Jeffrey20

Kan zij mij nog gaan missen?

Hallo allemaal,

Na lang erover nagedacht dacht ik toch maar eens mijn verhaal hier te posten, in de hoop dat ik via jullie mening wat meer te weten kom.

Ik heb 4 jaar een vriendin gehad en het liep al die tijd erg goed, we hadden bijna nooit ruzie en we hebben heel veel met elkaar meegemaakt. Vele vakanties met elkaar, weekendjes weg enzovoort.
Ik ben nu 20 jaar en me ex ook, we kregen dus op ons 16de en ik had nooit verwacht dat het uit zou gaan.
Tegen mij doet ze dus alsof het haar helemaal niets doet, haar ouders zitten er meer mee dan zij zelf. Dit ook omdat ik daar ongeveer een jaar in huis heb gewoond door scheiding van me ouders.

3 weken geleden kwam haar verlossende woord dat ze geen gevoel meer voor me had doordat ook alles te normaal werd. Dit heeft mij erg veel pijn gedaan en ik denk elke minuut wel even aan haar.
Op dit moment wil ze mij helemaal niet meer spreken en herken ik haar helemaal niet meer. Het was altijd een erg rustig en erg goevoelig meisje, nu het uit is toont ze geen enkele emotie en nu gaat ze 3x per week de stad in om te feesten wat ze normaal gesproken 2x in de maand deed. Ze staat helemaal nergens meer voor open en na 3 weken mist ze me nog niet en vind het wel fijn zo( dit vertelde ze gister aan een vriend van mij).

Mijn vraag is; zou ze me nog kunnen gaan missen en hoelang kan dat duren? Want het lijkt mij dat als je vier jaar een goede relatie hebt gehad je die niet zomaar uit je hoofd zet en dat er altijd wel ergens nog een klein beetje gevoel blijft? Hoe denken jullie hierover?

Alvast harstikke bedankt, ik dnk dat deze reactie mij erg kunnen helpen.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Het is misschien niet wat je wil horen, maar het is wel de realiteit.

Zij heeft denk ik allang afstand genomen van jou en de relatie VOOR de uiteindelijke woorden uit haar mond kwamen.

natuurlijk veeg je 4 jaar niet even onder de mat , maar ik denk niet dat ze je de eerste tijd zal gaan missen. Ze geniet nu weer met volle teugen van haar vrijheid en gaat verder.

misschien komt het als het nieuwe daar wat van af is of als het minder goed gaat, maar zit je daar eigenlijk op te wachten?

Rouw, wees boos, wees verdrietig , en neem dan je eigen draad weer op is het enige wat ik als raad kan meegeven.

Oja en sterkte :unsure:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Jeffrey20

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ik zat daar zelf ook aan te denken als het wat normaal word dat het dan misshien tot haar door dringt. Ze kan ook niet zo blijven leven want al haar vriendinnen hebben een relatie.
De feestdagen komen er nu ook aan, ik heb 3x met haar kerst gevierd en misschien dat ze dan wel wat gaat missen.

Ben alleen erg nieuwsgierig of het lang kan duren voordat iemand beseft wat ze mist?
Ze zegt tegen mij dat het haar helemaal niets doet maar op facebook en twitter zet ze wel veel depressieve dingen, ik dcht als je er helemaal niet mee zit dan doe je dat ook niet.

Ik verwacht er niet veel meer van maar de hoop dat ik haar ooit terug krijg blijft er wel.
Ik heb op dit moment totaal geen behoefte aan andere dames en me ex zei gister tegen een vriend van mij dat zij daar ook totaal geen behoefte in heeft. Dat zegt ook wel wat lijkt mij..
Leeuwtjuh

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ik geloof dat de ONGESCHREVEN regel bij het doormaken van liefdesverdriet is:

Voor ieder jaar 1 maand, plus 2 weken extra. Mocht je over vier maanden nog steeds dezelfde pijn/verdriet/boosheid etc. doormaken, is het tijd om professionele hulp te gaan zoeken.

Verder heb ik in een wetenschappelijk artikel (sociaalpsychologisch) gelezen dat over het algemeen mannen het meest tevreden zijn in een relatie wanneer het aan komt op sleur, nauwelijks veranderingen, vaste structuur en weten-wat-je-aan-elkaar-hebt-zonder-al-teveel-poespas. Dat terwijl vrouwen meer zijn van het spontane kom-schat-ik-heb-een-verrassing-vanavond-gaan-we-uit-of-een-weekendje-weg. Dit heb ik al een tijdje terug gelezen, heel veel doorgesproken met vrienden en kennissen die eigenlijk deze beredenering alleen maar beaamden. Ik kan echter helaas de bron niet terug vinden, dus je zult het van me aan moeten nemen zonder geldige bron - of aan de kant schuiven wanneer je denkt dat je er niets mee kunt.

