Drake

Engelen topic

~Engelen topic~


Geloven jullie in engelen?
Ik heb pas geleden deze boeken gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

De schrijfster van de boeken, Theolyn Cortens, beweert dat ze jarenlang contact heeft gehad met aartsengelen en in die boeken omschrijft ze dus verschillende engelen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Engelen topic

Drake schreef:Geloven jullie in engelen?
Mijn antwoord is: nee, ik geloof niet in engelen.
* Liebe Macht Frei *
TheEmperor85

Re: Engelen topic

Engelen bestaan wel degelijk.
Alleen zijn het geen lichtgevende geesten met vleugeltjes, maar mensen die dagelijks voor daklozen zorgen, een kinderweeshuis beginnen, mensen in problemen proberen te helpen.
En die wonen allemaal gewoon hier op aarde,en niet ergens in de lucht.

Misschien een beetje een corny antwoord,maar het is wel zo.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Engelen topic

:shock: dat wou ik daarstraks ook schrijven.

En ze lopen meestal nog op 4 voetjes :D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
tommy9119

Re: Engelen topic

"I saw an angel, of that I'm sure."

Echter niet in de vorm die jij bedoelt, vrees ik, meer in de vorm van een zeer knap meisje.. [zucht]

Engelen, zoals jij ze bedoelt, volgens mij bestaan die helemaal niet [zucht] .
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Engelen topic

Er zijn natuurlijk engelen op aarde, die van alles doen voor de medemens...en dat zijn geweldige engelen. ;)

Wat betreft hoe je engelen kan zien op spiritueel gebied is voor ieder anders en ieder zal daar anders over denken. Net zoals dat er mensen zullen zijn die er niet in zullen geloven of in ieder geval niet zo diep er over willen nadenken misschien. Wat betreft ikzelf; hoe je engelen kan zien op hoger gebied houd ik open. Dat wil dus zeggen dat ik er best wel in "geloof" om het maar even algemeen te houden, maar dat ik niet precies weet hoe ik de benaming engel op spiritueel gebied zou moeten herkennen. En of een engel dan zou zijn als op een afbeelding of anders ... daar heb ik dus momenteel geen idee van. Maar ik kan er best in komen dat ze wel bestaan. Aangezien mijn overtuiging is dat dood, niet dood is. Maar of je dan gelijk en letterlijk gezien een engel zal zijn, weet ik niet.
Misschien gaat er wel iets aan vooraf...of is niet iedere overledene gelijk een engel.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
TheEmperor85

Re: Engelen topic

Memories schreef: Aangezien mijn overtuiging is dat dood, niet dood is. Maar of je dan gelijk en letterlijk gezien een engel zal zijn, weet ik niet.
Misschien gaat er wel iets aan vooraf...of is niet iedere overledene gelijk een engel.
Het concept 'engelen' in dit geval (en aardsengelen) is een bijbelse verschijning, en in dat geval zul je nooit een engel worden. Engelen bestaan daar naast mensen. En de één zal nooit de ander worden.
TheEmperor85

Re: Engelen topic

P.S :
tommy9119 schreef:"I saw an angel, of that I'm sure."

Echter niet in de vorm die jij bedoelt, vrees ik, meer in de vorm van een zeer knap meisje.. [zucht]

James-Blunt?? Really?...as a grown man?? Kan me niet voorstellen dat dat erg aantrekkelijk is voor dametjes. " ja,ja,mijn vriend is fan van james blunt..ohhh, zo zachtaardig is dat 043 "

:evil: :evil: james blunt... :evil:
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Engelen topic

