Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Michel schreef:
Monk schreef:Als ik iets aardigs doe op mijn werk krijg ik dit altijd te horen : Is er iets aan de hand dat je aardig bent of heb je iets nodig ?
Jammer is dat eigenlijk dat sommige mensen altijd iets achter je aardige gedrag zoeken. Die campagne van de overheid loopt natuurlijk ook niet voor niets op dit moment, dus het is wel degelijk iets wat een hoop mensen zo ervaren.
Op zich valt het wel mee hoor op mijn werk :)

Overigs vind ik het wel een goede campagne van de overheid !
Sterke spot :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Iemand een link naar die campagne ? Ik ben wel benieuwd eigenlijk..
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik heb vandaag iedereen op mn stageplaats vrijdag vrijgegeven en omdat ze zo lief waren, maandag ook...

Ze droegen me op handen ( :lol: )
Goedgelovigen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

:lol: :lol: :lol: Da's wel humor ja.. als ze denken dat jij ze vrij gegeven hebt.. op Goede Vrijdag en 2de Paasdag 8)
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik ben een stoere manager 8)
Mier

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Mystica schreef:Iemand een link naar die campagne ? Ik ben wel benieuwd eigenlijk..
http://www.sire.nl/ Aardige mensen, hoe gaan we ermee om.
MissM

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

mijn goede daad: een tuintje planten terwijl ik geeeeeen zin had
Mier

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Eigenlijk van gister: een klant in de winkel kocht elke ochtend een halve liter jonge jenever en 's middags kwam hij weer om een halve liter en rustig stapt hij dan weer in zijn auto. In een week tijd heb ik 4 keer de politie gebeld om het te melden en gister hebben ze hem eindelijk staande kunnen houden en bleek hij 4 keer de toegestane hoeveelheid te hebben gedronken. Hopelijk gaat het hem veel geld kosten en is hij zijn rijbewijs een tijdje kwijt, je moet er toch niet aan denken dat zo'n kerel iemand van de sokken rijd.
Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Michel schreef:Eigenlijk van gister: een klant in de winkel kocht elke ochtend een halve liter jonge jenever en 's middags kwam hij weer om een halve liter en rustig stapt hij dan weer in zijn auto. In een week tijd heb ik 4 keer de politie gebeld om het te melden en gister hebben ze hem eindelijk staande kunnen houden en bleek hij 4 keer de toegestane hoeveelheid te hebben gedronken. Hopelijk gaat het hem veel geld kosten en is hij zijn rijbewijs een tijdje kwijt, je moet er toch niet aan denken dat zo'n kerel iemand van de sokken rijd.
Ben je wel een goede klant kwijt :roll:
Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

FF oftopic : zo wil mijn chef ook nogal teveel drinken als hij in de auto stapt , zou hem ook eigenlijk erbij moeten lappen :question:
Mier

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Monk schreef:Ben je wel een goede klant kwijt :roll:
Beter dan dat er straks iemand door gereden wordt ;) Dat zou ik mijzelf niet vergeven namelijk. Mensen die met drank achter het stuur kruipen zijn bij mij aan het verkeerde adres.
Trout Mask Replica

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

afgezien van het verkeersprobleem is het denk ik ook wel goed dat hij ermee geconfronteerd wordt dat hij een probleem heeft!
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik heb iemand's moeder blij gemaakt, en ze weet het nieteens. Ik sta op mn werk lekker een shaggie te roken op het balkonnetje, lekker aan het genieten van het zonnetje in mijn overheerlijke pauze...

Gebeurt dit:

Afbeelding

Terwijl dat kind de straat op wil rennen geeft Leeuw even een brul vanaf het balkonnetje, waardoor zowel de bulldozer als het kind zich rot schrikt. (en Leeuw's baas erbij :nod: )

Doodgaan doe je maar als ik even niet kijk!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5

You're SuperLion :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Ik zag net voor de derde keer in een paar weken tijd een vrouw echt verkeerde dingen tegen haar kind zeggen en doen.
ik liep met mijn vriend op een plein hier in de stad en een moeder hield haar huilende kind onder de arm, schudde het door elkaar en zei:
houd op teringkind! en daarna ook nog: imbenciel!

Ik kon er niet meer tegen en zei kwaad: nou doe eens normaal zeg! dat zeg je toch niet tegen je eigen kind!

Die vrouw: kijk naar je eigen man teringwijf

Ik zo: het is gewoon kindermishandeling man, echt, doe normaal!

man, ik ben nu nog kwaad!
want zeker weten dat ze het gewoon vaker doet tegen dat arme kind.
ik kon d'r bloed wel drinken!!!!!!!