Dat verschijnsel kan op de lange duur aanvreten wanneer er sprake is van een situatie die maandenlang (jarenlang in haar geval) hetzelfde blijft. Dat is nu uiteraard te laat voor de relatie; maar wellicht helpt het je bij een volgende relatie.
Jeffrey20

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ik zou haar erg graag terug willen,

Wat denken jullie kan ze me over een maand ook pas beginnen te missen?
Of is zoiets helemaal uitgesloten?
Leeuwtjuh

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ik ken je exvriendin niet en weet niet hoe zij erover denkt. Misschien kun je het over een paar maanden proberen na een lange pauze zodat ze de gelegenheid krijgt te missen? Ik mis sommige mensen altijd de eerste tijd en hoe langer het duurt; hoe minder ik er om kan geven en uiteindelijk zelfs kan gaan haten, maar dat verschilt gewoon per persoon. Het kan ook zijn dat ze ruimte nodig heeft - lekker wilt gaan stappen en andere dingen beleven - en daarna uiteindelijk misschien toch wel tot de conclusie kwam dat jullie het fijn hadden en weer samen wilt komen. Ook kan het zijn zoals Momo dat al verwoord heeft; dat ze de afgelopen maanden al een soort van afscheid van jou heeft genomen en er helemaal klaar mee is - dat is mij ook niet onbekend na een relatie van vijf/zes jaar. Dat ligt echt compleet aan haar.
Jeffrey20

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ja dat laatste wat je zegt kan inderdaad, maar het aparte is dan ze wou d laaste 2 maanden echt alleen maar bij zijn steeds enzo.. Het mooist zou zijn als ik het over een aantal maanden weer kan proberen haar opnieuw te "versieren" maar dan zou ze daar wel voor moeten openstaan.

Het lijkt mijdat je altijd wel een zwak voor iemand blijft houden en eventueel een klein beetje gevoel voor die gene houdt als je 4 jaar lang alles met elkaar hebt gedaan. Zou dat over een tijdje aangewakkerd kunnen worden? Als je weer wat met elkaar smst en ouwhoert. Het is daar nu nog te vers voor.. Al hoor ik wel dat ze nog intresse in me heeft.
Leeuwtjuh

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Tja; mijn ex waar ik een jaar of vijf/zes mee een 'relatie' heb gehad, mag wat mij betreft onder een bus lopen.
Ik heb er totaal geen zwak meer voor of iets; als het klaar is - is het klaar. Geval van kapot/over/uit/waardeloos.
En zo heb ik dat met wel meer mensen... Je zou het haar beste vriendin moeten vragen als ze die heeft.
Jeffrey20

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Ging die relatie dan ook uit om dezelfde reden als die van mij?

Nee ik heb geen zin om et via haar te doen want dan komt alles bij mijn ex terecht!
De ouders van mn ex heb ik zondag een biertje mee gedronken en die zeiden dat het een houding is tegenover mij dat ze er niet mee zit. Ze is thuis erg afwezig en kan af en toe zo een uur voor haar uit staren en dan zien ze haar de heletijd denken.
Jeffrey20

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Zijn er verder nog mensen die na ruime tijd hun ex weer terug hebben gekregen? Nadat bijvoorbeeld het gevoel even weg was en hoelang heeft dat geduurd en wat raden jullie mij om te doen, meeste kans van slagen om haar toch het gevoel te geven dat ze me mist..
Hoor graag van jullie!
Leeuwtjuh

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Jeffrey20 schreef:Ging die relatie dan ook uit om dezelfde reden als die van mij?
Nee. Echter; als het gevoel weg is, is het gevoel weg. Dat is wel hetzelfde; ongeacht wat de reden is. Je wilt toch niet dat iemand bij je blijft en zelf ongelukkig is enkel om jou gelukkig te maken?

Nee ik heb geen zin om et via haar te doen want dan komt alles bij mijn ex terecht!
Nou en? Wat kan jou dat nou boeien? Dan weet jij hoe zij erover denkt en zij hoe jij erover denkt.
Zijn jullie tenminste beiden eerlijk en respectvol naar elkaar toe. Daar zijn beste vriendinnen voor.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Kan zij mij nog gaan missen?

Een goede tip: ga geen verwachtingen scheppen, want als die keer op keer niet uitkomen dan brengt dat enorme schade aan de binnenkant met zich mee.

Het is zoals het is, accepteer het, bekijk het rustig, wees realistisch over de mogelijkheden (luister daarbij niet naar je gevoel) en ga verder met je leven. Het is knudde, maar het overkomt de beste. Het is een onderdeel van het leven en niet het einde van het leven.

Succes en sterkte!
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”