Nele

inkomensvervangende of integratie tegemoetkoming

Hallo,

Ik ben Nele en ik ben 24 jaar oud. Ik heb het Aspergersyndroom en weet dit sinds ik een jaar of 6 ben. Ik leid een "normaal" leven. Ik ben 2 jaar geleden getrouwd, hebben een huis gekocht, we hebben een baby van 7 maanden en ik werk sinds januari halftijds ipv voltijds. Alles loopt goed, maar toch valt het dagelijkse leven me met momenten erg zwaar. Thuis kan ik goed functioneren, maar op mijn werk krijg ik het steeds moeilijker. Ik werk als dierenartsassistente en het is een job dat ik graag doe. Maar de praktijk ik de laatste jaren van 3 mensen naar 8 mensen gegroeid. Ik heb 3.5 jaar voltijds gewerkt, maar hier liep ik vaak op de toppen van mijn tenen en thuis konden ze het dan bekopen. Nu ik halftijds werk gaat het beter, maar soms zou ik het liefst mijn ontslag geven en huisvrouw worden. Dit zou mij zoveel rust bieden, maar financieel is dit helaas niet mogelijk. Ik heb overtlaats een aanvraag ingediend voor een inkomensvervangende tegemoetkoming en ik ben vorige maand op medische onderzoek moeten gaan en ik ben afgewezen. Ik had maar 1/18 punten. Ik ben dus te "normaal". Ik weet nu niet wat ik moet doen, want vanbuiten zie je niks aan mij en ik heb welgeteld 5 min bij die dokter binnengezeten. Hoe kunnen ze mijn situatie dan beoordelen. Het werken wordt steeds moeilijker en ik functioneer met momenten gwn niet meer deftig. Thuis gaat alles prima en met de baby ook, maar opt werk heb ik vaak huilbuien en zie ik het gwn niet meer zitten dat ik weg wil lopen, maar financieel kan ik gewoon geen ontslag nemen. Ik vond het een hele moeilijke stap om dit aan te vragen en ik heb het gevoel dat ik gwn het deksel op het gezicht krijg! :unsure:

Mijn vraag is dus, heeft hier iemand ervaring mee? Ik kan beroep aantekenen tegen de uitspraak van de dokter, maar dan gaat het via de rechter, is dit een goed idee of is er een andere manier om financiele steun te krijgen?

Groetjes

Nele
Nele

Re: inkomensvervangende of integratie tegemoetkoming

Ow ja, wat ik vergeten te vermelden ben is, dat ik zeker niet wil profiteren van de maatschappij, maar het gaat gwn niet meer en zo kan het niet verder!
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: inkomensvervangende of integratie tegemoetkoming

Even niet lullig bedoeld maar ik heb al vaker vrouwen zien huilen op het werk omdat ze ruzie met hun baas of collega's hadden, de sfeer niet leuk was. Lichtelijk overspannen waren (geweest) en weer aan het werk moesten van de bedrijfsarts. Wat ik bedoel is dat huilbuien en stress bij meer mensen voorkomt ook bij niet autisten of mensen zonder aspergesyndroom. Sterker nog ik heb ook verschillenden banen gehad en wel eens gedacht ik zou willen stoppen dit is niet meer te doen maar net als jou had ik inkomen nodig. En ik zou ook best huisman willen worden :lol:

Daar zijn die testen ook voor voor de allerzwaarste gevallen en die echt niets kunnen. Maar als het idd maar 5 min werk die lijst invullen dat klinkt niet als een zwaarwegend psychologisch onderzoek. Dan zou ik proberen ergens onderbouwd bezwaar te maken
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Overige problemen en vragen”