Mientje

hoi allemaal (Mientje)

Hoi allemaal,

Na al zeker een jaar meelezen, nam ik nu de stap tot registreren.

Ik ben Geboren in 1977.
8 jaar getrouwd.
Moeder van 3 kinderen.

Anderhalf jaar geleden kreeg ik te maken met een burn-out met depressie. Tijdens therapie kwam er een PTSS naarboven. We weten niet wie de aanstichter was tot wie (burn-out door onverwerkt trauma of burn-out en daardoor PTSS ontdekt)

Ik heb een jaar anti-depresivia gebruikt, maar dit is sinds januari dit jaar volledig afgebouwd. Ik sta alleen nog 3 maandelijks onder controle van een Psychiater.

Ik heb een jaar keihard gewerkt aan mezelf om te bereiken wat ik nu ben. Ik ben veel zelfverzekerder en directer dan ik ooit ben geweest. Dit ervaar ik als positief en ik weet heel goed dat de therapie me daar bij heeft geholpen. Nu ben ik pas de vrouw die ik altijd had moeten zijn. ipv het onzekere "als niemand mij maar ziet"-meisje.
Ook zijn er blokkades weg, die door PTSS ontstaan waren, hier heb ik zelf moeite mee. Ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan.

Maar de mensen in mijn omgeving (ouders, schoonouders, vrienden maar ook echtgenoot) hebben veel moeite met de "veranderde ik". Vooral omdat ik nu dus een mening heb.

Ik hoop hier meer mensen te ontmoeten die ook opgekrabbeld zijn, en soms bang zijn voor een terugslag.
En misschien kan iemand tips geven hoe ik nu moet omgaan met mensen die moeite hebben met "de nieuwe ik".

Sorry als het soms een beetje vaag is.
forumlid

Re: hoi allemaal (Mientje)

Welkom Mientje.
Ik denk dat je hier wel lotgenoten vindt hoor.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hoi allemaal (Mientje)

Welkom. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Mickey~

Re: hoi allemaal (Mientje)

welkom mientje, ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: hoi allemaal (Mientje)

Welkom Mientje :)
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”