DipjeGroot schreef:Nou, mijn autistische zus valt op alles, maar ik denk dat dit eerder te maken heeft met een grote onzekerheid etc. Ik heb een heel lichte vorm van autisme. Eigenlijk heb ik alleen de overgevoeligheid er van. Maar of dit te maken heeft met autisme of door diverse trauma's? Ikzelf ben helemaal hetero en heb zeker geen neiging tot hetzelfde geslacht.
Mag ik even zeggen dat "dit eerder te maken heet met een grote onzekerheid" je reinste bullshit is

Ik ken wel een aantal mensen met een ASD die bisexueel zijn, maar die zijn
niet allemaal onzeker. Ook ken ik een aantal mensen met een bipolaire persoonlijkheidsstoornis, en daar zitten heterosexuelen bij met homosexuele (seksuele) ervaringen). Seksuele aantrekkingskracht heeft te maken met wie jij aantrekkelijk vindt/chemische responses in je hersenen, en niet zozeer met je eigen zelfvertrouwen. Onzekerheid in combinatie met eenzaamheid zorgt er wellicht alleen voor dat je je eerder aangetrokken voelt door personen waar je normaal gesproken niet op zou vallen (maar dan los staande van de sekse).
Het zou mij overigens niet verbazen als mensen met een ASD (of welke andere psychische stoornis) eerder voor hun bisexualiteit uit komen. Je bent immers toch al 'anders', dus dan maakt die 10, 40 of 60% van jou die op hetzelfde geslacht valt ook minder uit dan wanneer je hetero bent en "gezond", en dan opeens gevoelens hebt voor iemand van jouw eigen geslacht.
Immers, uit onderzoeken is gebleken dat veel mensen die zich als hetero identificeren, dat niet 100% zijn. (De "
Kinsey schaal" is een van de bekendste voorbeelden, maar wel een beetje achterhaald).