Durske

Ik weet het even niet meer

Ik ben nieuw op dit forum en heel eerlijk heb ik nog nooit een bericht geplaatst op welk forum dan ook.. :eek:
Ik ben in de war, heb geen zin meer, wil weg maar weet niet naar toe. Wil een nieuwe baan maar weet niet wat, wil een studie doen maar heb geen geld, wil wat geld hebben maar weet niet hoe, wil graag rust maar weet niet hoe ik dat moet vinden. Het is allemaal zo verwarrend en druk. Zou het liefste zeggen dat iedereen me met rust moet laten maar tegelijkertijd wil ik iemands armen om me heen voelen. ik ijsbeer wat op en neer, het lijkt wel of mn hoofd elk moment kan gaan exploderen. deed het dat maar, dan was ik ook meteen overal vanaf... Mischien was medicatie afbouwen nog niet zo'n goed idee.. :unsure:
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ik weet het even niet meer

Hoi Durske,
...zeker als al die verwarrende gevoeln sje treiteren sinds je aan het afbouwen bent geslagen, dan is het zinvol, om je psychiater op te bellen. (Of kreeg je ze van de huisarts...?)
En heb je destijds alleen pillen gekrgen, ofook gesprekken...? In dat geval heeft het zin, om ook je psycholoog oop te bellen, want een tollend hoofd, aandacht willen, maar niet weten hoedan, daar kan een psycholoog doorgaans wel iets mee. (Dingen zoals studie en beroep, dat komt wat later, maar ook dat is iets voor psychologen.)
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Ik weet het even niet meer

Allereerst welkom. Voordat je een weloverwogen stap richting een baan of studie zet is het een goed idee om die onrustige gevoelens baas te worden. Medicatie is daarvoor niet het enige middel. Er zijn oefeningen, lessen in yoga of meditatie, die je helpen jezelf te leren kennen. Het is effectiever je probleem bij de kern aan te pakken dan symptomen te bestrijden.

Ik weet niet wat je achtergrond is en waar je in het verleden voor behandeld bent, maar als je geen enorme fysieke afwijkingen aan je centrale zenuwstelsel hebt lijkt het me gezond om op een natuurlijke manier aan jezelf te werken. Dat levert je in het algemeen op de lange termijn het meeste geluksgevoel. Sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Durske

Re: Ik weet het even niet meer

Bedankt voor jullie reactie!
Vandaag gaat t weer een beetje beter en is alles weer wat rustiger... Ben nu wel weer ontzettend moe, maar draait hopelijk wel weer bij.

Ja ik heb ook gesprekken bij een psycholoog. Heb donderdag weer een afspraak. Ook die gesprekken waren we wat af aan t bouwen. In de zomer ging het namelijk heel goed.
Maandaag neem ik contact op met de dokter die me de medicijnen voorschreef, want het voelt nog niet goed. Het nadeel is dat ik met 40 mg heel veel last kreeg van sufheid. Kon mn ogen af en toe niet open houden, maar wellicht is daar ook weer wat aan te doen. We zien wel.
Morgen zie ik gelukkig mijn vriend weer (ivm verschillende diensten op werk zien we elkaar minder dan we zouden willen..) hij is zo ontzettend lief voor me en bied me ook veel steun.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ik weet het even niet meer

Hoi Durske,
hm, zogezegd een terugval. Balen hoor, als het van de zomer juist goed ging! Is er in de tussentijd iets gebeurd...? Of ben jij een van diegenen, die gevoelig(er) zijn voor de tijd van het jaar...?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik weet het even niet meer

Hallo Durske, welkom op het forum. :)

Verschrikkelijk vervelend als je zo met jezelf in de knoop zit en momenteel geen uitwegen meer weet. Dat je uberhaupt niet weet wat je met je studie en beroep aan zou moeten en wat jij nu precies wilt. -Dat brengt enkel nog maar meer onzekerheden met zich mee. Maar daarom is het denk ik ook wel goed dat je hier je verhaal doet en kan doen. Zo ben je het even kwijt omdat je het van je af hebt geschreven. Klinkt gemakkelijk, maar je moet het toch allemaal maar even doen. En dat...heb je gedaan. ;) Daar ben je mee gestart.

Wat afbouwen betreft, dat lijkt mij enkel een goed idee als je er ook écht aan toe bent. (gedachten en gevoelens kunnen dat moment best beïnvloeden dus daar moet je wel mee oppassen en overleg is zéér belangrijk.) -Wees daarbij op je hoede! En kaart alles op tijd aan.
Goed dat je contact gaat opnemen over je medicatie.

En fijn dat je vriend je liefde en steun kan geven en er voor je is! Héél belangrijk. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”