Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

update: ik kan met zekerheid zeggen dat neurofeedback mij echt enorm geholpen heeft! Echt een hele grote positieve verandering! Voel me veel beter, heb al een tijd achter elkaar geen dipjes meer gehad, maak veel beter en sneller contact, praat meer met onbekenden, minder vertragingen, kan veel beter presenteren en soms zelfs tegenvragen beantwoorden en praat meer in groepen. Mijn psycholoog heeft gezegd tegen mij dat toen ik daar de deur uit ging ze echt dacht van Wow die is veranderd!Ik ben ook veel toegangeijker en opener.
Ik moet wel heel erg wennen aan deze verandering. Ik voel dingen die ik nog nooit heb gevoeld en doe soms dingen waarvan ik achteraf denk wow heb ik dat echt gedaan?(in positieve zin).
Ik was gewend aan de 'oude gevoelens' en hoe ik daarmee moest omgaan. En nu zijn die deels veranderd, waardoor ik weer zoekende ben.
Mensen, ik kan neurofeedback echt aanraden!
Leeuwtjuh

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

[045] Goed zo! Ik ben blij dat het jou geholpen heeft!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik merk de laatste tijd dat ik veel meer structuur nodig heb dan vroeger (voor neurofeedback). Als er bijvoorbeeld een discussie wordt gehouden en er zit weinig structuur in, dan vat ik het niet meer net zoals bij toetsen waarbij niet duidelijk is aangegeven over welk onderwerp het gaat (de vragen staan door elkaar).Geen idee of dit door neuro komt of daar iets anders. Gelukkig gaat het sociaal gezien wel steeds beter. Daar ben ik nog steeds heel erg blij mee!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Update:
Het schijnt dat moeite hebben als er geen structuur is, niet door neurofeedback komt. Bij mij is er niet op dat gebied in de hersenen getraint. Sociaal gezien gaat het nog steeds goed. Ik heb wel nog steeds moeite als er geen structuur is. Het gaat het beste als ik alles van te voren weet, helaas gaat dat niet altijd... Wel raar dat het sinds neuro erger is geworden wat betreft de structuur.
Ik sta nu op een wachtlijst voor een 3erd opinion, omdat er steeds een andere diagnose wordt gesteld. Ik krijg nu opnieuw een onderzoek en hoop dat ik dan eindelijk duidelijkheid krijg en beter geholpen kan worden dan nu(duurt warschijnlijk nog een jaar).
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Dacht laat ik maar weer eens wat erop zetten.
Sinds ik neurofeedbackbehandelingen heb gevolgd, ongeveer 1-2 jaar geleden, ben ik erg veranderd in positieve zin.
Zoals ik al eerder vertelde doe ik dingen die ik vroeger nooit deed en denk ik achter af: wat heb ik nou weer gedaan?. Ik schrik nog regelmatig van mezelf dat ik iets heb gedaan wat ik vroeger nooit zou hebben gedaan. Wel in positieve zin. Ik ken mezelf niet meer en moet alles opnieuw ontdekken. Ik kan hier nog steeds moeilijk mee omgaan. Mijn vroegere ik kende ik en ik wist wat ik kon verwachten in bepaalde situaties.De gevoelens die daar bij kwamen kijken kende ik en ik wist hoe ik daarmee moest om gaan. Nu is alles al een tijd nieuw. De meeste mensen zeggen dat het wel wend op den duur. Voor mijn gevoel lijkt het alsof ik maar niet kan wennen aan mijn nieuwe ik. Het is al iets van 1.5 jaar zo en ik ben nog steeds niet gewend. Op de een of andere manier voelt het niet goed, dat het al een tijd goed gaat. Kan het niet zo goed uitleggen. Ik denk omdat dit ook weer nieuw is...
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Iemand tips hoe ik hiermee kan omgaan?
Leeuwtjuh

