Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

TheEmperor85 schreef: Dat kan prima, doe ik ook. En ik heb ook nog een eigen huis.
Ik leen maximaal bij DUO, naast de standaard stufi, en zo kan ik precies naar de uni (of HBO als je wilt of wat dan ook).
Waar een wil is, is een weg :)
Ehmm... ik weet niet wat jij denkt? ...maar "waar een wil is, is een weg" gaat echt niet op hoor! Ik vind het fijn voor jou dat jij dat kan, maar ik kan nérgens iets lenen. Echt nergens. Dus voor mij zit de "geldleenweg" dicht.
TheEmperor85

Re: Foto-shoot of niet..?

Niek33 schreef: Ehmm... ik weet niet wat jij denkt?
Dat is voor sommigen inderdaad moeilijk te doorgronden.
Niek33 schreef:...maar "waar een wil is, is een weg" gaat echt niet op hoor! Ik vind het fijn voor jou dat jij dat kan, maar ik kan nérgens iets lenen. Echt nergens. Dus voor mij zit de "geldleenweg" dicht.
De daarvoor aangewezen instantie, ik zei het in mijn vorige post al, heet DUO. Dienst Uitvoering Onderwijs. Voorheen Informatie Beheer Groep (IBG). Onderdeel van het ministerie van Onderwijs.
Deze instantie regelt de studiefinancieering voor elke student, jong, oud, groot, klein, knap, lelijk, alles. Hier zijn geen voorwaarden aan verbonden (want: iedereen in NL mag studeren) en bij inschrijving bij een MBO, HBO, of Universiteit onderwijsinstelling wordt je hier automatisch aangemeld. Er is namelijk niemand in Nederland die zonder stufi (studiefinancieering) naar school gaat.

Als je dit zo graag wilt, had ik eerlijk gezegd toch wel verwacht dat je op z'n minst dit wel wist? Ik ken niemand die niet weet wat studiefinancieering is.. Neem eens een kijkje op http://www.duo.nl

Succes!
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

TheEmperor85 schreef: Dat is voor sommigen inderdaad moeilijk te doorgronden. /quote]Herkenbaar. Heb ik ook ietwat last van ;) Maar sorry dat ik een beetje raar uit de hoek kwam met deze vraag,.. was nogal laat/vroeg toen ik hierop antwoorde.
Niek33 schreef:...maar "waar een wil is, is een weg" gaat echt niet op hoor! Ik vind het fijn voor jou dat jij dat kan, maar ik kan nérgens iets lenen. Echt nergens. Dus voor mij zit de "geldleenweg" dicht.
De daarvoor aangewezen instantie, ik zei het in mijn vorige post al, heet DUO. Dienst Uitvoering Onderwijs. Voorheen Informatie Beheer Groep (IBG). Onderdeel van het ministerie van Onderwijs.
Deze instantie regelt de studiefinancieering voor elke student, jong, oud, groot, klein, knap, lelijk, alles. Hier zijn geen voorwaarden aan verbonden (want: iedereen in NL mag studeren) en bij inschrijving bij een MBO, HBO, of Universiteit onderwijsinstelling wordt je hier automatisch aangemeld. Er is namelijk niemand in Nederland die zonder stufi (studiefinancieering) naar school gaat.

Als je dit zo graag wilt, had ik eerlijk gezegd toch wel verwacht dat je op z'n minst dit wel wist? Ik ken niemand die niet weet wat studiefinancieering is.. Neem eens een kijkje op http://www.duo.nl

Succes!
Ik ken(de) het blijkbaar ook al. Heb 4,5 jaar geleden al met dat ministerie gebeld om te vragen of ik mogelijkheden had, 'Nee' was en is nu nog steeds het antwoord.
Dat is omdat je geen studiefinanciering meer kunt aanvragen als je 30 of ouder bent. (dit kun je nu ook nog lezen in de voorwaarden) Ik ben nu 36. Destijds was ik net een jaar te laat met aanvragen.
Dus als ik wat wil zal ik het zelf moeten bekostigen. Maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

