wim.servotte

dwang gedachten

heej heb nogal heel veel last van dwang en angst gedachten kan iemand mij astublieft helpen dit zijn de problemen

- alles 2 keer doen
- honderd keer contreleren of alles uit en dicht is
-stekkers mogen niet tegen mekaar liggen en dergelijkke
-honderd keer auto controleren
-angst voor niet proper genoeg te zijn
-in de winkel kkijk ik honderd keer op de grond of ik nis verloren ben eer dikwijls terug

help me aub



-
-
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: dwang gedachten

Twijfel wat minder aan jezelf, al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als er zo nu en dan iets mis gaat is dat niet meteen een ramp. Mensen maken nu eenmaal fouten. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je kan onmogelijk alle denkbare risico's onder controle houden. Je ervaart nu zelf de negatieve invloed van het controle willen hebben en dat maakt je leven niet eenvoudiger. Controle en zelfbeheersing zijn goed, maar als het een obsessie is beheerst het jou en kan het je kapot maken.

Deze dingen weet je waarschijnlijk al lang, dus misschien is het een goed idee hier eens met professionele hulp over te praten. Je zou samen kunnen kijken of ja baat hebt bij bijvoorbeeld een therapie of bij andere oefeningen om tot rust te komen. Professionele hulp hoeft niet meteen een psychiater of psycholoog te zijn, als je je heil liever zoekt in het zogenoemde alternatieve circuit moet je dat doen. Hier op het forum zullen mensen je tips kunnen geven, maar of je een probleem van deze omvang daarmee kan oplossen weet ik niet. In elk geval veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: dwang gedachten

Hallo Wim,

Ik herken een hoop problemen, die mijn dochter ook heeft gehad en waarvoor ik toentertijd professionele hulp heb gezocht. Nu gaat het allemaal prima met haar, dus hoop dat jij ook de juiste hulp kunt vinden.
Misschien niet zo verkeerd om professionele hulp te zoeken, wat dat betreft ben ik het met Radius eens.
Dit zijn echt wel serieuze dingen, die je niet met een of ander hulpmiddeltje oplost, hier is echt wel kennis en inzicht voor nodig om dit voor jou dragelijker te maken.

Wens je heel veel sterkte en hoop dat het je allemaal gaat helpenn!

love3
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “Overige problemen”