yoeri93

Ik ben mijn familie beu

Mijn probleem is dus dat mijn familie geen familie is. De mensen in je familie moeten je graag zien , dacht ik en houden van je hoe je echt bent. Wel , mijn familie is echt rot , er zitten alleen manipulerende mensen in. Zo hebben mijn nonkels nog nooit iets positiefs over mij gezegd en zitten ze meestal te klagen dat ik te mager ben en dat ik meer moet eten (ik ben gewoon sportief).Mijn moeder is een soort van mislukte drilsergeant die op een agressieve manier eist dat ik sociaal ben en goede cijfers heb op school en dan nog eens agressief wordt ook omdat het omgekeerde gebeurd (wat logisch is).Ze denken dat ik mij als een braaf slaafje ga gedragen maar dat doe ik dus niet. Wat voor mensen zijn dit eigenlijk , heeft het een naam? Ze vinden wat anderen over hun denken belangrijker dan wat hen eigen identiteit... En hoe kan ik mij beschermen tegen hun lage opmerkingen (je bent te mager enz.) want ik ga daar echt niet op ingaan. Oh ja, mijn vader was wel normaal maar die is omgekomen in een verkeersongeval. Ik hoop dat jullie een paar tips hebben om mijzelf te beschermen want ik ben bang dat ik ze anders allemaal een goed pak rammel ga geven...
Laatst gewijzigd door Memories op 28 jul 2012 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schuttingtaal verwijderd.
tommy9119

Re: Ik ben mijn familie beu

Ik zal eerst maar eens bedenken wat je nu echt wilt.. Een pak slaag geven kan misschien opluchten, maar je begrijpt zelf al wel dat er daardoor niets gaat veranderen. Door kwaad worden ook sowieso niet.

Dus, wat wil je? Dat lijkt me de eerste vraag die je moet beantwoorden? Hoe zou je het liever zien in je familie (en heb je misschien een idee hoe je dat kunt bereiken)?
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Ik ben mijn familie beu

Wat doe je in het dagelijks leven? Studeer je? Misschien is het goed wat meer afstand te nemen. Je lijkt me oud en wijs genoeg om op jezelf te wonen, bijvoorbeeld in een studentenkamer, of als je weinig geld hebt in een antikraak woning. Familie kan je niet kiezen, ze worden je gegeven. Je kan proberen er het beste van te maken, maar sommige situaties zijn onleefbaar. Als je je teveel door hen beperkt voelt wordt niemand daar beter van. Sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”