An.oniem

Help

De afgelopen 2 maanden voel ik me niet mezelf, ik heb stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik de dag na mijn 18e verjaardag gestraft zal worden en dood moet. Ik heb altijd al een "lief" stemmetje in mijn hoofd gehad die nu nouja... niet zo lief meer is, eerst zou ik naar de huisarts, maar dat bleef ik maar uitstellen enzo. Het is nu te laat voor de huisarts want pap en mam hebben al om professionele hulp voor me aangevraagd, er is een grote kans dat ik uit huis wordt geplaatst.

Ze vinden het niet meer veilig om me thuis te laten en al helemaal niet alleen. Zo'n half jaar geleden kreeg ik al van die stemmen in mijn hoofd die me de politie lieten bellen, en vervolgens die arme mensen te laten waarschuwen dat het niet goed met "ons" :question: gaat en ik dood moet. Ik moest mijn keel doorsnijden van ze, de politie mensen waren net op tijd en die hebben het mes afgepakt.

wat moet ik doen? gisteren heb ik mezelf gesneden en zo
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Help

Ik vind dat je ouders een goede en verstandige beslissing hebben genomen om je uit huis te laten plaasten. Het is voor je eigen best wil en ook in het belang van je ouders. Het feit dat jij je gisteren gesneden hebt bewijst dat je ouders de goede keuze hebben gemaakt. Blijf rustig en probeer jezelf onder controle te houden, als ik dit zo lees heb je dringend hulp nodig en die zul je binnenkort krijgen, daar hebben je ouders voor gezorgd.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Help

Hoi An.oniem,
heftig hoor, stemmen in je hoofd, bedreigd wordne met de dood... Op zich: goed, dat er hulp komt. Maar ook confronterend...!

Heb je een idee, hoe dat nou is gekomen, 2 maanden terug. Vanaf toen 'voel je je niet jezelf' - wat me al heel rot lijkt!!!

En: ook jezelf snijden (...moeten snijden...??) is geen kattepis. (Ik ben ex snijster.)


Hopelijk ga je snel goede hulp krijgen!!
Heb je er zelf ideeen over...? Zijn er dingen die je graag zou willen bespreken...??
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Help

Kunnen deze stemmen een projectie zijn van een diepgewortelde angst die je bewust of onbewust in je hebt? Heb je misschien een fobie ergens voor?
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
tommy9119

Re: Help

Tell him to shut the f*ck up. ;)
Laatst gewijzigd door momo op 09 mar 2012 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taal aangepast
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Help

Sorry, ik kon het niet laten. Ik probeer altijd overal een verklaring voor te vinden en wist me niet in te houden. Iedere gek zijn gebrek laten we maar zeggen. Projectie is trouwens een niet te onderschatten factor in de psychologie.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
tommy9119

Re: Help

Radius schreef:Sorry, ik kon het niet laten. Ik probeer altijd overal een verklaring voor te vinden en wist me niet in te houden. Iedere gek zijn gebrek laten we maar zeggen. Projectie is trouwens een niet te onderschatten factor in de psychologie.
Hmm? Mijn bericht was niet op jouw gericht hoor, ik bedoelde dat ze dat tegen de stemmen in haar hoofd moest zeggen. :tongue:

Het is een effectieve mantra, dat zeker.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Help

Het klinkt wel ernstig met die negatieve stemmen, zeker als het over doodgaan en beschadigen gaat. Dan wordt het echt wel tijd voor professionele hulp in te zetten. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen met medicatie en therapie. Sterkte en veel beterschap.
Inzicht als Uitweg..
An.oniem

Re: Help

Bedankt voor jullie begrip,
aankomende woensdag ga ik naar de psychiater waar ik wel een beetje zenuwachtig voor ben.
Want als hij te horen krijgt dat ik mezelf pijn doe en ook de neiging heb om andere mensen
pijn te doen, zal ik niet zo lang meer thuis blijven. Zondag ben ik jarig en ik denk dat
ik pas na mijn 18e verjaardag moet verhuizen omdat ik dan naar een inrichting voor meerder-
jarigen kan, die niet zo ver van mijn school vandaan is.(als ik dan naar school mag) [crying]

Best wel spannend en misschien een beetje eng, maar ik kan mezelf en andere mensen mee helpen.
Wil gewoon dat dit stopt :nod:
Hawk L.

