Gebruikersavatar
butterflyy
Berichten: 43
Lid geworden op: 31 mei 2015 15:24

Heb ik een eetprobleem

Hallo,

Ik heb soms eetbuien. Die ik erna compenseer met of vasten een dag of door te gaan sporten. Dit herhaalt zich regelmatig. Ik weeg me aardig vaak. En denk heel veel aan eten en niet eten. Ik heb maanden dat het geen issue is in mijn leven. Maar er zijn ook dagen/maanden dat het weer de hoek om komt kijken. Dat ik alles onder controle wil hebben en niet uiteten wil gaan of bij andere mensen wil gaan eten. Ik heb een normaal gewicht, maar wil er gewoon wel wat kilo's af.

Is dit nou een eetprobleem? Of valt het allemaal wel mee. En maak ik het in mijn hoofd groot.

Groeten
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb ik een eetprobleem

butterflyy schreef:Is dit nou een eetprobleem? Of valt het allemaal wel mee.
Ik zou het geen eetprobleem willen noemen, maar ik zeg ook niet dat het allemaal wel mee valt.
Je vaak wegen, vasten en niet meer bij andere mensen willen eten, zijn punten die wel degelijk
aandacht verdienen. Als je een normaal gewicht hebt, is er in principe niets waar jij je zorgen
om hoef te maken. Als je normaal en gezond eet, voldoende ontspanning en voldoende lichaamsbeweging neemt
komt het allemaal prima in orde.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
butterflyy
Berichten: 43
Lid geworden op: 31 mei 2015 15:24

Re: Heb ik een eetprobleem

Dankjewel voor je reactie. Ik ben gerustgesteld!

Groetjes
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Heb ik een eetprobleem

De vraag is heb jij er last van? Volgens sommige mensen heb jij namelijk wel degelijk een eetprobleem zo te horen. Zoals Kati Morton zei “And I don’t mean to be harsh or like, urgh, you all have eating disorders! ‘Cause that’s not really true. But if you purge, you have an eating disorder. If you abuse laxatives, you have an eating disorder. If you don’t eat when your body tells you to, and you find when you’re really stressed out, you do it even more, you have an eating disorder. If you find yourself going home and, like, planning binges, you have an eating disorder.” De vraag is waarom heb jij het nodig en wat kun je eraan doen. En ook heel belangrijk! Wordt het steeds erger of niet? En wat is je streef BMI? Is dat een gezond BMI of is dat te laag? Het is lastig te zeggen maar je hebt er in ieder geval wel wat trekken van mee.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Heb ik een eetprobleem

@croco wat betekend "planning binges"?
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb ik een eetprobleem

koen0069 schreef:wat betekent "planning binges"?
Dat betekent 'het plannen van eetbuien'.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Heb ik een eetprobleem

Ja idd sorry ik had het moeten vertalen.
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: Heb ik een eetprobleem

als je jezelf de vraag stelt of je een eetprobleem hebt,dan zit er volgens mij iets niet goed,want anders zou je je die vraag zowiezo al niet stellen.

schrijf eens op wat je eet voor bv 2 weken.
bekijk het dan eens en laat het bv ook ook zien aan iemand die je vertrouwd,zoiets geeft een realisch beeld over je eetpatroon en zal snel duidelijk maken of het een probleem is.

Terug naar “Eetproblemen”