GerritHarpsma

ADHD & Sport?

Hoe kan ik ADHD het best combineren met bijvoorbeeld voetbal, aangezien ik snel boos word op mensen.
TheEmperor85

Re: ADHD & Sport?

Hoi Gerrit, welkom hier :)

Denk dat je eerder voetbal wilt combineren met ADHD ipv andersom ( ;) sorry hoor,moest even). Er zijn verschillende medicijnen die de symptomen van ADHD tegengaan zoals je waarschijnlijk wel weet? Hier http://psycholoog.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=15432 kun je ervaringen met deze medicijnen vinden.

Overigens zijn de jongens/meiden waar je tegen voetbalt toch niet van suiker? Je kunt best af en toe eens boos worden zolang het geen slaande ruzie wordt lijkt me. It's all in the game.
Kruimel

Re: ADHD & Sport?

Ik ben een half jaar geleden op badminton gegaan, en rond die tijd begon ik ook met ritalin. Ik ben dus nog geen ervaren speler, ik ben het echt nog aan het leren. Ik heb met en zonder ritalin gespeeld, en ben er nog niet zo goed uit wat beter is. Ik merk dat ik me met medicijnen op over het algemeen beter op de wedstijd kan concentreren, wat betekent dat ik sneller klaar sta, de scores bij kan houden, meer op mijn houding let, etc. Zonder medicijnen echter haal ik soms shuttles waar ik zelf van sta te kijken, omdat ik er als het ware door afgeleid word, en dus sneller reageer.

Ik kan me dus ook voorstellen dat adhd-ers juist zonder medicijnen uit kunnen blinken in sporten die prikkelgevoelig zijn, omdat ze meer/sneller prikkels opvangen dan anderen en daardoor dus eerder kunnen reageren...

Tis maar een ervaring en gedachtenkronkel van me dus ik weet niet of het echt zo werkt ^^

Het is ook niet echt een antwoord op de vraag van de TS, maar het is misschien wel iets om mee te nemen mocht medicijnengebruik een overweging zijn. Tis wel interessant om te bekijken wat het medicijnengebruik met je prestaties doet, even los van het boos worden.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”