TheEmperor85 schreef:
Memories schreef: Aangezien mijn overtuiging is dat dood, niet dood is. Maar of je dan gelijk en letterlijk gezien een engel zal zijn, weet ik niet.
Misschien gaat er wel iets aan vooraf...of is niet iedere overledene gelijk een engel.
Het concept 'engelen' in dit geval (en aardsengelen) is een bijbelse verschijning, en in dat geval zul je nooit een engel worden. Engelen bestaan daar naast mensen. En de één zal nooit de ander worden.
Daarom schreef ik ook dat ik niet wist hoe ik ze zou moeten zien of je in dat geval ze wel zouden bestaan, ook overledenen als engelen kan gaan zien. Maar dat weet ik niet. Het is inderdaad zo dat als je van de bijbel uit zou gaan, je zelf niet één zou kunnen worden.
Maar daarom kan het ook net zo goed zijn dat een engel bijvoorbeeld er al is in de hogere sferen (buiten overledenen om).
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Engelen topic

Ja ze bestaan wel degelijk! En ze kunnen ook corrumperen en des duivels worden, maar dat is een ander verhaal :lol:
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Engelen topic

Leeuwtjuh schreef:Ja ze bestaan wel degelijk! En ze kunnen ook corrumperen en des duivels worden, maar dat is een ander verhaal :lol:
:lol:
Zelfs in zogenaamde engelen zit een duiveltje
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Engelen topic

Jaren geleden waren we gek op engeltjes en stonden er veel in huis love3
De "rage" is nu wat over.
Maar dit terzijde : ik geloof niet in engelen zoals ze voorgesteld worden.
Wel zoals reeds vernoemd werd, dat er hier op aarde engeltjes rondlopen en nu en dan je pad eens kruisen.
Dit is even mooi toch? :nod:

Ook dat mensen die overleden zijn en tijdens het leven al om ons gaven vanwaar ze nu zitten over ons waken.
Leeuwtjuh

Re: Engelen topic

Ik bedoel; hebben jullie Momo wel eens in reallife gezien? Da's zowaar een engeltje als een duiveltje toch soms? :lol:
En dat geldt wel voor meer mensen!
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Engelen topic

Leeuwtjuh schreef:Ik bedoel; hebben jullie Momo wel eens in reallife gezien? Da's zowaar een engeltje als een duiveltje toch soms? :lol:
En dat geldt wel voor meer mensen!
Nee eigenlijk...
Maar stel je voor in die periode dat we ze verzamelden had Momo dan op de kast moeten blijven staan, en elke keer haar duivels kantje boven kwam hadden we ze er moeten afhalen 022 [027]
Leeuwtjuh

Re: Engelen topic

Ik denk dat Mo zich niet zomaar op de kast laat zetten, die klimt er zelf wel op; als ik haar verhalen mag geloven 8)
tommy9119

Re: Engelen topic

TheEmperor85 schreef:P.S :
tommy9119 schreef:"I saw an angel, of that I'm sure."

Echter niet in de vorm die jij bedoelt, vrees ik, meer in de vorm van een zeer knap meisje.. [zucht]

James-Blunt?? Really?...as a grown man?? Kan me niet voorstellen dat dat erg aantrekkelijk is voor dametjes. " ja,ja,mijn vriend is fan van james blunt..ohhh, zo zachtaardig is dat 043 "

:evil: :evil: james blunt... :evil:
Eminem compenseert het gelukkig :3. Hoewel over het algemeen mijn muzieksmaak wel gewaardeerd wordt bij de dames hoor.
Leeuwtjuh

Re: Engelen topic

Er is niets mis met James Blunt hoor, Tommy!!!

Iedere man zou er naar moeten luisteren :nod: I'm with ya! 8)
Spoiler:
Wat? Ik ben meer man dan de kerels van tegenwoordig
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Engelen topic

:o

lol, je hebt dat onthouden

kamikaze stijl dat zeker :-P . het deurtje dat nog scheef zit heb je al gezien.
Gelukkig was er geen hoek af (van de kahaast)

edit: james blunt is zeer likbaar met de volumeknop op 0 :-P
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Engelen topic

momo schreef::o

lol, je hebt dat onthouden

kamikaze stijl dat zeker :-P . het deurtje dat nog scheef zit heb je al gezien.
Gelukkig was er geen hoek af (van de kahaast)

edit: james blunt is zeer likbaar met de volumeknop op 0 :-P
Natuurlijk heb ik dat onthouden. Ik zag het beeldend voor me en vond het hilarisch :D
Bovendien denk ik niet dat ik heel veel vergeten ben van wat je me verteld hebt love3

p.s. ik heb gelijk James Blunt op gezet. :p
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Engelen topic

