Nensiferum

wat is mis met mij..

hoi mensen,
misschien zijn jullie me wel meer tegen gekomen in andere topics, maar ik ben een bron van problemen dus ja, het zij zo.
ik ben al 6 jaar depressief, zonder diagnose, maar is voor mij wel duidelijk.
volgens mijn moeder ben ik nooit een vrolijk kind geweest en zie alles door een zwarte bril, ik ben nooit zo anders geweest, ik weet niet beter,
sinds het 3 jaar geleden uit is gegaan met mijn vriend, ben ik nog depressiever geweest, dat het voor mij niet erger kon dan dit.
ik wilde dood, maar ik ben tegen zelfmoord omdat je je leven zo makkelijk opgeeft dat je je volgende leven door precies het zelfde heen moet, je moet er tenslotte van leren. dat doe ik me zelf dan liever niet aan.
ik heb na een tijd veel twijfelen, toch maar die stap gezet door naar de arts te gaan, om een verwijsbrief te vragen voor de psycholoog, waar ik al gouw heel hoog scoorde op depressie. duidelijk. en ben snel doorverwezen naar de psychiater waar ik lexapro 10 mg kreeg.
maar als ik die gesprekken met zo iemand analyseer, voel ik me dan wel rot, maar ik weet niet beter, ik voel me gewoon. hoe ik ben, ik begin het gewoon lekker te vinden dat ik me zo voel. ( ik zit net 4 dagen op Lexapro dus daar ligt het niet aan) ook vóór de medicatie voelde ik dat. hoe de fuck kan iemand zich prettig voelen tijdens een depressie,,, ik voel me dan wel kut, maar lachen en vrolijk zou ik nooit willen zijn, er is voor mij niets om gelukkig over te zijn en vrolijk over te doen. ik zie mijn leven als een last. ik kan er absoluut niet van genieten, waarom wil ik dan niet dat het ophoudt,,, kan iemand mij asjeblieft een antwoord op geven, of een herkenning, ik ben toch niet de enige hoop ik... het is duidleijk dat ik mijn leven en mind niet snap..

ps sorry voor mijn lange post...
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: wat is mis met mij..

Leven is overleven. En dat gaat niet helemaal vanzelf. De natuur heeft je geprogrammeerd met een overlevingsinstinct, iedereen heeft normaliter de wil om te overleven en is bereid hier ver voor te gaan. Voor de een kost het echter door minder gunstige genen of milieuomstandigheden meer moeite om te overleven dan voor de ander. In het algemeen vinden we wat veel moeite kost minder leuk.

Daarom krijgen mensen met een slechte conditie ook sneller depressieve klachten. Het kost ze meer moeite om de dagelijkse taken uit te voeren. Juist om die reden wordt mensen vaak aangeraden te gaan sporten en meer naar buiten te gaan, zodat ze wat meer zonlicht krijgen (voor de productie van vitamine D). Misschien is dat voor jou ook het overwegen waard, of in elk geval het zoeken naar een 'uitlaatklep'. Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24429
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: wat is mis met mij..

Alleereerst meis,

Je post is absoluut niet lang. Je post geeft duidelijk weer dat je helemaal niet lekker in je vel zit. Een sorry is niet nodig. Het is goed dat je het aandurft om je verhaal hier te beginnen en op deze manier wat hulp te kunnen krijgen. Want laten we eerlijk zijn: een depressie is niet niets en maakt je vaak onzeker en angstig. Alsof je alles verliest en vervreemd raakt. En dat is nou juist gigantisch moeilijk. [AAI] En nee, je bent niet de enige. Er zijn veel anderen die ook zulke gevoelens ervaren.

Het kan zijn dat jij, hoe raar dat misschien ook zal zijn, er aan went. (En dat wil niet zeggen dat dat dan goed is...want een depressie blijft een depressie) maar je kent de slagen van de zweep en de gevoelens. (En dat kan best vertrouwd zijn.) Misschien vind je het ergens ook wel eng om nieuwe dingen te ondernemen, te vernieuwen of om te leren voelen dat je ook wat blijer kan zijn. -Kan ik mij wel iets bij voorstellen na zo een lange tijd een ellendig gevoel te hebben (gehad.)

Waarom je niet wilt dat het ophoudt, zou kunnen zijn omdat je toch nieuwsgierig bent naar het goed voelen en gelukkig kunnen zijn. Nieuwsgierig na het andere. Dat is maar goed ook. Of het kan zijn dat je ergens diep in je hart weet dat er nog een leven voor je ligt waarin jij wel degelijk ook dingen kan bereiken en geluk kan vinden. -Al voel je dat op dit moment misschien niet zo. Dat jij jezelf voorhoud geen zelkfmoord te plegen is een goed voornemen. Een goede keuze en sterk. -Ook dat zegt iets over je wil te willen blijven leven en het doorzettingsvermogen.

Ook jij verdiend immers geluk. Goed dat je dit topic bent gestart. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: wat is mis met mij..

ten 1e moet jij weten dat jij fel karakter hebt(een sterk karater).

ik ben bijv ook depressief , somber maar ik kan wel lachen enzo en ik ben eigenlijk ook geen echte doorzetter..

maar deze boek zal jou veel inzicht geven dat weet ik zeker: leo krans, alles over jezelf en het leven.
alleen omdat jij juist zo een sterk karakter hebt, zou jij die stap durven maken om zelfmoord te plegen, ik zou dat bijvoorbeeld NOOIT doen omdat ik daar te zwak voor ben snapje wat ik bedoel?

dus lees dat boek en gegarandeerd word je beter!!!!!!!!!!!!

ik weet zelf niet hoe ik beter ga worden:p, maar ik zal kijken..met medicijnen slikken los je niks op dat je het weet..geloof mij de dingen die ik zeg, ik weet wat ik zeg lees dat boek gewoon en je zal me dankbaar zijn.

mvg,

matie
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: wat is mis met mij..

dus mijn depressie is waarschijnlijk geen echte depressie, maar bij jou hoor ik van wel

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”