Leeuwtjuh

Het mooiste hart

Op een dag stond er een jongeman in het midden van de stad. Hij verkondigde dat hij het mooiste hart in de hele stad had. Een grote menigte kwam bijeen en ze bewonderden allemaal zijn hart. Het was perfect, geen litteken te bekennen. Ze gingen allen akkoord dat het het mooiste hart was dat zij ooit hadden gezien. De jonge man was heel trots en pronkte meer met zijn mooie hart.

Opeens kwam er een oude man aan bij de menigte en zei, “Waarom is jouw hart mooier dan die van mij.” De menigte en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het zag er niet uit, vol met littekens, stukken hart die eruit waren gehaald en gevuld waren met andere stukken die niet helemaal precies paste, en lege stukken waren ook aanwezig. De mensen staarden naar hem en dachten: hoe kan hij nou zeggen dat zijn hart mooier is?

De jonge man keek naar het hart van de oude man, lachte en zei. “U maakt zeker een grap he? Vergelijk mijn hart maar met die van jou. De mijne is perfect en die van jou is een zooitje littekens en scheuren.’’ ’Ja’’, antwoordde de oude man, ‘’die van jou ziet er perfect uit maar ik zou mijn hart nooit met die van jou ruilen. Ik zal het je uitleggen, elke litteken in mijn hart vertegenwoordigt een persoon aan wie ik mijn liefde heb gegeven. Als ik van iemand houdt geef ik hem/haar een stuk van mijn hart, en soms geven zij mij een stuk van hun hart die dan in het lege stuk past. Je ziet dus littekens in mijn hart, omdat niet elke stuk hart dat ik krijg precies past in het lege stuk in mijn hart. Deze speciale littekens koester ik, omdat het me herinnert aan de liefde die ik met diegene deelde. Het komt soms ook voor dat ik stukken van mijn hart weggeef, maar ik er niks voor terug krijg. Dit is te zien aan de lege gaten in mijn hart. Dat is het risico van liefde geven aan iemand, dat je er dus niks voor terug krijgt. Hoewel deze lege gaten pijnlijk zijn, blijven ze in mijn hart, mij herinneren aan de liefde die ik voor deze personen heb. Ik hoop dat zij ooit terugkeren en deze leegte zullen opvullen. Begrijp je nu wat echte schoonheid is?’’, zei de oude man.

De jongeman stond stil en tranen liepen over zijn wangen. Hij liep naar de oude man, pakte zijn perfecte mooie hart en haalde er een stuk uit en gaf het met trillende handen aan de oude man. De oude man nam het stuk aan, plaatste het in zijn hart en nam een stuk van zijn hart en plaatste het in het lege stuk van het hart van de jongeman. Het paste, niet perfect, maar het paste. De jongeman keek naar zijn hart, niet meer zo perfect een mooi als net. Ze omhelsden elkaar en liepen vervolgens van elkaar weg.

love3
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Het mooiste hart

Ahhhh... love9
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Het mooiste hart

Ik kwam hem per puur toeval tegen, ik dacht; ga hem even kopieren en delen hier :nod:
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Het mooiste hart

mooi verhaal!
Every passing minute is a chance to turn it all around
Karin63

Re: Het mooiste hart

Oh, dat is een prachtig verhaal! Dankjewel voor het delen. :knuffel:
lonelysoul

Re: Het mooiste hart

ahw!! Mooi, lief, ontroerend <3

Terug naar “Spiritualiteit”