Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Hoi forumleden,

Met ingang van 16 maart mag je als gebruiker van het forum alleen een onderschrift met neutrale tekst zoals een slogan of levensmotto hebben staan. In het onderschrift mag dan geen reclame meer staan voor een eigen website, hoe goed die ook bedoeld is.
Je mag verwijzingen naar sites voor bijvoorbeeld hulpverlening en liefdadigheid wel ergens anders plaatsen, namelijk in het subforum 'Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening'.

Groeten van Frank
There are no mistakes in life, only lessons
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Zo, ben ik even blij dat ik nog nooit websites als onderschrift gebruikt heb. :D

Nee geintje, Frank. Heel goed lijkt me, het is veel leuker om enkel citaten, slogans, levensmotto's of leuke/wijze uitspraken te lezen bij onderschriften. Eigen websites kan je al in het profiel zetten of ergens anders. is enkel alleen maar dubbel dan als dat nog in het onderschrift staat. [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Mag ik vragen waarom dat plotseling zo ingesteld is? Wat is er op tegen dat iemand zijn eigen website/praktijk promoot als hij/zij de moeite neemt om hier te posten ?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

We hebben altijd het beleid gevoerd dat het forum geen prikbord is voor reclame.Dat weet je :nod:

Het is een plaats waar mensen ervaringen delen, raad proberen te geven of tips en niet commercieel getint.
Daar de laatste tijd nogal wat mensen zich aanmelden die wel reclame maken voor een bepaalde techniek of een eigen praktijk is er besloten dat het wel mag maar op 1 plaats nl. het subforum ivm hulpverlening daarvoor aangeduid en niet verspreid over hele forum.Het is dus in feite een versoepeling van die regel onder bepaalde voorwaarden

Zo vermijden we (meer ) belangenvermenging in het posten in de andere subfora.

Er komt ook een clausule dat het beheer niet verantwoordelijk is voor misleidende praktijken of op een of andere manier gelinkt is met de hulpverlening die daar word geadverteerd.

Spam of onzinnige reclame die niks te maken heeft met hulpverlening word nog steeds geband.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

momo schreef:Er komt ook een clausule dat het beheer niet verantwoordelijk is voor misleidende praktijken of op een of andere manier gelinkt is met de hulpverlening die daar word geadverteerd.
Ik vraag me af of dat genoeg is en niet iets te makkelijk. Jullie weten tenslotte dat hier mensen komen die problemen hebben en gevoelig voor dit soort zaken kunnen zijn. Als iemand ooit een rechtszaak zou aanspannen vanwege niet de juiste hulp om het zo maar te zeggen dan ben ik zeer benieuwd of die clausule jullie wel gaat redden. Just my 2 cents.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

momo schreef:We hebben altijd het beleid gevoerd dat het forum geen prikbord is voor reclame.Dat weet je :nod:

Het is een plaats waar mensen ervaringen delen, raad proberen te geven of tips en niet commercieel getint.
Daar de laatste tijd nogal wat mensen zich aanmelden die wel reclame maken voor een bepaalde techniek of een eigen praktijk is er besloten dat het wel mag maar op 1 plaats nl. het subforum ivm hulpverlening daarvoor aangeduid en niet verspreid over hele forum.Het is dus in feite een versoepeling van die regel onder bepaalde voorwaarden

Zo vermijden we (meer ) belangenvermenging in het posten in de andere subfora.

Er komt ook een clausule dat het beheer niet verantwoordelijk is voor misleidende praktijken of op een of andere manier gelinkt is met de hulpverlening die daar word geadverteerd.

Spam of onzinnige reclame die niks te maken heeft met hulpverlening word nog steeds geband.
We hebben inderdaad altijd beleid gevoerd dat het forum geen prikbord is voor enkel reclame uitingen. Daar sta ik nog steeds achter en dat klopt. Daarom hadden we een forumregel dat je geen reclame mocht maken in postings voor sites die een commerciële inslag hadden. Dat hebben we jarenlang zo gehanteerd met als uitzondering dat mensen in hun onderschrift wel een link mochten plaatsen naar hun eigen site als ze wilden laten zien wat ze deden.

Plotseling wordt nu afgeweken van die uitzondering.

Het forum is inderdaad een plaats waar mensen ervaringen delen, raad proberen te geven of tips. De commerciële inslag die is er al geruime tijd want het forum hanteert al jarenlang banners en reclameboodschappen in "footer and header" daarom kreeg het forum ook een juridisch geschil over auteursrechten met Cozzmoss, juist vanwege die commerciële inslag. Dat die banners en reclame uitingen er zijn om de kosten van de webserverruimte waar het forum op draait te drukken is iets wat ik overigens goed begrijp en ook volkomen achter kan staan. Dus dat beetje reclame nemen mensen er dan wel bij, immers voor niets gaat alleen de zon op tegenwoordig en niemand wil er bij inschieten.

