angel12

anorexia - boulimia

Vele jaren geleden voelde ik me zo boos worden maar kon ik het niet uiten.
Toen stak ik mijn vinger in mijn keel en begon te braken. Het was de kwaadheid die ik uitte.

Spijtig genoeg was dat de aanzet voor een aantal jaren anorexia en boulimia.

Ik ben op zoek gegaan naar hulp maar vond die niet. In het ziekenhuis moest ik op een lange wachtlijst staan en dat zag ik dan niet zitten.

Dus, moest ik het zelf oplossen.

Ik heb terug "leren" eten als een klein kind. Met vallen en opstaan.
Eerst met vloeibaar eten, dan met korsten van brood enz...

Het is me uiteindelijk gelukt. Op mijn eigen. En ik braak al jaren niet meer.

Ik heb al wel een paar jaar een lactose-en glutenintolerantie maar dit heeft niets met de anorexia en boulimia te maken. Ik kan weer alles eten zonder te braken of mij vol te proppen met alle gevolgen vandien, zolang het lactose-en glutenvrij is.

Veel succes aan degenen die hier ook mee sukkelen. Het vraagt wel inspanning van jezelf maar het is mogelijk om er vanaf te raken.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: anorexia - boulimia

Wat goed van je dat je het zelf hebt weten op te lossen. [045]
Inzicht als Uitweg..
angel12

Re: anorexia - boulimia

ja, het heeft wel een tijd geduurd vooraleer ik er vanaf was maar het is me gelukt.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: anorexia - boulimia

Wat was je drijfveer ? Je motivatie ?
Inzicht als Uitweg..
angel12

Re: anorexia - boulimia

Het was heel vermoeiend, geldverlies (want je eet en braakt het meteen allemaal weer uit), tijdverlies, mijn lichaam leed er ook onder, mentaal sowieso. Ik nam ook laxeermiddelen en zo ging dat maar achteruit.
Ik werd ook betrapt op braken. Leuk is anders.

Ik motiveerde mezelf elke dag door me voor te nemen niet meer te braken maar het lukte niet. Ik had ook geen steun of hulp van buitenaf.

Dus moest ik het over een andere boeg gooien, eerst vloeibaar voedsel nemen en zo verder evolueren. En zo is het dus wel gelukt.

Groetjes,

Angel

Terug naar “Eetproblemen”