Roady schreef: Nee beste Niek, wat ik probeer te zeggen is dat jij met je wil en je verstand bepaalt hoe je met dingen om kunt gaan. In mijn leven ben ik de baas over mijn gedachten, niet andersom.
Sterker nog: ik kies bewust mijn gedachten en luister daarbij naar mijn emoties en lichamelijke signalen. Zodoende kan ik elke (!) negatieve en afbrekende gedachte stoppen.
Dit vind ik oprecht knap van je! Kan ik erg jaloers op zijn. Zulke mensen als jij (goed bedoeld ;) ) had ik ook in mijn therapie destijds. De uitwerking die het had op mij was, en is nog steeds dat ik nog meer van mezelf walg. Anders kan ik het niet omschrijven.
Waarom walg ik dan van mezelf?? ..dit wat jij beschrijft heb ik al vele jaren kraakhelder hoe dat in z'n werk gaat, en me volkomen bewust ben dat ik ook voor zoiets kan kiezen. Maf hè?
Waarom kies ik daar dan niet voor?? Het is zo dat ik met een reden kwaad/bedroeft/teleurgesteld in/op mezelf word. -dit gebeurd by the way als sinds m'n vroege jeugd! Da's een flinke stapel aan gepruts tot nu- Als dat een goede reden is klopt het, en is kwaad worden een logisch en geoorloofd/verdiend gevolg. Dit heb ik al vaak geanalyseerd, en voor m'n gevoel klopt het als een bus. Hoe vaker zulke stommiteiten voorkomen, hoe meer het geoorloofd/verdiend is dat ik kwaad word op mezelf. Nu zou ik gewoonweg heel stom de andere (positieve) kant op kunnen kijken en er gewoon overheen leven (iets wat ik ALTIJD) probeer! Daarom loop ik er nog steeds denk ik. Maar dat terzijde.
Gewoon wegkijken zou alleen kunnen als ik mega positief zou zijn, maar ook erg naïef zou zijn. Want dan zou ik de "stommiteit" minder belangrijk maken, en dat vind ik nou juist zo belangrijk! Mezelf er goed met de neus op drukken hoe stom ik wéér geweest ben. Heb ik dan zeer zeker verdiend!
Daarom Wil ik ook zo over mezelf denken, en dat maakt het gelijk zogoed als onmogelijk anders te denken. De enige reden zou dan zijn; minder gepruts. En dat probeer ik dan maar.



Roady schreef: Misschien ontdek je het leven Niek. Daarom wellicht?
Nee Roady, zo werkt dat niet. Dit is ook precies waarom ik zo lastig ben, ik wil meetbare feiten en echt niks anders. Bijna elk psychologisch stuk en/of gesprek met therapeuten, zo ook enkele reacties hier worden vaak geneveld in dit soort uitspraken. Ze zijn heel algemeen, word in grijze gebieden getrokken en bijna filosofisch van aard. Je kunt er geen touw aan vastknopen, het is een zienswijze.
Dit is niet wat ik nodig heb. Ik heb dingen nodig die ik kan controleren en als ik het ff kwijt ben dat ik het logisch kan beredeneren,.. en dat kan niet met een zienswijze waarvoor je echt eerst het juiste gevoel moet hebben. Je moet het zo 'willen' zien, zo zit het in elkaar met dat type antwoorden, ik kijk naar 'hoe zit het in elkaar'
Als ik een vraag stel over het (blijkbaar) feit dat ik anders naar mijn naakte lijf kan kijken, dan wil ik precieze aanwijzingen wat dan goed/mooi of aantrekkelijk is aan mijn lijf? Het omgekeerde kan ik je namelijk exact aanwijzen en sterker nog. Precies uittekenen (kan redelijk tekenen ;) ) En zolang ik dat niet met volle overtuiging en goede onderbouwing van iemand hoor, of dat niet bemerk in het dagelijks leven klopt mijn overtuiging.
Maar goed,.. jij leeft ook met een iets andere overtuiging dan ik ;)

Ik wil toch nog graag een paar redenen laten horen waarom ik nog meer zo kijk naar mijn lijf.
-Vergelijking: Ja ik weet dat iedereen zegt dat je je niet moet vergelijken, maar daar klopt echt niets van (niet negatief bedoeld overigens) Iedereen vergelijk zich met andere mensen in zo'n beetje alles. Da's gewoon onderzocht, en klopt.
Vergelijk ik mijzelf met andere wél aantrekkelijke mannen in deze maatschappij dan steek ik er erg bleekjes bij af. Typisch gevalletje van de mindere zijn. Ik kan gewoon heel simpel kijken naar mannen die ik er "aantrekkelijk" uit vind zien, kijken waarom ik dat vind en mijzelf daarmee vergelijken. Ik heb gewoonweg totaaaal geen echt mannelijk lichaam. Kun je gewoon zien en opmeten. Net zoals (omgekeerd) een vrouwelijk lichaam niet echt een smal lichaam is zonder heupen en borsten.

