Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Ik kom hier omdat ik heel veel pijn en verdriet heb nu, en geen zin heb in een spelletje!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschrokken

Fets schreef:Ik kom hier omdat ik heel veel pijn en verdriet heb nu, en geen zin heb in een spelletje!

Wij spelen niet met je. Koen is heel vriendselijk tegen je. En niemand is ondergeschikt aan een ander laat dat duidelijk zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Geschrokken

Voor vandaag gaat de stekker er uit. Deze manier van communiceren heeft vrij weinig zin en ik heb geen
zin om na middernacht wakker te blijven en de wartaal in dit topic te modereren.

Dit topic gaat op slot.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geschrokken

Het was inderdaad een "hallo' en proberen te communiceren op een manier die jou ligt.

maar als er dan geen antwoorden komen gaat deze moderator slapen. 001_tongue
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Tsoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2016 11:28

Re: Geschrokken

Dag Fets,

Hoe voel je je nu,the day after na zo' n uitbarsting van emoties ?

Ik kijk uit naar je antwoord !
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Geschrokken

Begrijp ik het goed, dat je eerst dacht dat je gek was, psychotisch, enz en dat je nu te horen hebt gekregen dat je 'gewoon' autisme hebt?
Ja, dat is even wennen. Maar het geeft je ook mogelijkheden...
Veel sterkte ermee!!
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Geschrokken

inmiddels is fets een nieuw account aan het aanmaken? gooi het er allemaal uit jongen. ondertussen dacht ik er eens een cover in te gooien, voor de verandering. wat vind jij daarvan? ik verwacht een fets-antwoord...

https://www.youtube.com/watch?v=vtLiL3uReoI
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschrokken

jazzauti schreef:inmiddels is fets een nieuw account aan het aanmaken? gooi het er allemaal uit jongen. ondertussen dacht ik er eens een cover in te gooien, voor de verandering. wat vind jij daarvan? ik verwacht een fets-antwoord...

https://www.youtube.com/watch?v=vtLiL3uReoI
Hoezo is hij een nieuw account aan het aanmaken?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Geschrokken

omdat we voorbij middernacht zijn, zijn account verwijderd is en hij een spreekbuis zoekt.
met vraagteken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschrokken

jazzauti schreef:omdat we voorbij middernacht zijn, zijn account verwijderd is en hij een spreekbuis zoekt.
met vraagteken.
Maar hoe weet jij dat zijn account "verwijderd" is?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Geschrokken

ik zocht al naar 'aanpassen bericht' omdat ik te laat zag dat ik het fout had gelezen, maar kon het niet vinden. klopt, ik weet het inderdaad niet (zou me overigens niets verbazen als het wel zo is). uit het eerste gedeelte van het rode bericht van volhoudertje kreeg ik die indruk, maar goed, las dus net te laat dat het om het topic ging, niet om verwijderen account.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschrokken

jazzauti schreef:ik zocht al naar 'aanpassen bericht' omdat ik te laat zag dat ik het fout had gelezen, maar kon het niet vinden. klopt, ik weet het inderdaad niet (zou me overigens niets verbazen als het wel zo is). uit het eerste gedeelte van het rode bericht van volhoudertje kreeg ik die indruk, maar goed, las dus net te laat dat het om het topic ging, niet om verwijderen account.
Overigens mag een persoon geen twee accounts hebben op het forum. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Geschrokken

ok. logisch ergens.
bij jou is trouwens niet te zien dat je online bent. maar da's een ander verhaal : )
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschrokken

jazzauti schreef:ok. logisch ergens.
bij jou is trouwens niet te zien dat je online bent. maar da's een ander verhaal : )
Nee dat klopt. :)
Ik heb mijn foruminstellingen zo gezet dat ik onzichtbaar sta.

We zullen wel zien of Fets terugkerend is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geschrokken

Fets zijn account is niet verwijderd, hij kan terug op forum en het onderwerp is open.

