkt, vaak worden dit soort initiatieven juist door de man genomen toch?

Ik zit nu heel erg te twijfelen, wel zelf eerst iets sturen of nog afwachten op haar initiatief. Nou weet ik dat zij afgelopen weekend een festival had, waardoor het so wie so niet gek is dat het even geleden is.

''Hoor'' ik als man zijnde dit initiatief te blijven nemen als alle overige signalen positief zijn? Graag hoor ik van vrouwen hoe zij dit vanaf hun perceptie zien :)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Call me emancipated...

Ik vind dat er best van beide kanten wat mag komen, anders lijkt het zo scheefgetrokken.

Maar wat ik vind maakt niet uit in jouw geval, vraag het eens aan haar?

misschien wil ze het zo? Misschien is de interesse toch niet zo groot? Je antwoord ligt daar, niet hier en je blijven dingen afvragen. ;-)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Dag momo.

Dank voor je reactie. Ik denk ook heel erg vanuit gelijkheid - emancipatie. Ik ben totaal geen macho man. Maar dat is allemaal rationeel. En ik kom er steeds meer achter dat de ´´oerbehoeften´´ er nog wel degelijk zijn. Vrouwen vallen vaak op krachtige zelfverzekerde mannen volgens mij, terwijl dat bij vrouwen voor mij totaal niet belangrijk is, soms zelfs erg onaantrekkelijk. Ik kan beredeneren dat dit heel raar is, maar het werk wel zo.
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

ps, ik snap dat jullie niet het antwoord kunnen geven. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe vrouwen hier tegenaan kijken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Dag Mark, dat is een tijdje geleden.

Wat mij opvalt is dat je er vanuit gaat dat vrouwen op stoere, krachtige mannen vallen. Ik zou bijna zeggen gelukkig is dat lang niet altijd zo. Er zijn genoeg vrouwen die liever een man hebben die niet zo stoer is of in ieder geval ook de kwetsbare kant kan laten zien. Vinden dat dat juist ook mannelijk is. Want net zoals dat niet iedere man (altijd) stoer is en hoeft te zijn, hoeft een vrouw niet altijd dat stoere aan de kant te zetten. Een combinatie is net zo gemakkelijk en nog leuk ook. Een dame met stoere trekjes met daarnaast haar emotionele gevoelige kant. En de man met stoerheid en daarnaast ook gevoelig kunnen en mogen zijn.

En als je mij vraagt wat ik als vrouw aantrekkelijk zou kunnen vinden rond een vrouw? Nou, een vrouw met een emotionele gevoelige kant die ook stoer kan zijn denk ik zomaar. :nod:
Voor iedereen is dat anders... en tja de oergeest... de oerkracht... dat kan natuurlijk, maar het kan ook met de tijd meegaan? :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Dag Memories,

Dat is idd een tijdje geleden ;)

Ik heb helemaal niks met het woord stoer en ik vind het juist krachtig als je wel je emoties durft te laten zien. Ik ben benieuwd naar de mening van vrouwen als het gaat om initiatief nemen in een beginnend contact bij daten. Wat hun eigen ervaring/behoefte/voorkeur hierin is.

Toch bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Mark80 schreef:Dag Memories,

Dat is idd een tijdje geleden ;)

Ik heb helemaal niks met het woord stoer en ik vind het juist krachtig als je wel je emoties durft te laten zien. Ik ben benieuwd naar de mening van vrouwen als het gaat om initiatief nemen in een beginnend contact bij daten. Wat hun eigen ervaring/behoefte/voorkeur hierin is.

Toch bedankt voor je reactie.
Maar ook daarin denk ik dat het verschilend is. Zoals Momo zei ik denk dat je dan bij haar moet zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Maar ik ben niet op zoek naar haar mening hier!!! Natuurlijk kan alleen zij dat zelf geven.

Ik heb het drie keer proberen uit te leggen, ik heb het idee dat ik een andere taal spreek. Erg frustrerend :(
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Mark80 schreef:"Hoor" ik als man zijnde dit initiatief te blijven nemen als alle overige signalen positief zijn?
Maakt het iets uit of iets 'hoort' of niet? Dat maak jij zelf toch uit, of niet?
Amy Groskamp-ten Have is al decennia geleden overleden, maar als je werkelijk zo veel waarde
aan etiquette hecht, zou je wellicht haar boekje 'Hoe hoort het eigenlijk' kunnen raadplegen.

Doe lekker waar je zin in hebt, als je er geen bezwaar tegen hebt initiatief te nemen, dan
blijf je dat doen. En anders wacht je gewoon af tot zij iets van zich laat horen.
Zo makkelijk is het hoor.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Dat je voor je reactie volhoudertje.

Ik ga even een nieuw topic maken want die schiet voor mij niet op. Toch bedankt allemaal.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verschil man en vrouw?! Daten

Mark80 schreef:Ik ga even een nieuw topic maken want die schiet voor mij niet op. Toch bedankt allemaal.
Dan gaat deze op slot.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”