Vervolgens zijn er mensen die hier de moeite nemen, tijd en energie er in steken om andere mensen zonder enige tegenprestatie of vergoeding raad, tips of gedeelde ervaringen geven en dan wordt er plotseling gezegd dat dit geen enkele link mag hebben met een commercieel belang van die persoon die de moeite, tijd en energie er in steekt. Dat zelfs een linkje naar een eigen website plotseling als "onwenselijke reclame" wordt bestempeld?

Het argument van de belangenvermenging in andere subfora snap ik eerlijk gezegd niet zo. Wat wordt daarmee bedoeld? Je post iets vanuit eigen ervaring, kennis of kunde en dan is er sprake van belangenvermenging? Vermenging met wat dan? Vermenging met het commercieel belang van dit forum? De banners die gehanteerd worden in de "header and footer"?

Dat je spam en onzinnige reclame blijft bannen is ook iets wat ik van harte ondersteun. Het is hier geen prikbord. De posting moet wel een inhoud hebben die gerelateerd is aan de problematiek die iemand ter sprake brengt of raakvlakken hebben met het onderwerp van het forum waarin het gepost wordt. Niet lukraak jezelf of je bedrijf promoten.

Dat wat er nu echter plotseling verboden wordt vind ik echter rigide en wat hypocriet, wel zelf groots reclame maken met enorme banners in "header and footer" maar een ander een klein linkje in de eigen geschreven posting niet gunnen.
Gelijke monniken, gelijke kappen werd er gezegd ergens..

Daarbij had ik nog een vraag over hoe zo'n reclameboodschap in het subfora ervaringen met hulpverlening, er uit zou kunnen zien? Een eigen topic waarin je dan dingen mag posten over wat je doet? Hoe dat werkt? Of wat hadden jullie daarbij in gedachte? Wat is de bedoeling?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

GeenPijn schreef:
momo schreef:Er komt ook een clausule dat het beheer niet verantwoordelijk is voor misleidende praktijken of op een of andere manier gelinkt is met de hulpverlening die daar word geadverteerd.
Ik vraag me af of dat genoeg is en niet iets te makkelijk. Jullie weten tenslotte dat hier mensen komen die problemen hebben en gevoelig voor dit soort zaken kunnen zijn. Als iemand ooit een rechtszaak zou aanspannen vanwege niet de juiste hulp om het zo maar te zeggen dan ben ik zeer benieuwd of die clausule jullie wel gaat redden. Just my 2 cents.
Een disclaimer lijkt me juridisch gezien wel voldoende. Anders zou geen enkel forum levensvatbaar zijn voor het geval dat iemand er iets post waar iemand anders mogelijk schade aan zou kunnen ondervinden. Mogen computerdeskundigen niet meer posten op een ICT forum en mogen hondenkennels niet meer posten op een hondenforum? Naar mijn idee is iemand zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij daar uit oppakt. En als iemand een verkeerd advies opvolgt van wie dan ook, dan is dat een eigen verantwoordelijkheid. Dit is een forum, geen praktijk waar je gedegen psychische hulpverlening krijgt. En als je dat duidelijk in de forumvoorwaarden zet dan is dat voldoende.

Ik denk overigens dat er meer schade op andere fora gedaan wordt dan hier. Als ik kijk naar fora als FOK of andere fora waar men ongenuanceerd elkaar voor rotte vis of iets dergelijks uit maakt of gezamenlijk een ander volledig af zitten te kraken of zonder enige kennis van zaken de meeste vreemde adviezen, tips of raadgevingen zit te geven, dan lijkt mij het risico op schade vele malen groter dan als hier mensen vanuit hun eigen ervaring, kennis of kunde proberen iemand anders op weg te helpen. Volgens mij was dat laatste nou net de bedoeling van dit forum?!