-Andere reden dat ik niet aantrekkelijk ben zoek ik in de vrouwelijke hoek. Ik ben in de afgelopen decennia (vanaf mijn 13e toen ik mij begon te interesseren in vrouwen) denk ik wel vele duizenden vrouwen tegengekomen op school, stad, werk, sportschool, strand, met uitgaan en ga zo maar door. Slechts een handjevol vond mij leuk, nog een klein handjevol was misschien geïnteresseerd in mij. Had ik wat oogcontact mee. Veder nul reacties of contact! Daaruit kun je toch redelijkerwijs wel uithalen dat ik nou niet echt aantrekkelijk ben. Zo ook omdat ik in al die jaren natuurlijk vrouwen ontmoete/tegenkwam in verschillende gemoedstoestanden. Dit om een goed beeld te krijgen dat de gemoedstoestand/uitstraling er niet zo heel veel toe doet.

Dusja, best een hele hoop dingen die ik zo na ga wanneer mensen mij anders proberen te overtuigen, dingen die voor mij zogoed als een bus kloppen. Daarom gaan bij mij alle alarmen af wanneer ik mijzelf anders moet gaan zien zonder goed onderbouwde redenen. Daarom ben ik zo koppig denk ik ;)


Roady schreef: Dit is een van je grootste problemen Niek. Realiseer je je dat?
Als je niet kunt liefhebben, ben je geestelijk al dood.
Enig idee waarom liefhebben het eerste en grootste gebod is van allemaal?
Realiseer je je ook dat dit een werkwoord is?
Weet je wat zo mooi is aan liefde? Dat hoef je niet te verdienen. Anders is het geen liefde.
Ik snap het Roady. Ik ben op een punt dat ik het wel moet verdienen, ik ben op een punt dat ik mijzelf moet bewijzen dat ik wat waard ben. Ik kan niet mijn hele leven verprutsen en tegelijkertijd denken van; goh, wat ben ik toch een goede kerel! Wat doe ik het toch goed!
Ik weet wel dat ik een aardige en behulpzame kerel ben die het hart op de goede plaats heeft zitten. Dat weet ik! .... ik koop er alleen niks voor. Ik kan geen rotsituatie bedenken, een situatie waarin ik rot denk over mezelf, en er bijvoorbeeld tegenover zet 'gelukkig ben ik een lieve jongen!' ...en dat het rotgevoel dan weg is. Is me nog nooit overkomen!
Zoals nu bijvoorbeeld, ik voel me zwaar belabberd na weer een klotennacht! ... nu kan ik ter plekke bedenken dat ik eergisteren de hele middag bij m'n bovenburen -die in de 70 zijn- geholpen heb met hun computer. Iets waar ze maar niet uitkwamen, en mij echt dankbaar voor zijn dat ik ze telkens help (doe ik vaker) Maar ga er niet van anders naar mezelf kijken. Ik heb overigens veel meer van dat soort dingen wat ik voor mensen doe. Dat maakt dat mijn goede dingen in z'n algemeen mij net zoveel waard zijn als de gemiddelde stoeptegel. Ik voel er niks bij. Tja...

Roady schreef:Tja Niek, of je ontdekt dat je ellende door "iets anders" komt.
Je ellende heeft een oorzaak. Vind de oorzaak en wellicht stopt het "ellendige" in je leven.
Veel mensen hier denken dat mijn ellende, mijn zienswijze naar mezelf een andere oorzaak heeft dan dat ik hier al vaak verteld heb. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het niet weet. Het zou zomaar kunnen dat er nog wat anders is? Iets wat zich nog eerder afspeelde, iets wat nog dieper zit? Voor zover ben ik daar met therapeuten niet achter gekomen,.. en kom ik steeds weert uit bij mijn aangedragen en vrij goed onderbouwde (niet mijn woorden, van psychologen) onderwerpen.
De dingen waar ik me aan stoor, zo boos over ben kan ik nu eenmaal goed aanwijzen.
Maar kun jij zeggen daar ik nog meer aan zou kunnen denken?? ....waar doel jij op met "oorzaak"?

Roady schreef:Overtuigd als je bent, zal dit inderdaad niet gaan komen voor je.
Je kunt het ook minder stellig neerzetten. Zo van: hmmm ik weet niet of ik daar ooit ga komen, maar wie weet vind ik wel een mogelijkheid om.....

Verder sluit ik me aan bij wat Memories zegt: het is draaien in cirkels, en elk advies ketst af op een pantser van excuses en intelligente verdraaiingen.
Het is ZO jammer dat je niet een klein beetje van je eigen stijfkoppigheid wilt inleveren.
Je doet jezelf en je omgeving zo ontzettend tekort.
Ik weet dat ik het ook minder stellig kan neerzetten, dat is ook waarom ik hier ben, waarom ik de dingen doe (reïntegratie bijvoorbeeld) volgende week een intake heb bij een therapeut. Wat ik tegelijkertijd ook doe is evalueren of dingen zijn zoals ik denk/ervaar zoals ze zijn in mijn leven, en daar een conclusie uit trek. Welke is; is het écht zo zoals ik denk en ervaar,.. wat doe ik hier dan nog? Op dat punt zit ik nu. Is er nog kans, is er nog hoop..? Wie weet?