Mijn vriend was ook megakwaad, hij is nog nooit boos geweest waar ik bij was, en zijn ogen vond ik echt vuur spuwen.
hij is altijd heel rustig dus dat zegt wat...

en toch blijft het me dwars zitten dat je niet kunt weten wie die vrouw is en dus niets kunt doen behalve commentaar leveren!
ik heb nu nog een hoge bloeddruk van kwaadheid, serieus.
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

En je goeie daad is??? Dat je de moeder opgefokter gemaakt hebt en de frustratie ophoopt en het kind er thuis dubbel van langs krijgt??? Of hoe moet ik dat zien? Kindermishandeling stopt nu op straat en verplaatst zich naar onzichtbare gedeeltes waar niemand invloed op heeft.
Thundersheep*

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Dat ik me open gesteld heb voor een onderwerp, waar ik normaliter niet zo makkelijk over kan praten.
Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

@ Mickey : erg vervelend dat mensen zo met hun kinderen omgaan . Erger is dat het niet door hebben . Weet je anders waar die 'moeder' woont ?
Dan kun je een anoniem aangifte doen .
Mickey~

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Leeuwtjuh schreef:En je goeie daad is??? Dat je de moeder opgefokter gemaakt hebt en de frustratie ophoopt en het kind er thuis dubbel van langs krijgt??? Of hoe moet ik dat zien? Kindermishandeling stopt nu op straat en verplaatst zich naar onzichtbare gedeeltes waar niemand invloed op heeft.
Zeg t is ook nooit goed bij jou he, eerst moet ik er iets van zeggen als ik t op straat zie, en als ik t doe is het ook weer niet goed.
ja, ik vind het goed om er iets van te zeggen, misschien gaat ze t eens inzien. of niets doen is in ieder geval helemaal geen optie.
Ik ga echt niet stom toe staan kijken hoor!
Mickey~

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

dat mag jij de volgende keer doen, iedere keer als ik vanaf nu zoiets zie dan zeg ik er gewoon iets van.
Wat had je dan gedacht, moet ik dat kind uit d'r armen grissen ofzo?
In ieder geval hield ze voor nu hierna d'r waffel tegen dat kind.
Mickey~

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Monk schreef:@ Mickey : erg vervelend dat mensen zo met hun kinderen omgaan . Erger is dat het niet door hebben . Weet je anders waar die 'moeder' woont ?
Dan kun je een anoniem aangifte doen .

nee, maar misschien hadden we dan achter haar aan moeten blijven lopen om erachter te komen...
weet niet hoe je achter zoiets moet komen op zo'n moment.
Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Wel goed dat je er iets van hebt gezegd !
Leeuwtjuh

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Mickey~ schreef:Wat had je dan gedacht, moet ik dat kind uit d'r armen grissen ofzo?
Bij echte kindermishandeling zal het kind je er dankbaar om zijn.

En nee; ik zeg niet dat je moet toekijken, maar ruzie maken met zo'n mens heeft ook geen zin. Ze reageert alles op het kind af, dus dat word gezellig als ze thuis zijn. Ik spreek uit ervaring.
Pokemonk

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Leeuwtjuh schreef:
Mickey~ schreef:Wat had je dan gedacht, moet ik dat kind uit d'r armen grissen ofzo?
Bij echte kindermishandeling zal het kind je er dankbaar om zijn.

En nee; ik zeg niet dat je moet toekijken, maar ruzie maken met zo'n mens heeft ook geen zin. Ze reageert alles op het kind af, dus dat word gezellig als ze thuis zijn. Ik spreek uit ervaring.
Mss dat het deze keer wel hielp dat iemand er iets van zei ? Je weet maar nooit .
Mickey~

Re: Mijn goede daad van vandaag is:

Leeuw, wat je zegt kan zijn.
Maar als op straat ook niemand er wat van zegt, dan is dat ook een ruimte waar niemand invloed heeft (net als thuis) en maakt het dan dus niets uit.
Als je er daar ook niets van zegt dan kunnen dit soort moeders al helemaal hun gang gaan, omdat ze toch nooit commentaar krijgen en niemand zich ermee bemoeit.

Ik mag hopen dat als ze thuis dit soort dingen doet, de buren het geschreeuw meekrijgen en daar iets mee doen.

Het lijkt mij geen optie dit soort gedrag op straat te negeren, zodat deze mensen nog meer speelruimte hebben dan alleen de privesfeer.
Het begint met er iets van zeggen op de momenten dat het wel zichtbaar is lijkt mij.

Allicht misschien begripvoller naar de ouder toe, maarja, mijn bloed begint te koken als ik dat zie.
misschien ook omdat mijn moeder me vroeger wel eens rotjong of trut heeft genoemd.
Dan is wat deze vrouw zei tegen haar zoontje nog tienmaal erger zelfs.
Daar kan ik gewoon niet tegen. Dan kan ik mijn mond niet houden, echt niet. Ik kan niet doen alsof ik dat niet zie
en zo iemand maar gewoon zijn gang laten gaan. En je ziet iedereen op straat afkeurend kijken, maar niemand iets doen of zeggen.
dat is toch bizar?!

Tja, tuurlijk ging ze daarna op mij schelden, had ik ook wel verwacht, maar ze hield zich daarna wel in, omdat vervolgens al helemaal iedereen opkeek
en ook meer mensen er iets van gingen zeggen. Ze schaamde zich duidelijk wel. Wat ze tegen mij zei was alleen een standaard antwoord wat ze altijd geeft,
kennelijk heeft ze nooit anders geleerd dan een grote mond opzetten met dat soort woorden.
zielig eigenlijk, want gewoon complete onmacht. maar wat ze doet zijn geen acties die, ondanks de onmacht, getolereerd hoeven te worden door de maatschappij, uit angst voor de reactie
die dan op ongecontroleerde plaatsen (zoals dus wanneer zij thuis is) zou plaatsvinden, vind ik.

als het op publieke plekken gebeurd, maar niemand doet er iets mee dat ze het zien, dan maakt het nog totaal geen verschil immers, toch?
Dan maak je alleen van de publieke ruimte een extra plek waar dit soort mensen dit soort acties kunnen uitvoeren.

Terug naar “Positieve verhalen en tips”