De mensen die hier doorgaans posten hebben geen verstand van zaken anders dan dat ze ervaringsdeskundigen zijn in hun specifieke gebiedje van wat ze hebben meegemaakt of over hebben gehoord. Zij posten zoals zij het beleefd hebben, wat zij er van vinden en hoe zij denken dat een ander er mee om moet gaan, niet vanuit inhoudelijke kennis of kunde. Dat een ander het totaal anders beleefd, vindt of ervaart wordt hier regelmatig aan voorbij gegaan. Niet zelden lees ik hier hele ongenuanceerde en keiharde uitspraken naar mensen toe die ook meer kwaad dan goed kunnen doen omdat de poster zwaar getriggerd een aanval op een kwetsbaar persoon hier opent en wel even gaat vertellen hoe het wel moet of wat die persoon toch echt zou moeten doen of tekort schiet. Moderators niet uitgezonderd. Maak daar dan gelijk een disclaimer over dat indien andere mensen, moderators inclusief, (misleidende) of schadelijke uitspraken doen naar psychisch kwetsbare mensen die hierdoor gekwetst raken en schade ondervinden er geen verantwoordelijkheid kan worden genomen door het beheer. Alhoewel dat in het geval van moderators krom is want dan ben je juist wel verantwoordelijk te houden als beheer voor wat je post en doet.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Over uitspraken kan je niet veel meer doen dan dat er al over gemeld is, Minerva. Want ieder kan een bericht anders beleven. Hoe je het er ook neer zet of dat nou op een rustige, krachtige of wat voor manier dan ook is. Mensen kunnen zich zelfs aangevallen voelen door een bericht wat er "normaal" staat. Dus dat lijkt mij niet te doen en ook te ver gaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Daar heb je zeker een punt Minerva alleen is er m.i. wel een verschil zodra commercie in beeld komt zoals ook met die eerdere rechtszaak het geval was.
Dat het soms wat fel gaat dat klopt, alleen soms zijn mensen zo met zichzelf bezig met de schuld bij anderen leggen dat een harde boodschap eens een ander inzicht kan verschaffen dan dat "ja" geknik en meehuilen. Het zal niet de eerste keer zijn dat dat mensen helpt zelfs binnen de psychologie wordt dat met succes toegepast.

Wat het andere betreft, ik vind zelf dat iemand hier enkel moet posten om anderen te helpen niet om zich te profileren om daarmee (nieuwe) klanten aan te winnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Als je onder je echte naam post zonder al dan niet directe linkjes en iemand weet je desondanks toch te vinden dan zou ik wat anders vinden.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

GeenPijn schreef: Dat het soms wat fel gaat dat klopt, alleen soms zijn mensen zo met zichzelf bezig met de schuld bij anderen leggen dat een harde boodschap eens een ander inzicht kan verschaffen dan dat "ja" geknik en meehuilen. Het zal niet de eerste keer zijn dat dat mensen helpt zelfs binnen de psychologie wordt dat met succes toegepast.
Het is geen excuus (wat je nu buiten jezelf plaats door te zeggen dat het aan de ander ligt omdat hij/zij het buiten zichzelf plaatst) om een boodschap als leek hard over te brengen omdat jij vindt dat een ander het buiten zichzelf plaatst. Je doet nu precies hetzelfde.. je plaatst het buiten jezelf. Het ligt niet aan jou.. jij hebt "het recht?" om een ander een harde boodschap over te brengen als een ander iets buiten zichzelf plaatst?

In de psychologie wordt dit regelmatig ook wel confronterend gedaan (afhankelijk van de psychologische stroming waar je je hulp vandaan haalt). Je hebt zelfs provocatief coachen tegenwoordig en dat is behoorlijk hard af en toe. De persoon moet er echter wel aan toe zijn en het kunnen handlen anders is het alleen maar schadelijk. Het lijkt me dan meer voor de hand liggen dat een psychologisch zorgverlener een harde boodschap brengt dan een leek die vaak getriggerd door eigen pijn, dit even gaat doen omdat hij/zij vindt dat die ander de boel buiten zichzelf plaatst. Je kan je afvragen wie het dan het beste kan doen als het over schadelijk of misleidende informatie uitwisseling gaat.

Daarbij is het net wat Memories zegt: Mensen kunnen zich zelfs aangevallen voelen door een bericht wat er "normaal" staat.

Een forum is sowieso een plaats waarbij iets al snel anders geïnterpreteerd en opgevat kan worden als bedoeld. Buiten de normale ruis in de communicatie tussen twee personen als het gaat om zenden en ontvangen en interpreteren en reageren, heb je hier te maken met extra handicaps van het niet horen van intonatie, het niet zien van non verbale signalen, gezichtsuitdrukking, emoties etc. Je leest hier enkel platte tekst en daaruit denkt een ieder precies te weten hoe iets bedoeld iets en hoe je iets moet opvatten? Iets wat normaal bedoeld of gebracht was, kan aan de andere kant van de lijn enorm anders over komen want het is maar net met welk stemmetje in je hoofd, zo'n tekst leest en interpreteert voor jezelf. Mensen hebben vele verschillende stemmetjes in hun hoofd (ouder, kind, volwassene, rebel, al dan niet getriggerd).


Wat het andere betreft, ik vind zelf dat iemand hier enkel moet posten om anderen te helpen niet om zich te profileren om daarmee (nieuwe) klanten aan te winnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Ik vind dat iemand hier mag posten als hij/zij daarmee een ander probeert te helpen of iets denkt toe te voegen. Of als iemand de behoefte voelt om zijn eigen verhaal te delen, te toetsen etc. Iedereen mag hier posten toch? En of je het nou doet om enkel anderen te helpen of omdat je er ook andere motieven, belangen of wat dan ook mee hebt, (het een sluit het ander niet uit) doet er eigenlijk niet zo toe zolang je daarmee van toegevoegde waarde bent voor het forum en de mensen die er op zitten.

