Gebruikersavatar
lynntje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2016 20:52

Ex maakt relaties kapot

Hallo,

Ik zit met een groot probleem ...
Mijn ex maakt elke relatie kapot die ik heb, 2 jaar geleden is het gelukt.
Ik ben dan weer gekeerd, zo heb ik daar geen last van, maar was niet gelukkig en we zijn uiteen weer.
Maar nu zie ik iemand heel erg zitten en ist-ie bezig dat-ie deze keer niet via Facebook of sms ga doen maar face to face..
Ik zeg dat er niemand is, maar als het iets wordt met deze persoon, dan ben ik bang dat-ie toch weer kapot ga maken ...
Ik wil deze keer gelukkig zijn met iemand.
Wel een probleem ... we hebben een kindje, dus blokkeren is geen optie ... :(
Zou het ook wel erger maken denk ik ...
Hoe pak ik dit aan?? :o
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ex maakt relaties kapot

lynntje schreef:Wel een probleem ... we hebben een kindje, dus blokkeren is geen optie ... :(
Je kunt je ex gerust op Facebook blokkeren, hoor. Facebook heeft namelijk helemaal niets met jullie kindje te maken, dat staat er los van. Jammer dat je ex nog altijd zo veel invloed op je leven heeft.
Misschien kunnen jullie eens met z'n drieën afspreken en hier een goed gesprek over voeren, zo wordt het
misschien duidelijk dat je werkelijk verder wilt met je nieuwe vriend. Is dat niet de moeite waard om te proberen?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
lynntje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2016 20:52

Re: Ex maakt relaties kapot

Ik ben niet samen me die gast
Ik voel gewoon iets voor hem. Maar durf niet iets proberen omwille van mijn ex. En ja paar jaar geleden als die ene relatie kapot gemaakt was blokkeerde ik hem. Toen heeft hij mijn facebook gehackt. Ging zelf politie. Maar gad geen bewijs dar hij was die het dee...
Dus ja soms denk ik ik ga weer bij hem maar dan loop ik weer in ongeluk.
Bij de gast waar ik iets voor voel nu voel ik mij super. Heb mij lang niet meer zo gevoelt.. maar durf niets door de andere stomme kloot...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ex maakt relaties kapot

Ik ben het wel eens met Volhoudertje in deze. Blokkeer je ex. Hij is niet voor niets je ex en hij hoeft je facebookactiviteiten of vrienden niet mee te krijgen. Zolang jij buiten jullie kindje om, nog steeds op allerlei manieren met hem verbonden blijft, kan je ook geen nieuw leven opbouwen met een ander. Hij is dan misschien wel in naam je ex.. maar in werkelijkheid niet.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ex maakt relaties kapot

Ik zie inderdaad niet zo in waarom jij je ex niet zou kunnen blokkeren. Er zijn andere middelen om in contact te blijven over je kindje.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Tsoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2016 11:28

Re: Ex maakt relaties kapot

Dag Lyntje,

Een gesprek met zijn drieën ... zeker het proberen waard, maar ik begrijp dat jouw nieuwe relatie zich nog in een pril stadium bevindt, of heb ik het mis ? Dit is misschien nog moeilijk.

In het laatste geval is het belangrijk dat je jouw probleem, of beter gezegd het probleem van jouw ex partner, duidelijk maakt aan je nieuwe vriend.
Zo weet hij wat hij kan verwachten en zal het effect van de acties van je ex op hem minder groot zijn.

Ontkenning van je nieuwe relatie aan je ex zal maar tijdelijk lukken, sowieso komt hij jouw nieuwe relatie te weten. Het is dus mi beter hem zo snel mogelijk duidelijk te maken dat je voor iemand anders kiest.

Kun je voor jezelf uitsluiten dat jouw breuk nu definitief is ? Zo ja, is dit ook duidelijk voor je ex ? Dit is mi de eerste stap : geachte ex : het wordt niets tussen ons, nu niet en ook in de toekomst niet (meer), jammer maar helaas. Laat ons nu echt elk onze eigen weg gaan.

Samengevat :
- duidelijkheid voor jezelf
- duidelijkheid naar je ex
- je nieuwe vriend van deze narigheid inlichten

Wat denk je ?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”