Voor wat betreft de genoemde "verdraaiingen en excuses" ... die worden telkens zo opgevat idd, iets wat het niet is. Het zijn geen excuses oid, het zijn redenen, het zijn ervaringen, een eigenwijs 'stom de andere -negatieve- kant op kijken. Ik hoop dat ik hierboven nu iets meer duidelijkheid in sommige dingen heb geschapen hierin.



Roady schreef:Ik zal voor je bidden Niek. Een gelovig gebed vermag namelijk veel.
Sterkte met alles.
Dankjewel Roady! Dank voor je vrijgevigheid!
TheEmperor85

Re: Foto-shoot of niet..?

Niek33 schreef: Dat is omdat je geen studiefinanciering meer kunt aanvragen als je 30 of ouder bent. (dit kun je nu ook nog lezen in de voorwaarden) Ik ben nu 36.
Oh dat kan volgend jaar weer wel :) Per september 2015.
Overigens kan het nu ook, maar dan moet de sociale dienst van je gemeente toestemming geven. En dat doen ze niet altijd idd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24455
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Foto-shoot of niet..?

Ik wil graag nog ff op je berichten reageren (vind ik wel zo netjes) maar misschien trigger ik je zo steeds weer te antwoorden?
Het voelt voor mij niet als een trigger hoor, Niek. Jij zit gewoon in een lastige situatie. Een situatie waar meerdere factoren spelen.
Een situatie waar je zelf met je hoofd niet zo goed bij kan. Waar je ontzettend van baalt en waar je graag uit wilt. Er speelt veel mee. Er spelen meerdere kanten.
Jij hebt in de gaten dat je leven door wat jij hebt aan het veranderen is. Hartstikke moeilijk en je kan nog niet een weg vinden waarmee je uit de voeten kan en waarmee je verder kan op welke manier dan ook. Dat alles wat er met je aan de hand is je momenteel in je greep houdt is begrijpelijk. In het leven heb je ook dingen, die je niet in de hand hebt of maar voor een klein deel. Er kan iets zijn waardoor je je leven moet omgooien of bepaalde dingen niet kan of moet laten. Waarvan je weet dat je dingen anders moet aanpakken en moet inrichten en sommige dingen moet laten liggen en moet laten gaan. (En dat ligt aan de situatie, de vooruitzichten, wat kan en wat niet kan, wat je merkt en wat je niet merkt en deels hoe jij erin staat, hoe jij met het gegeven omgaat dat iets niet gaat lukken, dat je teruggezet word omdat iets niet gaat, dat je iets moet laten, maar ook met het moment dat je iets anders moet gaan doen en moet omgooien.) Het heeft met heel veel te maken en dat is heel lastig. Dat is niet gemakkelijk. Dat kan je ook enorm kwaad maken. (Omdat je zelf wilt, maar je lichaam niet. Of omdat je nog in de fase zit van teveel onzekerheid en teveel angst. Of omdat je merkt dat je je leven anders moet gaan leven. (Door wat er nu speelt.)
Dat kan heel eenzaam voelen. Dat kan als "ik sta er alleen voor" voelen. Ja, zeker. Maar het kán je op een bepaalde manier ook heel sterk maken. :knuffel:
Iets kan je zelfs sterk maken als je dingen daardoor niet meer kan. Iets kan je uiteindelijk sterk maken, ook als je moet inleveren door een situatie. (Ook al zijn er momenten dat je het heel moeilijk vind en jezelf veel verwijt, er erg van baalt. Logisch!)
Maar uiteindelijk, hoeft het niet altijd zwart of grijs te zijn, zelfs als je problemen lichamelijk en/of geestelijk hebt, hoeft het niet (altijd) donker te zijn.

Dit voor nu even Niek. Veel sterkte, licht en moed.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

Hallo beste Kyron!

Dank voor je reactie!
Kyron schreef: Of therapie zin heeft of niet heb ik je nogal speels op gereageerd de vorige keer, omdat er eigenlijk geen zwart-wit antwoorden zijn.

Ik bedoel, u hebt een moeilijk te beïnvloeden moeilijkheid voor jezelf, voor forumdeelnemers, artsen en ook voor een mogelijke therapeut die helpt verandering in de situatie probeert te brengen.
Zoals je kunt observeren vallen hier woorden als “koppig” (volhoudertje), Roady versterkt dat tot “stijf-koppig”.