Als ik voor mezelf spreek. Ik heb hier jarenlang ruim meer als 10.000 postings neer gezet zonder ook maar enig commerciële inslag want ik had niet eens een praktijk of wat dan ook. En nu ik die wel heb, worden plotseling de forumregels veranderd en mag ik geen linkje meer naar mijn website (die ik ook al jarenlang heb) vermelden in mijn postings zoals ik al een tijdlang deed want nu zou ik enkel commercieel belang voor ogen hebben..?

En zelfs al zou het dan zo zijn, zolang iemand met goede postings komt waar een ander mee geholpen is zonder dat hem/haar dat een cent kost, vind ik het alleen maar aan te raden eigenlijk. Dan is er sprake van een win/win situatie. De een krijgt gratis advies/tips/raad en de ander krijgt er een klein beetje reclame mee.. hoe erg is dat?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Daarbij is het net wat Memories zegt: Mensen kunnen zich zelfs aangevallen voelen door een bericht wat er "normaal" staat.
Ik bedcoelde daarmee dat je de regels dus daarbij niet hoeft aan te scherpen of een extra controle ervoor moet maken. Je kan veel dingen niet voorkomen en dat is wat mij betreft ook niet nodig. Dat betekent dat, en dat doe ik ook wel eens, iets krachtig of hard zeggen juist ogen kan openen en ik vind, dat je de regels niet (nog) meer aan moet scherpen omdat er mensen zijn die er soms of heel vaak niet tegen kunnen.
Er zijn al regels voor en daar staat genoeg duidelijkheid in wat mij betreft. Juist door iets veel duidelijker, wat harder of wat krachtiger te zeggen of aan te geven kan je iemand een duw geven in een richting die uiteindelijk beter past of beter kan zijn en zo iemand uit een sleur of een cirkel trekken.

Ik ben het er overigen niet mee eens dat iemand die niet proffessioneel is of iets dergelijks of er niet voor geleerd heeft, niet de wijsheid of het inzicht kan hebben om een ander een richting aan te geven die je kan bewandelen. En het hoeft ook niet zo te zijn dat men vaak (alleen) maar uit eigenkennis of eigen ervaringen wat neerzet. Ik denk dat er juist, buiten dat, inzichten kunnen komen die iemand (eindelijk) eens wat meer eruit haalt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

En daarbij ben je natuurlijk niet de enige met hulpverlenende links in je onderschrift... het lijkt een heel klein beetje alsof je je verontwaardigd voelt door een beslissing, die er wat mij betreft vind ik persoonlijk allang had moeten komen. En wat, wat mij betreft een hele goede beslissing is.
Als mensen er namelijk echt behoefte aan hebben om iets te zien van een website is het geen moeite om dat even naar een profiel te gaan of naar het juiste subforum ervoor. Er veranderd niet veel.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Minerva schreef: Het is geen excuus (wat je nu buiten jezelf plaats door te zeggen dat het aan de ander ligt omdat hij/zij het buiten zichzelf plaatst) om een boodschap als leek hard over te brengen omdat jij vindt dat een ander het buiten zichzelf plaatst. Je doet nu precies hetzelfde.. je plaatst het buiten jezelf. Het ligt niet aan jou.. jij hebt "het recht?" om een ander een harde boodschap over te brengen als een ander iets buiten zichzelf plaatst?
Kun je me even vertellen waar ik vertel dat het niet aan mij ligt? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Het is hier een forum, geen GGZ instelling. Je vraagt of zegt iets en dan krijg je (meestal) een antwoord. Of je er wat mee kan of wat mee doet is aan diegene. Dus ja dat recht heb ik, als jij of iemand anders daar niet tegen kunt is dat jouw/jullie probleem. En dat vind ik als "leek", ik dus, ik plaats dus niks buiten mezelf.
Minerva schreef:Mensen kunnen zich zelfs aangevallen voelen door een bericht wat er "normaal" staat.
Mooi dan komen ze misschien eindelijk eens uit die vicieuze cirkel waar ze al jaren in bivakkeren.
Minerva schreef: Ik vind dat iemand hier mag posten als hij/zij daarmee een ander probeert te helpen of iets denkt toe te voegen. Of als iemand de behoefte voelt om zijn eigen verhaal te delen, te toetsen etc. Iedereen mag hier posten toch? En of je het nou doet om enkel anderen te helpen of omdat je er ook andere motieven, belangen of wat dan ook mee hebt, (het een sluit het ander niet uit) doet er eigenlijk niet zo toe zolang je daarmee van toegevoegde waarde bent voor het forum en de mensen die er op zitten.
Yep alleen ben je wel een tijd weggeweest en toevallig net als je praktijk wilt openen besluit je terug te komen en ben je ineens weer heel erg aktief op het forum. Vind jij dat niet vreemd?
Was je al die tijd aktief geweest en was dan je reclame gekomen prima! Idem als je eerst was teruggekomen en bv een half jaar later met je praktijk op de proppen komt ook prima [045]
Maar op deze manier laten we zeggen dat ik vraagtekens heb over je beweegredenen om terug te komen. Zou je ook zijn teruggekomen en bezig anderen te helpen als je NIET bezig was geweest je praktijk van de grond krijgen? Of hadden we je dan niet gezien? Tja daar zullen we nooit achterkomen denk ik. Ik hoop alleen voor jou dat het antwoord een volmondig "JA" was anders zou dat inhouden dat je alleen voor jezelf bezig bent, zelfs als je een ander helpt.
Minerva schreef: Als ik voor mezelf spreek. Ik heb hier jarenlang ruim meer als 10.000 postings neer gezet zonder ook maar enig commerciële inslag want ik had niet eens een praktijk of wat dan ook. En nu ik die wel heb, worden plotseling de forumregels veranderd en mag ik geen linkje meer naar mijn website (die ik ook al jarenlang heb) vermelden in mijn postings zoals ik al een tijdlang deed want nu zou ik enkel commercieel belang voor ogen hebben..?
Het eerste deel ben ik absoluut met je eens. Zat veel tijd, moeite, aandacht en goede wil in [045]

