Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Over loslaten.

Loslaten is begrijpen dat je het even moet laten...moet laten zoals het nu is. Loslaten is dat wat men vaak zo moeilijk kan...omdat loslaten pijn doet. Een dierbare loslaten...omdat het einde van het aardse leven in zicht is. Of een dierbaar iemand loslaten...omdat er een reis aan vooraf gaat, voordat jullie elkaar weer kunnen zien. Loslaten, omdat het je verder brengt en je laat varen en laat nadenken over nieuwe mogelijkheden. Loslaten omdat dat het enige is, wat er voor zorgt dat je hart meer open kan gaan staan. Je leert veel van loslaten. Namelijk jezelf beter zien. Jezelf voorrang geven. Jezelf dat geven, wat je de ander misschien te veel gaf. Jezelf geven, wat je erg lang hebt moeten missen. Misschien juist doordat je te lang vasthield. Loslaten omdat het erbij hoort. Omdat het ervoor kan zorgen dat je toch verder kan groeien.

Heb jij wel eens mensen los moeten laten? In het begin is het heftig. Maar het kan zijn...dat je uiteindelijk toch meer rust vind. Heeft het je verder geholpen? Zit je lekkerder in je vel? Misschien voel jij je nu veel vrijer. Omdat jij je eigen grenzen hebt bewaakt of omdat jij hebt geleerd dat het soms nodig is, om mensen tijdelijk los te laten, ook als dat je veel verdriet doet. Loslaten zorgt voor vernieuwing. Meer inzicht. Een spiegel voor jezelf.

Heb jij je wel eens vastgeketend gevoeld? Een gevoel dat je niet los kan komen? Misschien word het dan tijd om patronen meer los te laten. Geen mensen, maar je eigen patronen. Meer rust krijgen. Leven in plaats van overleven. Hoe doe ik dat? Door eens letterlijk een tijd lang in de spiegel te kijken en eens te zoeken naar een twinkeling in je ogen...heb je een idee waar je eigen twinkeling is? Ben je hem verloren..? Reis terug naar het begin van de twinkelingen. Waar kreeg je ze van? Misschien is dat het begin van jezelf opnieuw leren kennen en de rest meer loslaten....Het lijkt moeilijker dan dat het is...vertrouwen...vertrouwen en moed. En wat..wat hoor ik je denken...als ik het vertrouwen en de moed nu kwijt ben? Dan zeg ik je...dat ben je niet kwijt...open dat deurtje met de vele sloten... met sleutels van mensen die je liefhebt en dichtbij je staan en je kunnen helpen om weer dichter bij je hart en dus jezelf te komen...en zo...weer los te laten en opnieuw te beginnen.

Maak je geest vrij. Door jezelf te verwennen...door even los te kunnen laten wat moeilijk is en jezelf meer vrijheid te geven...en zie dat als je rustiger bent...je kan genieten en kan los laten...je blij kan worden van de kleine dingen en de twinkeling er weer zal zijn....Accepteer dat jij er mag zijn. En kies positieve mogelijkheden om tot jezelf te komen.

Loslaten is dat wat men niet wil vergeten even aan de kant kunnen zetten, om aan zichzelf toe te komen. En dat is nu juist heel belangrijk! En niet in de toekomst...maar NU!

http://www.youtube.com/watch?v=z0eUin6qBoU
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Over loslaten.

Dat heb je mooi geschreven, Memo. Er valt eigenlijk nauwelijks iets aan toe te voegen, loslaten doet iedereen immers op een persoonlijke manier.
Het enige wat ik er op kan zeggen is dat het vermogen om los te laten voor mij te maken heeft met leeftijd en dat de belangrijkste woorden in dat proces ‘mildheid’ en ‘relativeren’ zijn. Relativeren is misschien niet het helemaal het juiste woord, het is een mengeling van geamuseerd zijn, besef van een reeks logische ontwikkelingen, maar ook (als het om het verlies van mensen gaat) een zeker besef van schoonheid.
Ik weet niet of het zin heeft om alles met meer details te omschrijven, ik denk dat ik met de beknopte omschrijving kan volstaan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Over loslaten.

Ik zit dit zo even door te lezen ... dat heb je heel goed en mooi omschreven Volhoudertje. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Spiritualiteit”