Re: Help

Ben je makkelijk gejaagd en slechtgezind, vooral als iets niet gaat zoals jij het het in je hoofd gepland had?
An.oniem

Re: Help

Ja, het stemmetje zegt meestal wat ik moet doen.
Als ik het negeer of niet goed genoeg uitvoer, dan voel ik me erg slecht :shock:
Hawk L.

Re: Help

An.oniem schreef:Ja, het stemmetje zegt meestal wat ik moet doen.
Als ik het negeer of niet goed genoeg uitvoer, dan voel ik me erg slecht :shock:
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik heb het hier niet over perfectionisme, maar controle.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Help

Best wel spannend en misschien een beetje eng, maar ik kan mezelf en andere mensen mee helpen.
Wil gewoon dat dit stopt
Ik vind het knap dat je ondanks dat stemmetje en alles toch zo helder blijft denken ! [045]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Help

An.oniem schreef:Bedankt voor jullie begrip,
aankomende woensdag ga ik naar de psychiater waar ik wel een beetje zenuwachtig voor ben.
Want als hij te horen krijgt dat ik mezelf pijn doe en ook de neiging heb om andere mensen pijn te doen, zal ik niet zo lang meer thuis blijven.
Hoi An.oniem,
okee - dat is zo t horen je angt: dat je onvrijwillig het huis uit moet gaan.
Nou, drie tegen een, dat dat meevalt.
De criteria voor acute opname zijn vooral, dat je een wezenlijk gevaar bent voor jezelf of anderen. Dat is net niet hetzelfde als "de nijging hebebn om".
Ik ben (...al snijster...) nooit opgenomen geweest.
An.oniem schreef: Zondag ben ik jarig en ik denk dat ik pas na mijn 18e verjaardag moet verhuizen omdat ik dan naar een inrichting voor meerderjarigen kan, die niet zo ver van mijn school vandaan is.(als ik dan naar school mag) [crying]
Tuurlijk mag je naar school...!
En: opname is heel vaak een keus, geen verplichting.
Therapie is er, om jou te helpen en als jij naar school wil, daar "structuur" in ervaart (= niet 's morgens wakker worden en tegen een lange lege dag aankijkt) iets nuttigs doet, vriendinnen ziet, ervaart dat je in sommige (of misschien wel veel) dingen goed bent - dan is dat allemaal positief.
(En iedere therapie die jou positieve dingen ontneemt, deugt niet.)
An.oniem schreef:Best wel spannend en misschien een beetje eng, maar ik kan mezelf en andere mensen mee helpen.
Wil gewoon dat dit stopt :nod:
[applaus]
Schitterende motivatie!! Zeg dit ook gewoon, morgen. Dit is je doel, en jouw doel is ook heel goed te realiseren - en nu maar zoeken, naar wat jou daarbij kan helpen. (En wie, en hoe dan, etc.)

Maak je niet te zenuwachtig (...makkelijk gezegd...) en sucses morgen!
An.oniem

Re: Help

Hawk L. schreef:
An.oniem schreef:Ja, het stemmetje zegt meestal wat ik moet doen.
Als ik het negeer of niet goed genoeg uitvoer, dan voel ik me erg slecht :shock:
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik heb het hier niet over perfectionisme, maar controle.