Het tweede deel, hier zit duidelijk een blinde vlek. Verwijzend naar pijnen uit het verleden zoals je dat zelf zo mooi weet te zeggen. Dus ik kaats hem graag terug.
Laatst gewijzigd door momo op 10 mar 2013 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote hersteld
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
MickeyD

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Btw, als je een topic aanmaakt en daarin vermeldt wat jouw praktijk allemaal doet etc. En in je onderschrift een link naar de topic plaatst, mag dat wel?
8)
Leeuwtjuh

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

@MickeyD; Nee, dat mag ook niet :D
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Zo te lezen roept het nieuwe punt vragen en discussie op. Belangrijk om te weten is dat de achtergrond ervan is dat een wens van het beheer is dat deze forumsite reclame-arm of -vrij is. We vinden het daarom het beste dat mensen eventuele werving plaatsen voor hun hulpverleningssite op een apart deel, zodat er toch tegemoet wordt gekomen aan deze behoefte. Als alles ongewijzigd had gebleven, komt er onder elke posting via de link in het onderschrift in feite een reclametekst te staan, ook al kan het gaan om goed ogende doelen.
Elke andere vorm van reclame wordt meteen geweerd, want dat is helemaal de bedoeling niet. De bedoeling is wel dat er steun en een luisterend oor is voor leden met vragen en moeilijkheden. Is er meer hulp nodig, dan raden wij aan om via de huisarts een verwijzing te vragen naar bijvoorbeeld een GGZ-instelling of zelf de stap naar een particuliere praktijk te zetten. (Staat in de disclaimer)

BTW, de banners die er nu op staan leveren zijn ervoor bedoeld om kosten te dekken. Ze leveren weinig op.
There are no mistakes in life, only lessons
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

MickeyD schreef:Btw, als je een topic aanmaakt en daarin vermeldt wat jouw praktijk allemaal doet etc. En in je onderschrift een link naar de topic plaatst, mag dat wel?
8)
:lol: ! Ik vind dit een leuke, humoristische opmerking. Houd ik van! :D
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Dit geldt dus ook voor avatars...

Ik heb gezien dat sommigen hun onderschrift al hebben aangepast, dank daarvoor.

Als je het uit je onderschrift haalt, mag je het niet in je avatar verwerken.

Reclame mag alleen in het daarvoor bestemde topic, verder nergens.
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

GeenPijn schreef:
Minerva schreef: Het is geen excuus (wat je nu buiten jezelf plaats door te zeggen dat het aan de ander ligt omdat hij/zij het buiten zichzelf plaatst) om een boodschap als leek hard over te brengen omdat jij vindt dat een ander het buiten zichzelf plaatst. Je doet nu precies hetzelfde.. je plaatst het buiten jezelf. Het ligt niet aan jou.. jij hebt "het recht?" om een ander een harde boodschap over te brengen als een ander iets buiten zichzelf plaatst?
Kun je me even vertellen waar ik vertel dat het niet aan mij ligt? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Je plaats het buiten jezelf doordat je zegt dat als een ander zo doet, je dan wel het recht/goede reden hebt om een ander eens hard aan te pakken. Het feit dat je een ander keihard de waarheid kan zeggen omdat die ander toch alles buiten zichzelf plaatst en het kennelijk niet wilt inzien, is hetzelfde als wat je op zo'n moment zelf ook doet. Je plaatst jouw gedrag, jouw motivatie, jouw reden om een ander stevig aan te pakken ook buiten jezelf op zo'n moment. Jouw "excuus" is dan buiten jezelf te vinden in het gedrag van de ander i.p.v. dat je gewoon in jezelf de behoefte kennelijk voelt om een ander eens stevig aan te pakken omdat jij het niet vindt kunnen wat die ander doet. Je schuift de verantwoordelijkheid van wat jij doet af door de oorzaak te wijten aan het gedrag van de ander.