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Als je dit als positief ervaart, wat is dan het probleem dat je alles opnieuw moet ontdekken?
Om wat voor soort zaken gaat het dan? Kun je daar een voorbeeld van geven?
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Bedankt voor je reactie, dat is nu juist het probleem. Ik ben niet gewend aan dat dingen zo goed gaan. Vroeger als ik voor het eerst bijvoorbeeld op een verjaardag kwam, voelde ik me niet op mijn gemak en ging ik stil in een hoekje zitten. Ik wist precies wat deze gevoelens in hielden en hoe ik hiermee om moest gaan, ik kende mezelf. Nu heb ik andere gevoelens die ik niet ken, ik praat bijvoorbeeld met onbekende mensen op het station over dat de trein vertraging heeft ofzo. Vroeger zou ik dat nooit gedaan hebben.Ik ken mezelf niet meer. Het is een beetje moeilijk uitleggen en de meeste mensen zeggen ook, waar maak jij je druk om, het gaat toch goed? Voor mij voelt dat niet zo.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik heb inmiddels, maar naar het instituut gemailt, waar ik de behandelingen heb gevolgd, om te vragen of zij mij konden helpen. De eerste reactie was dat ze me zo gauw niet kon helpen. Heb een reactie terug gestuurd en wacht nog op een antwoord. Wel vervelend, die behandeling is redelijk nieuw, waardoor mensen mij niet kunnen helpen....
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik ben intussen naar het instituut geweest en zij hebben mij het 1 en ander uitgelegd. Het komt dus idd door neurofeedback. Ik pik nu sneller dingen op, die anders langs me heen waren gegaan. Als je neurofeedback wilt gaan doen, houdt dan wel rekening met een tegenreactie. Hiermee bedoel ik dat na neuro het brein op zoek gaat naar een evenwicht. Bij mij waren eerst te veel langzame golven (rust), tegenreactie was te veel snelle golven, waardoor ik geen moment rust had, moest de hele tijd bezig zijn.
Gelukkig is die periode nu voorbij en hoop ik dat het brein weer in evenwicht komt of al is.
Muriel

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Mereltje333 wat mooi om te horen dat neurofeedback een positief heeft gehad.

Mijn vriend heeft ook positieve ervaringen met neurofeedback en zij ADD. Door neurofeedback als een nonverbale en nonmedicamenteuze training ben ik mij hierin gaan verdiepen en probeer ik mij in deze therapie te ontwikkelen.

Neem maar eens een kijkje op http://www.brainfact.nl
Hier wordt uitgelegd waar je op moet letten bij de keuze van de wijze van neurofeedbacktraining en hoe neurofeedback precies werkt en voor wie. Etc.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Bbedankt voor je reactie. Heb nog steeds profijt van de neurofeedbackbehandeling die ik 2 jaar geleden ongeveer heb gehad. Wat fijn voor je vriend dat het bij hem ook positief heeft uit gepakt!
Wil je er gewoon meer over weten of wil je het zelf ook gaan doen?
Muriel

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

omdat ik met eigen ogen heb kunnen zien wat het heeft geholpen bij mijn vriend en ook ik baat heb gehad bij de neurofeedbacktraining van mijn vriend :-). Dus ben ik mij er in gaan verdiepen en ben ik nu bezig met de opleiding neurofedbacktherapeut.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Wat leuk! Lijkt me erg interessant, vooral omdat er maar weinig bekend is over de effecten van neurofeedback. Veel dingen die bij mij nu anders werken komen waarschijnlijk door neurofeedback, maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Veel succes met je opleiding!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Zelfs 3 jaar later heb ik nog een verschil gemerkt tussen voor en na neurofeedback. Voorheen als ik overprikkeld was zakte ik zo diep weg dat dit kon uitmondde in een depressie, waarna het ook lang duurde voordat ik hier weer uit was. Als ik nu overprikkeld raak ben ik me daar meer bewust van en zak ik veel minder diep weg en raak ik niet meer in een depressie en duurt het hoogstens ongeveer een week en dan ben ik er meestal weer bovenop. Ik ben nu bezig om te kijken of ik de signalen kan opmerken om te voorkomen dat ik overprikkeld raak. Dit is wel moeilijk omdat ik het pas voel als ik al overprikkeld ben. Ik hoop dat het me gaat lukken om ze te gaan voelen en te herkennen zodat ik het kan voorkomen.

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”