Ik heb het niet meer onder controle, laat gewoon over me heen lopen [crying]
An.oniem

Re: Help

Hey allemaal,
het is al weer een week geleden dat ik hier voor het laatst was ;) heb het
druk gehad met van alles, de teamleider van school vond dat ik een tijdje
rust nodig had enzo dus ga ik pas over een paar dagen weer naar school [applaus]
Morgen ga ik weer naar de psychiater, mijn psychologe heeft inderdaad voorgesteld
om het huis uit te gaan :nod: daar gaan we het woensdag nog over hebben SPANNEND!

Deze week ging het trouwens een beetje beter dan vorige week [027]
dus morgen even afwachten nog, heb er trouwens ook wel zin in om weer te gaan.

(sorry voor de vele emoticons, maar vindt ze gewoon leuk :tongue: )
Hawk L.

Re: Help

An.oniem schreef:(sorry voor de vele emoticons, maar vindt ze gewoon leuk :tongue: )
Als je je maar goed voelt... ;)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Help

Dat klinkt allemaal wel goed An.oniem 8)
Inzicht als Uitweg..
An.oniem

Re: Help

Wel vreemd hoor, heb net weer een huilbui gehad, heb ontzettend last
van stemmingswisselingen :confused:
Hawk L.

Re: Help

An.oniem schreef:Wel vreemd hoor, heb net weer een huilbui gehad, heb ontzettend last
van stemmingswisselingen :confused:
Join the club. ;)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Help

An.oniem schreef:Wel vreemd hoor, heb net weer een huilbui gehad, heb ontzettend last
van stemmingswisselingen :confused:
Wat was er gebeurd ?
Inzicht als Uitweg..
An.oniem

Re: Help

sorry voor de late reactie,
ik weet niet wat er mis is als ik ineens heel erg hard moet huilen,
er was niks ergs gebeurd confused5
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Help

Het kan zijn dat er veel emoties loskomen door spanning, nervositeit en stress. Dat is namelijk wat je zelf ook al aangeeft. Er zijn moeilijkheden thuis. Er gaat bekeken worden wat er voor je gedaan kan worden. Dat zijn hele stappen en die kunnen best moeilijk zijn. De laatste tijd heb je allemaal beredenering en conclusies gehoord, daar is uitgekomen dat je waarschijnlijk toch het huis uit gaat. Je staat onder hoge spanning en hebt daarom rust nodig, die jij gelukkig ook krijgt.

Allemaal moeilijke dingen die opeens op een hoop achterelkaar langskomen. Dat is net gemakkelijk. Spontaan opeens huilen of kwaad worden of andere emoties krijgen, is dan ook wel begrijpelijk en helemaal niet vreemd. Je zit in een lastig pakket. Ee komen nieuwe dingen op je af. Je hebt ook al veel meegemaakt. Uiteindelijk komen er emoties los. Zoals je zelf al hebt beschreven. Bijvoorbeeld verdriet. Een logisch gevolg van alles wat je meemaakt.

Gelukkig lees ik ook dat het beter met je gaat. En dat je op zich wel blij bent met wat er nu allemaal gaat komen. Heel fijn! :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
An.oniem

Re: Help

Ik heb gisteren een hele erge hyperventilatie-aanval gehad, ik kreeg zelfs last spiersamentrekkingen in mijn hart! Er werd meteen 112 gebeld en ze hebben meteen een filmpje van mijn hart gemaakt, daar was
weinig op te zien. Bleek dat ik spierpijn in mijn borst had van de stress [crying] Ik kan er gewoon
niet meer tegen. Het gaat allemaal zo langzaam, morgen ga ik weer naar de psychiater en die vindt dat
ik te snel ga en hij regelt dingen die een hele week duren en dat duurt mij te lang. :unsure:

Wat moet ik dan nog meer tegen hem zeggen? dat het te lang duurt of dat ik NU het huis uit moet omdat
ik dan wel 24/7 hulp kan krijgen wanneer het nodig is? het is allemaal zo moeilijk :confused:
Hawk L.

Re: Help

Wat naar voor je allemaal!!! :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”