[045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Ik ben idd niet verwijdert en heb geen dubbel account, moest gewoon even tot rust komen omdat de eerste paar dagen nu helemaal een chaos was met heel veel emotie en woede. En omdat ik totaal geen controle meer op mijn doen en laten had.
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Geschrokken

mooi. welkom.
word je daar zelf niet moe van? dat 'tekeergaan', zal ik maar zeggen. een hoop berichten en een hoop zelf invullen wat een ander bedoelt? daar zou ik ook gek van worden. of is dat een uitspatting van 'je tweede persoon'?

da's interesse, geen oordeel.
Gebruikersavatar
mercer
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2016 19:36

Re: Geschrokken

Hoi Fets,

Tijdens een lang proces van diagnostiek werd het al snel duidelijk dat ik waarschijnlijk 'op het spectrum' zat. Ik vond dat enerzijds geruststellend en fijn, maar tegelijkertijd sloeg mijn hoofd op hol en ging ik obsessief bezig met autisme, het hele concept van een 'stoornis', wat het betekende, enzovoorts. Dit ook tot uiteindelijk wat irritatie in mijn omgeving (of, zoals mijn jonge, enigszins botte broertje op een gegeven moment opmerkte: 'is praten over autisme ook een symptoom van autisme??').

Uiteindelijk kwam de 'einddiagnose' en ik had verwacht dat dit voor mij enkel een formaliteit was. Nou, dat bleek dus niet zo. Ik was een week extreem van streek. Heftige emoties, huilbuien (die ik normaal nauwelijks heb), isolatie, etc. Maar langzamerhand werd het rustiger en kon ik het een plekje geven.

Waarom mijn reactie precies zo was, kan ik niet helemaal verklaren. Maar ik kan me in ieder geval vinden in jouw verhaal, in zoverre ik het begrijp, en ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!

Als er iets specifieks is waar ik (we?) je bij kunnen helpen, aarzel dan vooral niet.
Gebruikersavatar
Viooltje-senga
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 okt 2013 18:46

Re: Geschrokken

En daar vecht ik nu al tegen vanaf mijn 13de om duidelijk te maken dat er iets niet klopt en heb dat feitelijk een aantal maanden geleden opgegeven en had al 1 keer een overdosis genomen en 1 keer dat ik op de rem moest omdat ik anders iemand anders had meegenomen. En nu ineens valt de hele puzzel op zijn plek en word ik gehoord. Met het gevolg dat ik in paniek raak nu omdat ik niet meer weet wat ik nu moet.

En nu raak ik volledig van slag en krijg de afgelopen dagen allemaal paniek aanvallen en voel mij niet goed worden, ik voel mij nu ineens helemaal instorten en weet niet waar ik het moet zoeken. Alles voelt nu niet meer logisch en ik ben erg bang nu.
er komt heel wat op je af momenteel

de rust ga komen als je het eenmaal aanvaard en begrijpt

dat je nu gehoord word, is voor jou heel belangrijk, maar ook eng, waarom nu pas?
en niet toen al, daar komt heel wat boosheid bij en is ook heel normaal

het is heel belangrijk dat erover heel veel ga lezen over autisme, zelf aanduid wat voor jou van toepassing is, want elke autist is anders

er zijn heel wat goede boeken over van " Peter Vermeulen " of " Theo Peeters"

al die puzzelstukken die je zo overvallen, schrijf ze op, misschien zie je achteraf het geheel
typische autisme is dat je de detail zie en geen geheel, contexblindheid ( boek van Peter Vermeulen)

groetje en sterkte

viooltje
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Beste forum leden,

Inmiddels heb ik een poosje op een forum voor asperger doorgebracht maar weet inmiddels dat ik onder hoog-funktionerd klassieke autisme val. Zij hebben mij daar van heel veel informatie voorzien en gelukkig heel veel ruimte gegeven ivm mijn preoccupatie die volledig even doorsloeg en niet meer goed te bedwingen was (muziek).

Doordat ik volledig gespannen was barst overal muziek doorheen en kan ik daar niet meer goed mee stoppen. Gelukkig is daar zeer goed op gereageerd en netjes mee omgegaan. Ondertussen zijn we dus weer een poosje verder en heb ik meer rust kunnen vinden en laat nu alles rustig over mij heen komen de aankomende tijd mbt behandelingen.

Ook wil ik hier even iedereen bedanken voor de woorden die geschreven zijn en zie voor mij een mooie toekomst tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Stef

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”