Dancefreakje

Ingewikkeld..

Heej mensen,

Graag had ik even jullie raad gevraagd..
Ik ben een maand samen met een leuke jongen. Maar er is echter een probleem.. Thuis doen ze nogal lastig.. Ze hebben er niet echt problemen mee dat ik een relatie heb maar toch doen ze af en toe lastig als ik een hele dag met hem wil afspreken. Ik weet dat ze het niet zo leuk vinden dat hij alleen woont. En misschien is de leeftijd ook een beetje het probleem? Al vind ik dat zelf geen probleem. (ik word volgende maand 19, hij is 23)
Vandaag zou ik mee uitgaan met hem en zijn vrienden, maar omdat ik geen vervoer meer terug had vroeg ik of ik bij hem mocht blijven vannacht. En daar zijn ze volledig tegen.. Volgens hun mogen we pas bij elkaar slapen als we samenwonen. Maar is dit niet wat overdreven? Of kan hun gedacht nog veranderen? Misschien is bij elkaar slapen nog wat te vroeg? Ik weet eigenlijk niet meer echt hoe ik hiermee moet omgaan.. Door het feit dat dit niet mag, krijg ik meer en meer de neiging om een smoes te verzinnen, maar dat wil ik eigenlijk ook niet.. En ik ben ook bang dat mijn vriend hier na een tijd niet meer mee kan omgaan.. Wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ingewikkeld..

Dancefreakje schreef:Door het feit dat dit niet mag, krijg ik meer en meer de neiging om een smoes te verzinnen, maar dat wil ik eigenlijk ook niet.. En ik ben ook bang dat mijn vriend hier na een tijd niet meer mee kan omgaan..
Een smoes verzinnen lijkt me niet zo’n goed idee, dan wordt het zo’n stiekem gedoe, daar heeft niemand baat bij.
Het klinkt misschien een beetje ouderwets als ik het zeg, maar het lijkt me niet zo verkeerd om de wensen van je ouders te respecteren, of er op zijn minst rekening mee te houden.

Overigens ga ik er daarbij wel van uit dat je inmiddels al eens seksueel contact met je vriend gehad hebt en dat het ‘blijven slapen’ er alleen maar op wijst waar je de nacht doorbrengt.
Het zou jammer zijn als je vriend niet met deze situatie kan omgaan. Hij is bovendien ouder dan jij, als hij echt om je geeft moet hij dat beetje geduld kunnen opbrengen.
Waar een wil is, is een weg. Soms moet je als stelletje een beetje water bij de wijn doen.
Geduld is een schone zaak, zeg ik dan. Als jullie verder met elkaar willen, gaat er in deze situatie vast wel eens verandering komen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Sex & liefde”