James Blunt [045]

Ik vroeg me af of Momo terwijl ook het stof afdoet, anders ben ik wel geïnteresseerd om terug met engeltjes te versieren :lol:
elgebak

Re: Engelen topic

TheEmperor85 schreef:Engelen bestaan wel degelijk.
Alleen zijn het geen lichtgevende geesten met vleugeltjes, maar mensen die dagelijks voor daklozen zorgen, een kinderweeshuis beginnen, mensen in problemen proberen te helpen.
En die wonen allemaal gewoon hier op aarde,en niet ergens in de lucht.

Misschien een beetje een corny antwoord,maar het is wel zo.
Wetenschappelijk bewijs?
jimmy51

Re: Engelen topic

http://www.pearlsoflights.nl/

Hier staat iets over engelen en hun betekenis als je nee zegt hebt je er geen ervaring mee.Er zijn mensen die ja kunnen zeggen en er wel in geloven [045]
Ka-yicka

Re: Engelen topic

Ik geloof ook dat er meer is na de dood.
Ons lichaam gaat naar een x aantal jaren dood,onze ziel blijft verder leven.
Hoe vaak wordt er niet gesproken over het leven na de dood;Denk hier eens goed over na!
En ja ik geloof dat er engelen en nog meer onverklaarbare dingen bestaan.
elgebak

Re: Engelen topic

Ik denk toch echt dat engelen meer geloof zullen blijven dan bewijs. Ik weet nog niet wat ik moet geloven. Ik ben niet overtuigd van hun bestaan maar ik sluit het niet uit. Maar ik hou toch wel van echt bewijs voordat ik er in geloof.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Engelen topic

elgebak schreef:Ik denk toch echt dat engelen meer geloof zullen blijven dan bewijs. Ik weet nog niet wat ik moet geloven. Ik ben niet overtuigd van hun bestaan maar ik sluit het niet uit. Maar ik hou toch wel van echt bewijs voordat ik er in geloof.
Je kan de benaming op verschillende manieren zien. Er zijn mensen die de benaming engel soms voor iemand gebruiken die is overleden. Er zijn mensen die het gebruiken voor "wezens" die al leven buiten de aarde. Er zijn mensen die de benaming bijvoorbeeld gebruiken als in aards engelen. En zo zijn er nog meer mogelijkheden.
Dat echte bewijs hoor ik vaker en dat hoor ik ook vaak rondom het paranormale/spirituele in het algemeen. Toch is er al zoveel onverklaarbaars geweest over de gehele wereld ook rondom de "gewone" mens, dat het begrip "bewijs willen hebben" niet echt meer opgaat, naar mijn mening. En er zijn genoeg mensen met foto's waar van alles op staat wat meer is dan foutjes. (En nee, dat is niet gefotoshopt of nagemaakt of expres gedaan altijd.)
Maar dat is buiten de discussie over engelen. (Al kan je dat ook als engelen benoemen.) Of andere ervaringen op dit gebied wat geen toeval meer kan zijn. - Maar ja...ik ben niet meer voor een eindeloze discussie. En kan het ook accepteren als anderen er anders over denken. Het is een lastig onderwerp. In ieder geval zeker, als je niet ervaart wat bepaalde anderen ervaren en ervaren hebben. Dat is ook niet goed uit te leggen. Het gevoel ook niet. Het zijn ervaringen op dat moment in het leven van anderen wat je niet echt kan verklaren. Wat men dan ziet, voelt, denkt, weet, hoort, beleeft/meemaakt.
En dat anderen er anders over denken, mag natuurlijk.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Spiritualiteit”