Het is hier een forum, geen GGZ instelling. Je vraagt of zegt iets en dan krijg je (meestal) een antwoord. Of je er wat mee kan of wat mee doet is aan diegene. Dus ja dat recht heb ik, als jij of iemand anders daar niet tegen kunt is dat jouw/jullie probleem. En dat vind ik als "leek", ik dus, ik plaats dus niks buiten mezelf.

Dat is zoals ik het zie best wel asociaal: als je daar niet tegen kunt is het jouw/jullie probleem. Ik vind het nogal wat als je zegt: ik heb het recht om iemand op een forum eens goed de waarheid te vertellen zoals ik dat wil omdat het hier geen GGZ instelling is en als ik iemand kwets of schaadt omdat ik dat zo voel dan is dat niet mijn probleem maar een andermans probleem. Het andermans probleem maken is het buiten jezelf plaatsen. Het ligt niet aan jou.. het ligt aan die ander als die daar een probleem mee heeft. Jij kan daar toch niets aan doen? Je schuift je verantwoordelijkheid voor hetgeen je zegt en de gevolgen daarvan af op een ander.
Minerva schreef:Mensen kunnen zich zelfs aangevallen voelen door een bericht wat er "normaal" staat.
Mooi dan komen ze misschien eindelijk eens uit die vicieuze cirkel waar ze al jaren in bivakkeren.

Misschien wel en misschien trap je ze er dan alleen nog maar verder de vicieuze cirkel in.. we weten het niet. En er is hier verder geen nazorg of opvang zoals er elders wel is. Misschien moet je juist op een psychologie forum (waarvan je zelf al hierboven zei dat daar meer kwetsbare mensen zitten) daarom juist wel voorzichtiger zijn met je bewoordingen in plaats van een frontale aanval te openen omdat je vindt dat een ander wat te lang blijft hangen in zijn of haar gevoel over iets.
Minerva schreef: Ik vind dat iemand hier mag posten als hij/zij daarmee een ander probeert te helpen of iets denkt toe te voegen. Of als iemand de behoefte voelt om zijn eigen verhaal te delen, te toetsen etc. Iedereen mag hier posten toch? En of je het nou doet om enkel anderen te helpen of omdat je er ook andere motieven, belangen of wat dan ook mee hebt, (het een sluit het ander niet uit) doet er eigenlijk niet zo toe zolang je daarmee van toegevoegde waarde bent voor het forum en de mensen die er op zitten.
Yep alleen ben je wel een tijd weggeweest en toevallig net als je praktijk wilt openen besluit je terug te komen en ben je ineens weer heel erg aktief op het forum. Vind jij dat niet vreemd?

Nee dat vind ik niet vreemd. Ik ben inderdaad een tijd weggeweest omdat ik het erg druk had op mijn werk en met mijn studie en dat is nu even minder. Daarbij werd ik op dit forum telkens door bepaalde mensen op een hele nare en soms manipulatieve wijze in een negatief daglicht gezet door stiekeme en openlijke persoonlijke aanvallen waarbij mij van alles in de schoenen werd geschoven zodat het hun beter liet uitkomen. Daarom heb ik even een time out genomen, net zoals anderen dat hier wel eens doen als ze zich er niet prettig bij voelen of er gewoon even niet meer willen zijn op dit forum omdat men nogal vervelend tegen ze heeft gedaan in het verleden. Ik ben niet de enige die even weg is geweest en dan weer terug komt door (persoonlijke) omstandigheden.

Was je al die tijd aktief geweest en was dan je reclame gekomen prima! Idem als je eerst was teruggekomen en bv een half jaar later met je praktijk op de proppen komt ook prima [045]

Als ik het op jouw manier doe of zoals jij het goeddunkt dan was het goed geweest maar als ik het op mijn tijd en gevoel doe, dan is dat niet goed? Als ik drie maanden eerder was teruggekomen terwijl ik nog midden in een drukke en stressvolle situatie had bevonden, dan was het wel goed omdat ik nu pas mijn eigen praktijk heb gestart? Goh jammer dat ik dat niet heb geweten dan, dan was ik misschien wat eerder al teruggekomen als dat jouw goedkeuring wel had kunnen wegdragen en nu niet.. En die 17.000 eerdere postings die zeggen ook niets? Volgens mij was ik hier al jarenlang actief geweest, belangeloos. Maar als ik even voor mezelf een time out heb genomen en terug kom omdat ik weer wat meer tijd en energie heb dan mag ik dat niet doen zonder mijn eigen website nog in mijn onderschrift te hebben van jou.. 023

Maar op deze manier laten we zeggen dat ik vraagtekens heb over je beweegredenen om terug te komen. Zou je ook zijn teruggekomen en bezig anderen te helpen als je NIET bezig was geweest je praktijk van de grond krijgen? Of hadden we je dan niet gezien? Tja daar zullen we nooit achterkomen denk ik. Ik hoop alleen voor jou dat het antwoord een volmondig "JA" was anders zou dat inhouden dat je alleen voor jezelf bezig bent, zelfs als je een ander helpt.