Het is ook praktisch gezien onmogelijk jouw bezorgdheid weg te redeneren.

Ik beperk me daarom gewoon om hier te reageren hoe ik de dingen zie. Het zou me verbazen als ik of iemand anders in staat is u in de relatieve tijd dat dit topic bestaat de oordelen weg te nemen dat zo diep in je hart gebrand zijn.

Je van iets anders overtuigen is tijdverspilling. Daar zijn jouw overtuigingen te sterk voor.

Wat concreter gereageerd: Onderzoek toont aan dat therapie bij mensen die dezelfde soort zorgen hebben dan jij wel verbetering ervaren, tevens er is zelden sprake van volledige genezing.
Ik probeer juist door zo stellig te zijn in mijn overtuigingen en antwoorden dat het makkelijker word een richting te kiezen. Dat doe ik voornamelijk omdat het anders een gigantisch verhaal word om allemaal uit te leggen hoe en waarom ik zo reageer. Inmiddels zijn we al een heel stuk ;)
Ik weet voor bijna 100% waarom dingen voor mij zo'n groot irritatie punt, of onzekerheid zijn. Hier EXACT uitleggen waarom is erg moeilijk omdat er veel haken en ogen aan zitten,.. en op die manier word het voor jullie misschien vaak wat onduidelijk.
Ik word idd veel koppig genoemd,.. ik wil bepaalde kanten gewoon perse niet uit omdat ze of niet helpen, en het levert me alleen maar nog meer ellende op. Dus zit ik vast, ook iets wat ellende oplevert zoals jullie kunnen lezen in mijn antwoorden en uitleg. Velen denken dat deze ellende haast niet groter kan zijn dan een "andere weg" kiezen dan ik nu zit,... toch is de weg die ik nu neem minder ellendig. En die is al ontzettend ellendig!

Mijn bezorgdheid wegredeneren kan denk ik ook niet nee.. daarvoor weet ik tegoed wat er komen gaat, hoe ik zal reageren, hoe mijn leven er dan uit gaat zien. Maar in bijna alle gevallen komt het niet eens zover bij mensen. Bijna alle mensen bij wie ik aanklop voor hulp stuurt altijd aan op (daar is het woordje weer) acceptatie.
En omdat zoiets ALLEEN maar kan werken als de acceptatie volledig is zet ik geen stap in die richting. Niet alleen omdat ik acceptatie geen vooruitgang vind (je blijft gewoon waar je bent namelijk) weet ik 100% zeker dat ik never nooit niet tot die 100% kom, dus ik krijg ALTIJD te maken met terugvallen, die ik niet op kan vangen......dus je blijft altijd -in meer of minder mate-met dezelfde ellende zitten.

Fijn zonnig weekend!
Groeten Niek
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

TheEmperor85 schreef: Oh dat kan volgend jaar weer wel :) Per september 2015.
Overigens kan het nu ook, maar dan moet de sociale dienst van je gemeente toestemming geven. En dat doen ze niet altijd idd.
Oh! dat bied perspectief! :) Hoezo heb je nu toestemming nodig van de sociale dienst dan? Wat houd dat in?
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

Oja! Kan iemand me even vertellen dat ik beter níet op een datingsite moet gaan staan! Merk dat ik na dik een jaar weer heel erg die drang heb:(

Vast bedankt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Foto-shoot of niet..?

Niek33 schreef:Oja! Kan iemand me even vertellen dat ik beter níet op een datingsite moet gaan staan!
Kom op zeg Niek, je bent toch wel mans genoeg om aan die verleiding te kunnen weerstaan?
Ik ga je echt niet zeggen dat je het niet moet doen. Dat zoek je zelf maar lekker uit! 001_tongue
;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Foto-shoot of niet..?

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef: Kom op zeg Niek, je bent toch wel mans genoeg om aan die verleiding te kunnen weerstaan?
Ik ga je echt niet zeggen dat je het niet moet doen. Dat zoek je zelf maar lekker uit! 001_tongue
;-)
Ja ik weet 't! ;) Word de laatste tijd er ook vaak naar gevraagd en zo komt het steeds weer in m'n hoofd. En ik ben de enige die het dan moet afhouden...
Op een gegeven moment word de "zoekdrang" gewoon behoorlijk voelbaar en dan zwicht ik er zoals eerder weer voor. Stom stom!
Merk gewoon dat ik het weer probeer goed te praten voor mezelf...

I'm on it! ;)

Terug naar “Overige problemen en vragen”