Nee daar zullen we nooit achter komen want dit zijn insinuaties die enkel in jouw denkgeest zijn ontstaan en meer zeggen over jou dan over mij. Het is als in het spreekwoord: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Wat zijn jouw beweegredenen om hier te komen? Wou jij hier geen hulp, een luisterend oor of aandacht voor je problemen Soms Pijn? Had jij geen eigen motieven, redenen en wensen om hier te komen posten? Wie komt hier alleen maar om een ander te helpen? Volgens mij zijn dat er niet zoveel ..of wel? Mogen die ook niet meer terugkomen als ze een tijdje niet geweest zijn? Wat maakt jouw beweegredenen om hier te posten beter dan de mijne? Zit jij hier echt alleen maar voor anderen al die tijd, al jouw postings? En waarom dicht je mij nu allemaal negatieve dingen toe?

Als jouw antwoord volmondig JA is, dat jij hier alleen maar zit om een ander te helpen dan mag je jezelf nu een applausje geven. Maar ik vraag me af hoeveel mensen hier volmondig JA op kunnen zeggen en waarom je dat nu persé van mij verlangt.

Minerva schreef: Als ik voor mezelf spreek. Ik heb hier jarenlang ruim meer als 10.000 postings neer gezet zonder ook maar enig commerciële inslag want ik had niet eens een praktijk of wat dan ook. En nu ik die wel heb, worden plotseling de forumregels veranderd en mag ik geen linkje meer naar mijn website (die ik ook al jarenlang heb) vermelden in mijn postings zoals ik al een tijdlang deed want nu zou ik enkel commercieel belang voor ogen hebben..?
Het eerste deel ben ik absoluut met je eens. Zat veel tijd, moeite, aandacht en goede wil in [045]

Het tweede deel, hier zit duidelijk een blinde vlek. Verwijzend naar pijnen uit het verleden zoals je dat zelf zo mooi weet te zeggen. Dus ik kaats hem graag terug.
Je mag gerust terugkaatsen maar ik vraag me af waarom je er zo fel op bent dat ik terug kom en mijn linkje naar mijn website in mijn onderschrift nog steeds in mijn profiel heb staan zoals ik al jaren heb en waarom daar nu ineens zo'n negatief gedaan wordt, nu ik een praktijk gestart ben.

Ik denk dat het forum er bij gebaat is dat er mensen komen van verschillende disciplines die een probleem van iemand van allerlei kanten kunnen belichten, of je nou ervaringsdeskundige, alternatief genezer, hypnotherapeut, ostheopaat, psycholoog of counselor bent. Iedereen heeft wat zinnigs in te brengen en iemand met een probleem is er bij gebaat als er verschillende perspectieven en gezichtspunten zijn zolang het op een respectvolle manier gebracht wordt en niet vanuit een houding van: als je er niet tegen kan is het jouw probleem. Daar help je een ander niet zo mee..volgens mij ben je dan juist meer met jezelf bezig en niet zozeer bezig om een ander te helpen waar je volgens jouw eigen maatstaven volmondig JA op zou moeten zeggen.
Inzicht als Uitweg..
quodpersortem

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Ik wil me verder niet bemoeien met de reclame e.d. maar ik vind inderdaad dat er soms meningen op een te heftige manier worden gegeven. Dit is immers wel een forum voor mensen die veelal psychisch niet goed in hun vel zitten! Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het inderdaad zo is dat iedereen hier vanuit zijn/haar eigen ervaringen en meningen reageert, maar dan nog heb ik er regelmatig moeite mee als ik zie wat er wordt geschreven.

Zeker wanneer het de mods zijn die fel reageren tov bepaalde problemen. Dan voel ik mij, als lid, namelijk wel min of meer persoonlijk aangevallen. Ik vind het fijn dat de mods hier hun eigen plekje hebben en 'mens' mogen zijn, natuurlijk, maar wanneer zij bv. tegen mensen die automutileren (in hun algemeenheid, niet in een persoonlijk topic, maar zelfs dan) zeggen 'koop een boksbal', vind ik dat zelf te ver gaan. Of zelfs vrij respectloos.

Zeker omdat ik dan het gevoel heb om op niemand terug te kunnen vallen. Daarom vind ik wel dat de mods zich enigzins neutraal moeten oprichten, en wanneer zij een probleem hebben met de manier waarop een aantal mensen met hun emoties omgaan, dat niet in een algemeen deel/topic van het forum zetten zodat iedereen kan 'meegenieten'.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Het gaat allemaal wel behoorlijk uit de context zo. Daar gaat de mededeling helemaal niet over. Veel van wat erbij gehaald word is buiten de context van de hele mededeling die gewoon normaal is en orde schept en meer ruimte. Ik ontken niet dat ook ik antwoordde op berichten die niet echt met de mededeling te maken hebben, maar ik vraag mij af of dit een positieve werken heeft. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat er over het algemeen opeens andere dingen bij worden gehaald?

Waarom word er zo op doorgegaan en ik kan men een normale grondige mededeling, die er voor mijn gevoel overigens, allang moest komen niet gewoon geaccepteerd worden, zonder dat er maar dingen bij worden gehaald of het zo heel persoonlijk word opgevat? Het is een algemene verandering. Waarom zo persoonlijk in opstand? Waarom blijvend andere dingen erbij halen? Gaat toch helemaal buiten het zicht zo?

En waarom kunnen mensen niet gewoon accepteren dat het beleid een beetje word aangepast? Het lijkt een speelplein zo. Ik geef dan wel mijn mening op een bepaald bericht van Minerva waar ik het dus deels niet mee eens was en op in haakte, maar is het nodig om in een algemeen mededeling topic, buiten de mededeling te blijven? Wat heeft het voor zin om een als een stel kippen er verder maar op door te gaan, te blijven pikken en te blijven jengelen omdat er dingen soms niet goed vielen? Dat is het leven. Bepaalde dingen moet je accepteren, bepaalde dingen moet je niet zo persoonlijk opvatten, bepaalde dingen komen ewr gewoon en er word enkel maar moeilijk gedaan. Accept it.

Mensen zouden blij moeten zijn met de regel dat er een plek komt op een gedeelte van het forum over een eigen site. Dan kunnen mensen uberhaupt er zelfs feedback over geven, meningen geven of als ze het de moeite waard vinden gaan complimenteren. Wat is dit toch? Ik wilde er niet meer op re4ageren, maar ik vind het ergens een beetje kinderachtig dat een regel die (in mijn ogen versoepeling is en enkel handig) zo aangevallen word omdat je het er niet mee eens bent. Dat iemand het er niet mee eens is dat kan, maar toch niet z verkondigen en maar door gaan en ook nog andere dingen erbij halen?
Ik was er al mee gestopt en las dit allemaal daarstraks al... jemig zeg.... en dat enkel om een mededeling.
Als soms iets niet naar je wens gaat of naar je zin, moet je het soms ook accepteren en het doen met middelen die je worden aangereikt, dat word er ook gedaan met deze verandering / mededeling. Je kan ermee doen wat je wilt maar er zijn goede mogelijkheden en uitbreiding.
Als iemand zich niet kan vinden in deze globale mededeling, dan moeten die mensen toch een manier vinden om daarmee om te gaan. Zo is het leven. Zo is het soms ook hier. Zo is het soms ook hier met reacties.

Persoonlijk vind ik dat er in een topic als deze over de mededeling die word gedaan, onnodig veel discussie ontstaat. Soms moet je iets nemen zoals het is. Blij zijn met wat is, komt en / of overblijft. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt me. Forum58

Dit wilde ik nog even erover kwijt, ga er ook verder niet meer op in, het is afsluitend, heb ook al ingestemd met het nieuwe wat komt, voor de rest ben ik benieuwd naar nieuwe avatars en onderschriften als dat nodig is volgende week. Ik ga hier niet op in, maar dit is wat mij nu opvalt en het lijkt mij zo onnodig en uiteindelijk heb je jezelf ermee of een ander, maar niet altijd ten goede. Het lijkt wel ganzenborden. :D
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Onderschrift? Prima, maar dan wel neutraal

Nu is er een plek voor iedereen om reclame voor zijn of haar eigen praktijk te maken, waarbij er genoeg ruimte is om dat ook te doen, dan enkel dit via een ondertitel of avatar aan te geven. Hierbij wordt de lezer niet elke keer geconfronteerd met de bijbehorende reclame. Je kunt deze ruimte benutten, het hoeft echter niet. Dat is aan de poster zelf. Maak een topic over de praktijk/therapie/behandelwijze of laat het voor wat het is. Dat zou toch ondertussen duidelijk moeten zijn. Er is voldoende tekst en uitleg gegeven over deze regel en het hoe en waarom. Dat je het er niet mee eens bent, dat kan en mag, dat staat ieder voor zich vrij.

Daar de discussie allang niet meer gaat, over waar het over zou moeten gaan, gaat dit topic op slot.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”